טורבוביץ' ולוין מגיעים לפגישה. צילום: פלאש 90

‏בדרך לבחירות? פגישת המו"מ של הליכוד וכחול לבן הסתיימה במתקפות הדדיות

כחול לבן: "בליכוד דבקים אך ורק ב'נתניהו תחילה', מתעקשים לדבוק בבלוק ה-55 ובהפרחת סיסמאות במטרה לצבור נקודות לקראת הבחירות". הליכוד: "נתניהו יעשה מאמץ אחרון למיצוי האפשרות להקמת ממשלה בשלב זה, לפני החזרת המנדט"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הבוקר התכנסו בכנסת במשך שעתיים צוותי המשא ומתן של הליכוד ושל כחול-לבן בניסיון להגיע להבנות, לאחר שביום שישי האחרון הסתיימה הפגישה שנמשכה למעלה מארבע וחצי שעות ללא כל התקדמות. מצד הליכוד השתתפו בפגישה השרים יריב לוין וזאב אלקין, מצד 'כחול לבן' השתתפו עורך דין יורם טורבוביץ' ושלום שלמה.

מכחול לבן נמסר לאחר הפגישה היום כי, "לצערנו בליכוד דבקים אך ורק ב"נתניהו תחילה". במסגרת זו, בליכוד מתעקשים לדבוק בבלוק ה-55 ובהפרחת סיסמאות שכל מטרתן לצבור נקודות לקראת הבחירות הנוספות אליהן נתניהו מדרדר את ישראל. מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות רחבה, יציבה וליברלית בראשות בני גנץ – אך ורק למען מטרה זו נמשיך ונפעל".

מהליכוד נמסר: "אכזבה גדולה בליכוד הבוקר נוכח הסירוב המתמשך של כחול לבן לקבל את ממשלת האחדות של נשיא המדינה – ממשלה שיוויונית עם רוטציה בין נתניהו לגנץ. העובדה שכחול לבן דוחים את האפשרות היחידה לממשלת אחדות מוכיחה שבכחול לבן קיבלו החלטה אסטרטגית לטרוק את הדלת לממשלת אחדות ולגרור את המדינה לבחירות".

"ראש הממשלה נתניהו יעשה מאמץ אחרון למיצוי האפשרות להקמת ממשלה בשלב זה, לפני החזרת המנדט לנשיא. גם במידה והמנדט יוחזר, הליכוד יפעל בכל דרך לקידום ממשלת אחדות על פי מתווה הנשיא", לשון הודעת הליכוד. גורם בליכוד הוסיף, "יאיר לפיד מטרפד ממשלת אחדות בגלל שהוא לא רוצה רוטציה בין נתניהו לגנץ, הוא רוצה רוטציה בינו לבין גנץ – ובשביל זה הוא מוכן לגרור את המדינה לבחירות".

 

דיווח: בליכוד דוחים בקשה של ליברמן להיפגש עם נתניהו

 

בתוך כך, בכיר בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה הבוקר (ראשון) את הצעת ליברמן למפגש בין השניים, כך דווח ב'ישראל היום'. הבכיר הסביר את הדחייה בכך ש"איווט רוצה פגישה עם נתניהו כדי להפיל עליו את האחריות לבחירות הנוספות. מי שהפיל בשנה האחרונה שתי ממשלות שהליכוד עמד בראשן שיחבור לחבריו החדשים".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הפתיע היום כאשר התראיין ואמר הוא מוכן לשבת למו"מ עם הליכוד. "אנחנו מוכנים לנהל משא ומתן בתנאי שהליכוד יפנה אלינו רשמית ולא מאחורי הקלעים, כמו שזה קרה עד כה", אמר ליברמן היום ברדיו "כאן רק"ע". עם זאת, הדגיש יו"ר ישראל ביתנו כי הכוונה שלו היא למשא ומתן עם הליכוד בלבד, ללא שאר המפלגות המרכיבות את בלוק גוש הימין שהקים נתניהו לאחר הבחירות.

אמש דווח ב'כאן חדשות' כי בישראל ביתנו אומרים שאם יוזמנו על ידי הליכוד, יגיעו לפגישה. "אפילו לא פנו אלינו לקיים משא ומתן, אם הליכוד יפנה ויזמין אותנו לפגישת משא ומתן, אנחנו נבוא. אפילו אם נתניהו עצמו יזמין את ליברמן לפגישה ביניהם בארבע עיניים, כמו שליברמן הגיע לפגישה עם גנץ הוא יגיע גם לפגישה עם נתניהו. יש לנו קווים אדומים, אבל נגיע לפגישה אם יזמינו אותנו".

 

בחירות בלתי נמנעות? נתניהו צפוי להחזיר את המנדט לנשיא כבר מחר

 

אנשי 'כחול לבן' פנו אמש לנשיא המדינה ראובן ריבלין והעבירו מסר ברור כי הם מעוניינים שיו"ר המפלגה ח"כ בני גנץ יקבל את המנדט להרכבת הממשלה ואת כל ה-28 יום המוקנים לו בחוק כדי לנסות ולהרכיב ממשלה, כך דווח ב'ידיעות אחרונות. זאת על רקע ההערכה ולפיה נתניהו עשוי להחזיר את המנדט לנשיא כבר היום, על אף שנותרו לו שלושה וחצי שבועות להרכבת הממשלה.

מהליכוד נמסר אמש כי, "צוות המשא ומתן של הליכוד הונחה על ידי ראש הממשלה לעשות כל מאמץ אפשרי לקידום ממשלת אחדות רחבה לפי מתווה נשיא המדינה בפגישת המשא ומתן מול כחול לבן מחר בבוקר. אבל אם כחול לבן לא יהיו מוכנים לקבל את המתווה שהציג נשיא המדינה (רוטציה בין נתניהו לגנץ וממשלה שיוויונית) וגם לא יציעו שום מתווה ריאלי אחר – אין טעם לבזבז זמן ולגרור את המדינה לשיתוק מתמשך".

"אם כחול לבן יחליטו להתמיד בסירובם למתווה הנשיא, בסבירות גבוהה ראש הממשלה נתניהו יחזיר את המנדט, מתוך תקווה שאולי לקראת סוף התהליך בשלושת השבועות האחרונים אנשי כחול לבן יבינו, שתקוותם לפוטש בליכוד או לפירוק של המחנה הלאומי אין לה בסיס במציאות, וממשלת אחדות רחבה לפי מתווה הנשיא זה הפתרון היחידי כדי למנוע בחירות מיותרות. גם לאחר החזרת המנדט במידה ויוחלט על כך, הליכוד יהיה מוכן להפוך כל אבן כדי להגיע לממשלת אחדות רחבה ולמנוע בחירות", לשון הודעת הליכוד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תתפללו חזק בימים אלו שתקום ממשלת ימין ללא לפיד וללא ליברמן. אחרי הבחירות, כשהפעם בן גביר יצטרף לימין ויהיו מספיק מנדטים.

גנץ אתה הזוי ומטורלל . אנו ימניים לא בוגדים בנתנייהו כמו שאתה בוגד בעם .

גנץ אתה הזוי ומטורלל . אנו ימניים לא בוגדים בנתנייהו כמו שאתה בוגד בעם .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture