Hillel Maeir/Flash90

לוין: "מתווה הנבצרות של הנשיא נכון – זה בסיס למשא ומתן"

ראש צוות המו"מ של הליכוד יריב לוין אמר כי המפלגה הסכימה להצעת הנשיא ריבלין: "הגיע הזמן לאחדות שוויונית". בכירים בכחול לבן: נמשיך בשיחות עם נתניהו – אם ייפרד מבלוק הימין. לפיד: "איאבק על אחדות, בשביל זה נבחרנו - אך ללא נתניהו"‎

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש צוות המשא ומתן של גוש הימין, השר יריב לוין, התייחס הבוקר לקשיים בהקמת הממשלה, והדיווח על הצעת הנשיא שנתניהו יכהן בתפקיד ויצא לנבצרות אם יוגש נגדו כתב אישום.הוא הבהיר שהם מוכנים ורוצים לנהל את המשא ומתן על בסיס קווי המתאר שהציג ריבלין, והדגיש: "אנחנו חושבים שהכיוון שהוא הציע הוא נכון, צריך לשבת על הפרטים".

"אנחנו מבינים שאם אנחנו הולכים לממשלת אחדות עם כחול לבן, אז נתניהו לא יהיה ראש הממשלה כל הקדנציה", אמר לוין בראיון ל'כאן חדשות'. "הגיע הזמן שגם בכחול לבן יבינו שאין ממשלה אחרת ואין אלטרנטיבה אחרת. זה לא מה שפיללנו אבל היא הרבה יותר טובה מבחירות שלישיות, שצריך לעשות הכל כדי למנוע אותן".

בתוך כך דווח ב'כאן חדשות' כי בכחול לבן לא סוגרים את הדלת למשא ומתן על אחדות, גם אחרי הענקת המנדט לראש הממשלה בנימין נתניהו אמש. בכירים בסביבת גנץ אמרו היום שהתנאי לחידוש השיחות ולקידומן הוא שנתניהו יסכים להגיע לשיחות עם כחול לבן כשהוא מייצג רק את מפלגתו הליכוד ויסכים להיפרד מגוש ה-55 שהצטרפו אליו. במצב כזה, יסכימו בכחול לבן לדון גם באפשרות של ממשלת רוטציה עם נתניהו.

מנגד, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר הבוקר כי, "נתניהו לא ניצח בבחירות. הוא הפסיד. בני גנץ הוא איש טוב ממנו, שיהיה ראש ממשלה טוב ממנו. יותר אנשים הצביעו לכחול לבן, מאשר לליכוד. הם עשו את זה מפני שהם מאמינים שהגיע הזמן לשיח של ערכים, לשינוי כיוון. הם גם קיבלו מאתנו הבטחה שלא נשב בממשלה של נתניהו כל עוד יש לו כתבי חשדות או כתבי אישום. הבטחות כאלה צריך להבטיח בזהירות לפני הבחירות, ולקיים אחרי הבחירות".

אמש, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את המנדט להרכיב ממשלה, יו"ר צוות המשא ומתן מטעם הליכוד השר יריב לוין פרסם הודעה כי זימן את נציגי 'כחול לבן' לישיבת משא ומתן מחר בחדר סיעת הליכוד בכנסת, ואף הזמין צלמים לפתח הישיבה. ב'כחול לבן' שקיבלו את ההזמנה רק לאחר שפורסמה בקשורת, נענו לה אך ביקשו לדחות את הישיבה ליום שישי בשעה 9:00 בבוקר.

הנשיא ריבלין חשף את ההצעה שהעביר לנתניהו וגנץ במהלך ניסיונות האחדות, "הצעתי לשני המועמדים להקים ממשלה פריטטית. פירושו של דבר, ממשלה שוויונית, שלא יהיה בה יתרון לגוש אחד על פני השני. הצעתי גם שלצד ראש הממשלה שייבחר, ישונה החוק, וייתן ממשות, כוח ועוצמה לתפקידו של ממלא מקום ראש הממשלה. הייחודיות של ממלא מקום ראש הממשלה, היא שבכל רגע שנבצר מראש הממשלה למלא את תפקידו – הוא, ממלא מקום ראש ממשלה, משמש כראש הממשלה לכל דבר".

"ביקשתי גם להציע שהחוק יתוקן", סיפר ריבלין, "כך שנבצרות לא תהיה מחויבת להיות מוגבלת לתקופה של מאה יום. הדבר יאפשר את המשך כהונתו של ראש הממשלה כל עוד לא נמצא צורך בהודעה על נבצרות. באם ראש הממשלה יצא לנבצרות, הוא ימשיך להיות ראש ממשלה בתואר, אך סמכויותיו יועברו לממלא מקומו. זו הייתה הצעתי על מנת לפתור את הסיבוך הפוליטי והמשפטי שאנו עומדים בפניו. זו הייתה הצעתי, ואותה אני מניח כאן בפני הציבור", כך ריבלין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture