Yonatan Sindel/Flash90

היועמ"ש דחה את בקשת נתניהו לשימוע בשידור חי: "בקשת סרק"

היועץ המשפטי דחה את בקשת ראש הממשלה לקיום השימוע בשידור חי. "הבקשה אותה הצגתם היא חסרת תקדים, ולמעשה, נעדרת כל ביסוס משפטי. כמעט והיינו אומרים כי הבקשה אינה מכבדת את הליך השימוע בפניו אנו עומדים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, דחה את בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לערוך את הליך השימוע שלו בשידור חי. במכתב שנכתב מטעמו לפרקליטיו של נתניהו, כינה מנדלבליט את הבקשה "בקשת סרק", והוסיף כי הם ידעו שהיא לא תתקבל. לדבריו, "שום שימוע, בעניינו של אף חשוד, לא מתקיים ולא התקיים מעולם באופן פומבי".

"בשעות הצהריים פרסם מרשכם סרטון, בו הוא קרא לשידור חי של השימוע שעתיד להתקיים בשבוע הבא בקשר לתיקי החקירה בעניינו. זאת, לפי הסרטון, על מנת שהציבור יוכל לשמוע את טענותיכם מטעמו באופן בלתי אמצעי. בהמשך לאמור, התקבל בלשכתנו מאוחר יותר גם מכתבתכם שבסימוכין, עליו שניכם חתומים, בו כתבתם כי ראש הממשלה מילא את ידכם לפנות ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה כי השימוע בעניינו יתקיים בדלתיים פתוחות ובאופן פומבי".

"לאחר שקילת הדברים, ביקשני היועץ המשפטי לממשלה להודיעכם כדלקמן: להווי ידוע כי הבקשה אותה הצגתם היא חסרת תקדים, ולמעשה, נעדרת כל ביסוס משפטי. כמעט והיינו אומרים כי הבקשה אינה מכבדת את הליך השימוע בפניו אנו עומדים, ומפחיתה מהחשיבות הרבה שהיועץ המשפטי לממשלה מייחס לו. למעשה, מכתבכם איננו מציג כל נימוק משפטי או אחר לקיומו של שימוע באופן פומבי, ולא בכדי".

"תכליתו של הליך השימוע היא מתן הזדמנות לחשוד המבקש זאת להציג את טענותיו בפני רשויות אכיפת החוק, ולשכנע את הגורם המוסמך כי אין הצדקה להגיש כתב אישום בעניינו. השימוע לא נועד לשכנע את הציבור, שכן ממילא ההכרעה בדבר הגשת כתב אישום היא החלטה מקצועית, המנותקת מכל סחף ציבורי, לחץ פוליטי או ירעשי רקע" למיניהם. החלטה זו מבוססת אך ורק על הראיות ועל הדין. כך בעניינו של כל אדם. כך גם בעניינו של מרשכם".

במכתב מטעם היועץ המשפטי נכתב עוד כי, "שום שימוע בעניינו של אף חשוד לא מתקיים ולא התקיים מעולם באופן פומבי. לא למותר להזכיר לעניין זה את עקרון השוויון בפני החוק, המחייב גם בתיקי החקירה המדוברים".

"מוטב היה אם חלף העלאת בקשות סרק כגון דא בקשר להליך השימוע, אשר אתם יודעים היטב שלא יתקבלו, הייתם פועלים לקיים את ההנחיות המחייבות בהליך זה. בפרט – העברת עיקרי טיעון מנומקים ומפורטים עובר למועד השימוע, אשר נועדו לסייע בקיום הליך שימוע ענייני, יסודי ומעמיק.

"סעיף 40 להנחיית פרקליט המדינה מספר בעניין שימוע לפני כתב אישום, קובע כי יש להגיש את טיעוני החשוד בכתב קודם למועד השימוע. צר לנו על כך שבמקום לקיים הנחיה זו, מצאתם לנכון להעביר מסמך קצר ביותר וחסר כל תוכן ממשי, ועתה מצאתם לנכון להוסיף ולבקש בקשה תקדימית חסרת כל יסוד, מתוך ידיעה כי זו תידחה".

"היועץ המשפטי לממשלה מייחס חשיבות רבה להליך השימוע, שנועד לשקול בלב פתוח ובנפש חפצה את טענותיכם בקשר לתיקי החקירה. ואולם, הליך זה לא יוכל להגשים את תכליתו אם קיימת כוונה לנהל אותו כמו אירוע תקשורתי, ולא כשלב בעל חשיבות בהליך הפלילי. למותר לציין כי לא נאפשר זאת", חותם ד"ר גיל לימון, עוזר בכיר ליועץ המשפטי לממשלה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש לביבי עצה פשוטה כנגד הדלפות חלקיות – הוא יכול להקליט את השימוע ובאם אכן יהיו הדלפות לפרסם את השימוע המלא אח"כ לציבור.

כל באיה לא ישובון זה נאמר על מי שנכנס למוסד פרקליטות המדינה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture