צילום: דוברות הכנסת

נתניהו: "ממשלת אחדות – עכשיו או מאוחר יותר, בסוף זה יקרה‎" • צפו

ראש הממשלה נאם לפני הצילום המסורתי של ראשי הסיעות והתמקד בקריאה לאחדות: "אנחנו עומדים בפני אתגר ביטחוני ענק. נצטרך לקבל החלטות תקציביות קשות". גנץ בתגובה: "אם נתניהו יפנה מקמו בתוך שעה יש ממשלת אחדות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום בטקס הרמת כוסית לאחר השבעת הכנסת ואמר כי, "למעלה ממיליון איש הצביעו לי באופן ישיר ועוד מיליון באופן עקיף אבל זה לא הספיק, וגם לבני גנץ הצביעו רבים אך זה לא הספיק לו להקים ממשלת שמאל. המדינה לא יכולה להרשות לעצמה עוד מערכת בחירות ואני עושה הכל כדי להימנע מכך. צריך להפסיק את מחול השדים הזה".

באירוע בהשתתפות גנץ וריבלין הוסיף ראש הממשלה, "אנחנו עומדים בפני אתגר בטחוני ענק שגדל ועולה משבוע לשבוע. זה לא ספין ולא גחמה. זה לא 'נתניהו שמנסה להפחיד אותנו'. כל אחד שעיניו בראשו רואה שאיראן הולכת ומתחמשת. היא תוקפת, שולחת שליחי טרור בכל מקום ואומרת שישראל תיעלם".

גנץ וליצמן במהלך צילום ראשי הסיעות. צילום: דוברות הכנסת

בפתח דבריו אמר ראש הממשלה כי "ממשלה חזקה, כנסת תוססת ובית משפט עצמאי – אלה היסודות של הדמוקרטיה הישראלית. ואני כמובן לא פוסח על חברות וחברי הכנסת בעבר ובהווה, ובייחוד אני רוצה לשלוח ברכות, ואיך אומרים, גם את ״תנחומיי״ לחברות וחברי הכנסת החדשים, כי שמעתם את עצותיו של יושב הראש, הוא צודק, זו עבודה קשה, אבל היא שליחות ראויה מאין כמוה. אני גם שולח את ברכותיי למשפחות שיישאו בעול הזה מעתה והלאה".

"הדבר הראשון שאני מאחל לכנסת החדשה הוא אריכות ימים. הכנסת מבטאת את הכרעת העם, והכנסת מבטאת את רצון העם. עכשיו, לעתים ההכרעה הזאת היא חדה וברורה, ולעתים, כפי שקרה בבחירות האחרונות, הכרעת העם אומרת: ממשלת אחדות לאומית, ממשלת אחריות לאומית. זה מה שההצבעה הזאת אמרה, אחדות לאומית רחבה ככל האפשר, של כל אלה התומכים במדינה יהודית ודמוקרטית" הוסיף.

"צריך לכבד את רצון העם, צריך לכבד את ההחלטות הדמוקרטיות בין המפלגות ובתוך המפלגות. למעלה ממיליון איש הצביעו עבורי באופן ישיר, לראשות הממשלה. באופן עקיף, עוד מיליון – זה כמחצית הציבור. אבל זה לא הספיק כדי להקים ממשלת ימין. וגם לבני גנץ הצביעו רבים, אבל זה לא הספיק עבורו להקים ממשלת שמאל. ולכן הפתרון הנכון, הפתרון היחיד, זה מה שהציע נשיא המדינה, וחזר והציע בנאומו עכשיו במליאה – ממשלת אחדות לאומית רחבה".

"אני קשוב לרחשי לבם של אזרחי ישראל. אני אומר לכם בשכנוע פנימי עמוק, המדינה לא יכולה להרשות לעצמה עוד מערכת בחירות. היא לא יכולה לעשות את זה. צריך לעשות הכל – ואני עושה הכל – כדי להימנע מכך. פשוט חייבים להפסיק את מחול השדים הזה של מערכת בחירות, ואחר כך עוד מערכת בחירות ועוד מערכת בחירות".

"אני יודע שאנחנו לא היחידים שסובלים מהמכה הזאת. אני לא יודע אם אתם יודעים, בספרד בארבע השנים האחרונות היו ארבע ממשלות. באיטליה, בבריטניה אותו תוהו ובוהו, בחירות אחר בחירות, ממשלות קמות וממשלות נופלות. אני לא יודע אם המדינות יכולות להרשות את זה לעצמן, לדעתי גם זה בקושי. אני יודע דבר אחד בוודאות: אנחנו לא יכולים להרשות זאת לעצמנו, כי אנחנו מאותגרים כפי שאף מדינה אחרת לא מאותגרת. אין מדינה כזאת. דמוקרטיות שלא הבינו שהן צריכות להתאחד בעת צרה ומול צרה – שילמו על כך מחיר כבד מאוד, כי ההיסטוריה לא סובלנית כלפי אלה שמסרבים להפיק את לקחיה".

"אני אתן דוגמה נוספת מאירופה, שמעטים מכירים אותה: בין ינואר 1930 לנובמבר 1933 התחלפו בצרפת 10 ממשלות. הן המשיכו להתבחבש, כשהיטלר, שעלה לשלטון בינואר 1933, הוסיף להתחמש. זה לא שינה, הן המשיכו בזה. בינתיים הוא התחמש והתחמש. אני לא עושה הקבלה בכל דבר ודבר, אבל במצב היסודי אני כן עושה הקבלה, משום שסביבנו היום אנחנו עומדים בפני אתגר ביטחוני ענק, שגדל והולך משבוע לשבוע ומתעצם בחודש-חודשיים האחרונים, ובמיוחד בשבועות האחרונים".

נתניהו הצהיר: "זה לא ספין, זו לא גחמה, זה לא "נתניהו מנסה להפחיד אותנו". מי שיודע את הפרטים יודע עד כמה הדברים האלה נכונים. כל אחד שעיניו בראשו רואה שאיראן הולכת ומתחמשת, איראן הולכת ומתחזקת. התעוזה שלה, החוצפה שלה, הולכים וגוברים. היא תוקפת את נתיבי השייט הבינלאומי, היא תוקפת את חצי האי הערבי, היא תוקפת בכל מקום. היא שולחת שליחי טרור לכל מקום והיא גם תוקפת ישירות כלי טיס של ארה"ב, ועכשיו את שדות הנפט של סעודיה. והיא אומרת בצורה הכי ברורה, זה מה שהגנרלים שלהם אמרו, כולל לפני יומיים: 'ישראל תיעלם. זו לא תאוריה, ישראל תיעלם'. הם מאמינים בזה, הם חותרים לזה, ואנחנו צריכים לקחת אותם במלוא הרצינות".

"המציאות הזאת מחייבת אותנו להתעצם. היא מחייבת אותנו להתחמש, מחייבת אותנו להמציא בידינו, בידי הלוחמים שלנו והחיילים שלנו כלי הגנה וכלי התקפה בהיקף, בעוצמה ובאיכות שלא הייתה לנו עד עכשיו. זכרו ורשמו את דבריי. אני אומר לכם דברים מעומק השליחות שלי להבטיח את ביטחון ישראל ואת נצח ישראל. ואני יודע שהשליחות הזאת מדריכה רבים רבים מכם, אם לא את כולכם. הדבר הזה קורה מסביבנו ולדבר הזה יש השלכה מיידית".

"אנחנו נצטרך עכשיו להוסיף הרבה מאוד משאבים לצורכי הביטחון שלנו – מיליארדים רבים ומיד. ואחר כך מיליארדים רבים כל שנה. כי המציאות השתנתה, והדבר הזה מחייב החלטות מאוד קשות, כי אין דרך להוסיף ולהוסיף, מבלי לקחת מאיזה שהוא מקום. ההחלטה לקחת היא החלטה קשה מאין כמוה, החלטה פוליטית קשה מאין כמוה, החלטה ברמה הלאומית הגבוהה ביותר, והדבר הזה מחייב כתפיים רחבות של הממשלה, גם כדי לעמוד מול האתגרים הביטחוניים והצבאיים שתיארתי, והם לא יהיו קלים, וצריך להכין את הציבור לקראת הבאות. ואת זה עושים כשכולם יודעים, כשכולם או רובם אחראים – רובנו אחראים".

"שנית, צריך לקבל החלטות תקציביות שאנחנו לא הכרנו במשך עשרות רבות של שנים. אפשר ללכת אחורה הרבה מאוד שנים, אולי לאחרית מלחמת יום הכיפורים, כדי להבין מה נדרש מאיתנו. אמנם מצבנו לאין ערוך יותר טוב מבחינה כלכלית, אבל מה שנדרש מבחינת השותפות הפוליטית וההכרעה הפוליטית אלה דברים קשים ודומים בהיקפם. ובכן, האתגרים ברורים וגם העם אמר את דברו בצורה ברורה, אבל לצערי המאמץ לאחדות עוד לא נשא פרי. בימים האחרונים השקעתי מאמצים רבים מאוד כדי שתקום ממשלה רחבה ויציבה. אני שב ואומר: ממשלה כזאת היא צו השעה".

"שוחחתי היום עם אביגדור ליברמן. אני חייב להגיד: שיחה כנה, לא מתריסה. אמרתי לו מה שאני אומר גם לחבריי למחנה – שמוכרחים ללכת יחד, שמוכרחים להפסיק עם מדיניות הפסילות וההחרמות, הן של ציבורים והן של אנשים. כל מי שמקבל מדינה יהודית ודמוקרטית – מקובל עלינו".

"מכובדי הנשיא, אני דבק בדעה שאין שום חלופה אחרת למתווה האחראי והנבון שהצעת לממשלת אחדות לאומית רחבה. אני מניח שהמבוגרים שבינינו זוכרים את שירו של אלביס פרסלי: It's now – or never. טוב, אז אני מתקן את זה קצת – It's now – or later. הדבר הטוב והנכון לעשות זה להגיע לפתרון הזה שאין בלתו ולהגיע אליו עכשיו. אבל אם לא נגיע אליו עכשיו, נגיע אליו אחר כך, אחרי שאני אחזיר את המנדט ואחרי שבני גנץ יחזיר את המנדט ונגיע ל-21 יום האחרונים. בסופו של דבר זה יקרה. בסופו של דבר נחזור לנקודה שבה אנו נמצאים כעת, לצורך כינון ממשלת אחדות לאומית רחבה בהליך מושכל ומוסכם".

"בין כסה לעשור, לפני יום הכיפורים, מתחדדת בנו תחושת האחריות. ההחלטות שאנו מקבלים בימים אלה משפיעות על השנה כולה. אבל אני חושב שההחלטות שאנחנו נקבל בימים אלה ישפיעו על שנים רבות שעוד עומדות לפנינו. ולכן אני מקווה שכולם, חברי הכנסת, אני פונה אליכם, כולנו ננהג באחריות. הבה ננהג באחריות. הבה נכונן בהקדם ממשלה שתפעל לטובת כל אזרחי ישראל, ובעזרת השם הבה נעשה זאת מיד. שנה טובה לכם, שנה טובה לכל עם ישראל ולכל אזרחי ישראל".

יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס לדבריו לאחר מכן ואמר כי, "שמעתי היטב את נאום רה"מ שקורא לאחדות. הוא החסיר את הדבר היחידי שחסר בין אחדות אפשרית לבין המציאות – וזה הוא עצמו. אילו הוא מפנה את המקום, תוך שעה יש פה אחדות". לדבריו, "כחול לבן היא המפלגה הגדולה. נתניהו שירת היטב את מדינת ישראל בשנים שלו, עכשיו תורנו, אפשר לעשות את זה תוך שעה. אנחנו נפתח את האחדות, הם יצטרפו אח"כ. נתניהו יגמור את המעמד המשפטי שהוא עומד בפניו, ויחזור לתפקד בצורה מלאה כפי שההסכם יגיד. אני שמח על הצעה של הנשיא ועל כל הצעה שתוביל לאחדות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הדברים של גנץ מזכירים לי משפט-בדיחה באנגלית:

Why argue? Let's do it my way…

תרגום- למה להתווכח ? בא נעשה זאת באופן שאני רוצה…

מאיפה החוצפה שלו חסר ניסיון לדרוש שנתניהו יפנה את כסאו אחד מהטובים ביותר שהיו כאן?
אוי לרשע לפיד אוי לשכנו

תאוות השלטון עלתה לגנץ לראש.
מגולם הוא הפך לחצוף.
עוד נראה אותו מתחנף לכולם להשיג תמיכה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture