Yonatan Sindel/Flash90

"נראה אם זה רציני": ליברמן ונתניהו ייפגשו לראשונה לאחר נתק ממושך

כמעט שנה אחרי שאביגדור ליברמן התפטר ממשלתו, ראש הממשלה ייפגש עם יו"ר ישראל ביתנו בניסיון אחרון להקים ממשלה לפני החזרת המנדט. נתניהו לליברמן: "אין טעם לבזבז את זמנה של המדינה. ניפגש ובהתאם לזה נקבל החלטה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ברקע הקיפאון במשא ומתן בין הליכוד וכחול לבן, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, ייפגשו הבוקר (חמישי) בשעה 9:30 במשרד ראש הממשלה בירושלים, לראשונה מאז הבחירות שאליהם הוביל. השניים שוחחו לראשונה מאז הבחירות בטלפון – ודנו בכוונת ישראל ביתנו להציג הצעה לכחול לבן ולליכוד אחרי יום כיפור.

מהליכוד נמסר אמש כי, "על רקע פיצוץ המו״מ על ידי כחול לבן, ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר עם ח״כ אביגדור ליברמן. ראש הממשלה אמר לליברמן: 'אין טעם לבזבז את זמנה של המדינה. ניפגש, נראה אם זה רציני או לא, ובהתאם לזה נקבל החלטה'. השניים קבעו פגישה למחר ב09:30 בבוקר במשרד ראש הממשלה".

ליברמן כתב בתגובה כי, "היום הוזמנתי על ידי ראש הממשלה נתניהו לפגישה מחר ב- 9:30 בלשכתו. כפי שאמרתי מיד אחרי הבחירות, וגם לפני ואחרי הפגישה עם יו״ר כחול לבן בני גנץ, אם נוזמן באופן רשמי נבוא, ואכן מחר תתקיים פגישה. יצוין כי כל מאמצינו הם להקים ממשלת אחדות לאומית המורכבת משלוש מפלגות – ישראל ביתנו, הליכוד, כחול לבן. לא נהיה שותפים לשום ממשלה אחרת".

נראה שב'ישראל ביתנו' לא מעוניינים להתקדם במו"מ עם הליכוד ופרסמו היום כי בכוונתם לקדם שורת הצעות חוק המנוגדות לסטטוס קוו: "בין הצעות החוק שיוגשו ניתן למנות את חוק הגיוס, כפי שאושר בקריאה ראשונה בכנסת ה- 20 ובהתאם לנוסח שקידם משרד הביטחון; ביטול חוק המרכולים ומתן הסמכות לעיריות ולמועצות המקומיות לקבוע את אופי החיים ביישוב ובכלל זה האיזורים בהם ניתן לפתוח עסקים בשבת".

"הסמכת רבנים עירוניים לקיום הליך גיור, כפי שהיה נהוג עד לשנות ה 90; ברית זוגיות היוצרת מסלול מקביל ושווה זכויות וחובות שיתקן את העוול לפיו בכל רגע נתון יש למעלה מ- 5,000 חיילים שיכולים למות למען מדינת ישראל אך לא יכולים להינשא בה; חובת לימודי ליבה כתנאי לקבלת תקציב למוסד חינוכי; העלאת הבטחת ההכנסה לקשיש לסכום של 70% משכר המינימום; מתן אפשרות לתחבורה ציבורית ובכלל זה רכבת, בסופי השבוע", לשון הודעת ישראל ביתנו.

אתמול בצהרים נמסר מ'ישראל ביתנו' כי המטה המצומצם של המפלגה נפגש ודן במצב הפוליטי שנוצר ו"הודגש כי הדבר האחרון שהמדינה צריכה היום, הן בחירות חדשות". במפגש אמר ליברמן, כי נראה שגם אם יתקיימו בחירות חדשות, המפה הפוליטית לא תשתנה משמעותית, ו"לכן חייבים להגיע לפתרון מושכל ולהשאיר את כל השיקולים האישיים והאגו בצד".

עוד אמר ליברמן כי "הוא מקווה שעדיין במסגרת הדו צדדית בין הליכוד לכחול לבן ניתן יהיה להתקדם הרבה מעבר למה שראינו עד היום, אך אם עד יום כיפור לא תהיה פריצת דרך, 'ישראל ביתנו' תניח הצעה משלה לשתי הסיעות. בכל מקרה אחרי יום כיפור נכנס לכל מלאכת הרכבת הממשלה בהילוך גבוה". ליברמן סיפר כי ינצל את יום השבעת הכנסת מחר למגעים לא פורמליים עם ראשי כחול לבן והליכוד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture