נוסעת חרדית המתגוררת בתל ציון נסעה לפני זמן מה בתח"צ, כשעלתה לאוטובוס התברר לה כי מכשיר תיקוף הרב קו לא עובד. הבוקר נזכרה מכך והחליטה לשלם בחברת אגד אלא שבני ביתה הזכירו לה כי בנסיעה היה האוטובוס של חברת אגד תעבורה

כל אדם שרגיל להשתמש בתחבורה הציבורית באופן יומיומי נתקל ולו פעם אחת במצב שבו הוא עלה לאוטובוס, הוציא את כרטיס הרב קו והתכוון לתקפו, אך אז התברר לו כי מכשיר הרב קו לא עובד. יש כאלו שאולי שמחו מהסיטואציה אך יש כאלו שמצב כזה גורם להם לכאב ראש לא קטן.

האם צריכים לשלם על אותה נסיעה? ולמי מגיעים דמי הנסיעה, לאותו נהג או שמא לחברה? נוסעת חרדית המתגוררת ביישוב תל ציון נסעה לפני זמן מה בדרכה לביתה, כשעלתה לאוטובוס התברר לה כי מכשיר תיקוף הרב קו לא עבד. הבוקר נזכרה מכך והחליטה לשלם לאוטובוס של חברת אגד שעבר מתחת לביתה אלא שבני ביתה הזכירו לה כי בנסיעה המדוברת היה האוטובוס של חברת אגד תעבורה.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הגיב לשאלה וענה: "בדיקה שערכתי עם הרשות לתחבורה ציבורית, על פי החוק (וממילא גם ההלכה) כשלא ניתן לשלם על נסיעה עקב תקלה שבאחריות החברות המפעילות או משרד התחבורה לא צריך להשלים את התשלום לאחר הנסיעה".

סמוטריץ' הוסיף, "לא חשוב באיזו חברה שילמת, התשלום מגיע לאוצר המדינה (הפדיון כיום לא מגיע לחברות המפעילות אלא לאוצר המדינה והחברות המפעילות מקבלות תשלום מהמדינה) ולכן גם אם היא רוצה לשלם לפנים משורת הדין היא החזירה את החוב".