Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו: "לפיד מחזיק את גנץ כבן ערובה, לא מוכן לזנוח את החלום להיות ר"מ"

ראש הממשלה: "הסיבה היחידה שאין ממשלת אחדות זה יאיר לפיד. לפיד מחזיק את בני גנץ כבן ערובה ומסיבות לא ברורות גנץ נכנע לו. לא מתקבל על הדעת שלפיד גורר מדינה שלמה לבחירות רק כי הוא לא מוכן לוותר על הרוטציה שלו עם גנץ"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו התייחס לפני זמן קצר לפלונטר הפוליטי ואמר כי, "הסיבה היחידה שאין ממשלת אחדות זה יאיר לפיד. לפיד מחזיק את בני גנץ כבן ערובה ומסיבות לא ברורות גנץ נכנע לו. לא מתקבל על הדעת שלפיד גורר מדינה שלמה לבחירות רק כי הוא לא מוכן לזנוח את החלום שלו להיות ראש ממשלה ולוותר על הרוטציה שלו עם גנץ". לפיד כתב בתגובה: "אכן בן אדם אחד מחזיק את המדינה בן ערובה. אכן בן אדם אחד מונע ממשלת אחדות. אכן אדם אחד עושה הכל כדי להוביל לבחירות: בנימין נתניהו".

מוקדם יותר כינס נתניהו את ראשי מפלגות הימין שעדכנו מהשרים אלקין ולוין שמסרו דיווח על פיצוץ המשא ומתן ע״י כחול לבן. השרים עדכנו שצוות המשא ומתן של כחול לבן ביטל את הפגישה כיוון ש"לפיד קיפל את גנץ במהלך החג במטרה לגרור את המדינה לבחירות. לפיד לא רוצה רוטציה בין נתניהו לגנץ אלא רק בין גנץ לבינו", נמסר מהליכוד. עוד נמסר כי, סוכם שראשי מפלגות המחנה הלאומי ימשיכו יחד וכי עדיין אין כעת החלטה באשר להחזרת המנדט.

בהמשך נמסר מהליכוד כי, "בישיבת ראשי המחנה הלאומי, ראשי הסיעות תקפו את יאיר לפיד והאשימו אותו בכך שהוא גורר את המדינה לבחירות: לפיד לא מוכן לקבל רוטציה בין נתניהו-גנץ מפני שהוא רוצה את רוטציית לפיד-גנץ. לפיד מחזיק בגנץ כבן ערובה ולא מאפשר לו להקים ממשלת אחדות".

אמש נמסר מכחול לבן בתגובה לפגישת הליכוד עם "חברי הבלוק": "נתניהו והליכוד שוב מוכיחים שאין בכוונתם לקדם משא ומתן הגון בין שתי המפלגות הגדולות, אלא להמשיך לגרור אותנו לבחירות נוספות. לא נהיה תפאורה למשחקי הבחירות של הליכוד. עד שבליכוד לא יסכימו לניהול משא ומתן שוויוני עם כחול לבן, לא תוכל להיות התקדמות מהותית בסוגיות האמיתיות המטרידות את אזרחי ישראל. מצער לגלות שבליכוד החליטו- "נתניהו תחילה".

כזכור, אמש שוחחו ראשי צוותי המו"מ מטעם סיעת כחול לבן וסיעת הליכוד, ד"ר יורם טורבוביץ והשר יריב לוין ולאחר מכן הודיע סיעת כחול לבן כי "בשלב זה לא בשלו תנאי הסף לקיום מפגש יעיל נוסף של צוותי המו״מ, ולכן מחר יום רביעי לא יתקיים מפגש כזה. לפי העניין והצורך יתקיים מפגש בהמשך השבוע או בשבוע הבא. עוד נמסר בשיחה, כי באופן טבעי בנסיבות אלה, אין מקום לקיים כעת מפגש בין שני ראשי המפלגות, רא״ל (מיל׳) בני גנץ ורוה״מ בנימין נתניהו".

מהליכוד נמסר בתגובה כי, "נדהמו מהחלטת כחול לבן לפוצץ את המשא ומתן ולבטל את הפגישות בין ראש הממשלה נתניהו לגנץ ואת הפגישה המקדימה בין צוותי המו״מ שנקבעה למחר. כחול לבן החליטה להפסיק את המשא ומתן לאחדות וללכת לבחירות – הכל בגלל שיאיר לפיד לא מוכן להסכים לרוטציה בין נתניהו לגנץ, אלא רק לרוטציה בינו לבין גנץ. ראש הממשלה נתניהו שב וקורא לבני גנץ לגלות אחריות, למנוע בחירות ולהיפגש עימו מחר כמתוכנן".

 

ליברמן: "אם לא תהיה פריצת דרך עד יום כיפור – נניח הצעה חדשה"

 

כזכור, בערב החג התכנסו בכנסת במשך שעתיים צוותי המשא ומתן של הליכוד ושל כחול-לבן בניסיון להגיע להבנות, אך הישיבה הסתיימה בפיצוץ שגרר מתקפה הדדית של שני הצדדים. זאת לאחר שביום שישי האחרון נפגשו הצדיים למעלה מארבע וחצי שעות, גם אז ללא כל התקדמות. מצד הליכוד השתתפו בפגישה השרים יריב לוין וזאב אלקין, מצד 'כחול לבן' השתתפו עורך דין יורם טורבוביץ' ושלום שלמה.

מכחול לבן נמסר לאחר הפגישה ביום ראשון כי, "לצערנו בליכוד דבקים אך ורק ב"נתניהו תחילה". במסגרת זו, בליכוד מתעקשים לדבוק בבלוק ה-55 ובהפרחת סיסמאות שכל מטרתן לצבור נקודות לקראת הבחירות הנוספות אליהן נתניהו מדרדר את ישראל. מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות רחבה, יציבה וליברלית בראשות בני גנץ – אך ורק למען מטרה זו נמשיך ונפעל".

מהליכוד נמסר אחרי הפיצוץ: "אכזבה גדולה בליכוד הבוקר נוכח הסירוב המתמשך של כחול לבן לקבל את ממשלת האחדות של נשיא המדינה – ממשלה שיוויונית עם רוטציה בין נתניהו לגנץ. העובדה שכחול לבן דוחים את האפשרות היחידה לממשלת אחדות מוכיחה שבכחול לבן קיבלו החלטה אסטרטגית לטרוק את הדלת לממשלת אחדות ולגרור את המדינה לבחירות".

"ראש הממשלה נתניהו יעשה מאמץ אחרון למיצוי האפשרות להקמת ממשלה בשלב זה, לפני החזרת המנדט לנשיא. גם במידה והמנדט יוחזר, הליכוד יפעל בכל דרך לקידום ממשלת אחדות על פי מתווה הנשיא", לשון הודעת הליכוד. גורם בליכוד הוסיף, "יאיר לפיד מטרפד ממשלת אחדות בגלל שהוא לא רוצה רוטציה בין נתניהו לגנץ, הוא רוצה רוטציה בינו לבין גנץ – ובשביל זה הוא מוכן לגרור את המדינה לבחירות".

לאחר כישלון הפגישה והמתקפות ההדדיות התקשר נתניהו לגנץ וסיכמו שצוותי המו״מ ייפגשו ביום רביעי בבוקר, והשניים ייפגשו ככל הנראה לפנות ערב. לאחר השיחה יצאה הודעה רשמית כי ישיבת המו״מ בין הליכוד ו׳כחול לבן׳ נקבעה למחר בשעה 10:00 במשכן הכנסת, אך היא כאמור בוטלה היום וייתכן ותוביל את ראש הממשלה להחזרת המנדט כבר בקרוב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ביבי עזוב ספינים
תודה על האמת
מכשלת ולך הביתה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture