אבו מאזן: "אם נתניהו יחיל ריבונות – כל ההסכמים עם ישראל יבוטלו"

בנאום בעצרת האו"ם תקף יו"ר הרשות הפלסטינית תוכנית נתניהו לספח שטחים וקרא למנהיגי העולם: "שימו קץ לתוקפנות של ישראל". עוד הבטיח - להעביר "את הגרוש האחרון שיישאר לרשות למשפחות המחבלים". הלילה יישא דברים שר החוץ ישראל כץ

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נשא הערב (חמישי) מעל בימת האו"ם נאום חריף נגד ישראל שבסופו הבטיח להעביר גם את הגרוש האחרון שיישאר לרשות למשפחות המחבלים וזכה על כך למחיאות כפיים מצד מנהיגי העולם.

במהלך נאומו, התייחס יו"ר הרשות לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו ערב הבחירות בהם התחייב לספח את בקעת הירדן וצפון ים המלח אם ייבחר: "אנו דוחים לחלוטין את התוכנית הזאת. אם ממשלה ישראלית תמשיך לבצע את התוכנית הזאת, כל ההסכמים החתומים עם ממשלת הכיבוש וכל התחייבות איתה, יבוטלו". אבו מאזן טען כי הודעת רה"מ על כוונתו לספח את הבקעה ואת צפון ים המלח הייתה "יהירה" והדגיש שהאזורים הללו הם "שטח פלסטיני כבוש". עוד אמר בנושא כי "זכותנו להגן על הזכויות שלנו בכל האמצעים האפשריים, ללא קשר להשלכות. בעוד אנו נשארים מחויבים לחוק הבינלאומי ולמאבק בטרור – ידינו יישארו מושטות לשלום".

"ישראל לא מכבדת שום הסכם, ואנו מצפים מכם לדחוק בה להכיר בחוק הבינלאומי", אמר אבו מאזן, "כיום יש חוק בישראל, ששמו חוק הלאום, המבחין בין האנשים על בסיס מוצאם ודתם. ישראל מונעת מאנשים להגיע למרכזי פולחן. התוצאות של כך הן מלחמת דת שאנו לא רוצים בה, ישראל עושה הכל כדי להגיע למלחמת דת".

יו"ר הרשות התייחס להקפאת הכספים שישראל אמורה להעביר לרשות: "ישראל מחרימה חלק מכספינו, ואנו מתקשים לעמוד במחויבות הכלכלית כלפי אזרחינו, העם הפלסטיני לא ייכנע בפני הכיבוש, יהיו אשר יהיו התנאים והסבל. נמשיך לעמוד איתן על אדמתנו ולהיאבק בכיבוש בכל האמצעים האפשריים. זוהי זכותנו וחובתנו המוסרית. הכיבוש לא יביא שלום או יציבות לאף אחד". עוד אמר אבו מאזן כי בכוונתו להמשיך לשלם את הקצבאות למשפחות המחבלים וכאמור, זכה למחיאות כפיים: "לא נסכים להפסיק להיאבק בטרור. לא ניכנע לדרישות של ישראל. גם את הגרוש האחרון שיהיה בידיי אעביר לבני משפחות השהידים והאסירים".

בהמשך תקף אבו מאזן תקף את ממשל טראמפ: "ארצות הברית ביצעה צעדים בלתי חוקיים ותוקפניים, כמו ההכרה בירושלים כבירת ישראל והעברת שגרירותה אליה. ירושלים היא חלק מהמורשת הדתית של המוסלמים, והיא תישאר בירתה הנצחית של העם הפלסטיני. הממשל האמריקני ממשיך באותה הדרך וסגר את הנציגות של אש"ף בוושינגטון ללא כל סיבה".

לגבי תהליך השלום אמר כי "ידינו תמיד מושטת לשלום. יותר ממדינה אחת הזמינה אותי ואת נתניהו להיפגש. הוא סירב לשלוש קריאות מרוסיה, אבל פנינו תמיד לשלום. אני קורא לערוך ועידה בינלאומית לשלום, שבה ישתתפו גורמים ערביים ובינלאומיים. האו"ם צריך להיות המתווך עם ישראל. גם הקוורטט מקובל", אמר אבו מאזן אך שלל כל אפשרות שארצות הברית תהיה בתפקיד.

"לצערי אני עומד לפניכם עם אותו צער וכאב שהעם שלי סבל במשך כל כך הרבה זמן", אמר והוסיף: "למרות כל מה שהעם שלי סבל, חוסר הצדק, הכיבוש והדיכוי, אנחנו עדיין נאחזים בתקווה שנשיג את החופש והעצמאות שלנו כמו שאר האומות בעולם". לדבריו: "ההתנחלויות מהוות הפרה בוטה של החוק הבינלאומי. אנו מודים למנהיגים שאמרו שהסוגיה הפלסטינית עודנה המרכזית עבור העולם כולו. מה תעשו אם יקחו מכם את אדמת ארצכם וינסו להעלים אתכם ממנה?" שאל יו"ר הרשות את מנהיגי העולם והוסיף: "אני קורא לקהילה הבינלאומית לשים קץ לתוקפנות הישראלית הזאת. הגיע הזמן לבצע החלטה אחת הנוגעת לסוגיה שלנו".

יו"ר הרשות הפלסטינית המשיך ואמר כי "העצרת הכללית העניקה לפלסטין תואר של מדינה משקיפה בשנת 2012, ואנו מעריכים את זה, כמו גם את הקריאה לסיום הכיבוש באדמות פלסטין, אנו מודים למדינות שתומכות בנו מדינית וכלכלית, שתומכות במוסדות שלנו, וממשיכות לתמוך בסוכנות אונר"א שהוקמה למען פתרון בעיית הפליטים. יש מי שמנסה להפסיק את כל הסיוע מהסוכנות".

"פלסטין, חרף כל המכשולים של הכיבוש הישראלי ושל מי שעומד מאחוריו, השיגה חברות ביותר מ-100 ארגונים בינלאומיים. זוהי זכותה להיות חברה מלאה באו"ם ובמוסדות כולם. אני לא מצליח למצוא סיבה אחת למה זה לא מגיע לנו". אמר אבו מאזן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מי אתה אבו עבאס שרצח במו ידיו מאות ילדים ונשים . מי אתה אבו מאזן שדלח רוצלים שכירים מוגי לב להרוג מהידים על היותם יהוסים . מי צריך אותך . כדטוב לנו וכשרע לנו . כדאנו נכנעים וכשאנו נותנים לכם כפי רצונכם . אסי מידת נהרס והרצח והחורבן הולכים וגדלים . את עם השקר שהמציא את עצמו מתוך
צמאון לדם .. סע לך אבו רוצח לעזה לא זקוקים . ולא רוצים לראות פניך לעולם . אתה חסר תובנה ושכל
איש קטן ורדוד כמו חבריך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture