אשר מחתים את גפני על החוקים

החוק הראשון של ח"כ אשר: ענישה על המסיתים נגד הציבור החרדי

יו"ר סיעת יהדות התורה הגיש הערב מספר הצעת חוק על שולחן נשיאות הכנסת בהם תיקון לחוק הגזענות, השוות תנאי החינוך המיוחד למערך החינוך הרשמי. כמו כן חידש את השדולות בראשות: להשגת פתרונות לדיור החרדי ולמען הרגישים לגלוטן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יעקב אשר הגיש הערב מספר הצעת חוק על שולחן נשיאות הכנסת. הבולטת בהצעות החוק שהוגשו זו ההצעה לתיקון חוק הגזענות באופן שישית אכיפה וענישה על אלו המסיתים באופן בוטה וגזעני נגד הציבור החרדי בדומה להתייחסות החוק להסתה גזענית נגד מוצא אתני או לאומי.

הצעת חוק מהפכנית נוספת דורשת להשוות את תנאי החינוך המיוחד למערך החינוך הרשמי בדומה לחינוך הממלכתי ובכך לפתור את בעיית האפליה התקציבית ממנה סובלים מוסדות החינוך המיוחד ובהמשך לזה הצע"ח לחיוב הסעה בטיחותית למוסדות המוכש"ר של חינוך ילדים ופעוטות עם מוגבלות כחלק מ'חוק חינוך חובה' ולהשוותם לתנאים הקיימים בחינוך הרשמי

בנוסף הגיש הצעת חוק נוספת העוסקת בזכויות שיפוי של הביטוח לאומי לעצמאי שהעסק העיקרי שהוא עבד מולו פשט רגל והוא נקלע לקשיים כלכליים משמעותיים. הצעת החוק להרחבת סבסוד התח"צ לתלמידי ישיבות בדומה לסטודנטים ותלמידי מכללות גם מעל גיל 18

הצע"ח לפיקוח על מחירי מזון לתינוקות באופן שיוזיל את העלויות הגבוהות המושתות על משפחות ברוכות ילדים הנאלצין לרכוש דוקא מוצרי מזון אלו ובכך הופכים ללקוחות שבויים. הצע"ח להחזר דמי נסיעה במונית לבית חולים במקרי אשפוז בדומה להחזר הניתן על נסיעה באמבולנס.

במקביל, אשר חידש הערב את השדולות בראשותו שיפעלו לטובת כל שכבות האוכלוסיה. בתוך כך חידש את "השדולה להשגת פתרונות לדיור החרדי" – שמטרתה לרכז את מכלול הכלים הפרלמנטריים ולשלב אותם יחד המאמצים והפעילות מול משרדי הממשלה להשגת פתרונות דיור של קבע ראויים למאפייני הציבור החרדי ברחבי הארץ.

בנוסף חידש את השדולה ל"קידום תנועות וארגוני נוער" שמהותה להנגיש את ארגוני הנוער החרדים בדומה לאלו הפועלים במגזר הכללי יחד עם גיוס משאבים להקמת מרכזי פעילות לטובת בני נוער בערי המרכז והפריפריה ולהוביל בתוך כך שיפור וייעול משמעותיים של הארגונים החרדים.

כמו כן חידש את ה"השדולה למען הרגישים לגלוטן והאלרגיים" המתמודדים דרך קבע עם הרגישות וסובלים מצליאק ואלרגיות הגורמים למגבלות מזון ומאפיינים נוספים המהווים הכבדה ניכרת על הוצאות משק הבית של אותם מתמודדים ואלרגיים ובני משפחותיהם. מטרת השדולה להוביל להגברת המודעות לנושא הצליאק ולצמצום יוקר המחיה באמצעות הרחבת הסבסוד הממשלתי לאותם מוצרים יחודיים נטולי הגלוטן והגדלת המגוון של מוצרים אלו.

עוד הציג את "השדולה למאבק בתאונות הדרכים" שמטרתה להביא להגברת המודעות וחיזוק הבטיחות בדרכים לכל הגילאים ולצמצום התאונות במרחב העירוני והבינעירוני באמצעות תוספת תקציבית של מגוון משרדי הממשלה הפועלים בתחום, חיזוק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומתן כלים נוספים לרשויות החוק לאכוף את חוקי התנועה ולמגר את הזילות בחיי אדם במרחב התחבורתי.

ח"כ יעקב אשר אמר הערב ל'חדשות JDN' כי, "כמעט שנה שהממשלה משותקת, דבר שאינו מתקבל על הדעת. הצורך לפעול בחקיקה ובמסגרת שדולות פרלמנטריות הוא צו השעה והכרחי עבור כל שכבות האוכלוסיה, יש לקוות שהממשלה הבאה תמלא את ימיה ונוכל לחוקק ולפעול כראוי בועדות השונות לרווחת כלל האזרחים וקבוצות האוכלוסיה ללא חשש מבחירות קרובות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture