בימים אלה משיקה עיריית שדרות שירות חדש – הודעות קוליות לאוכלוסיית העיוורים והחרדים בעלי טלפון כשר חסום להודעות. הן בשגרה והן בחירום, בזמן שהתושבים יקבלו הודעות עם המידע הרלוונטי, התושבים החרדים יקבלו שיחת טלפון בהודעה קולית

האגף לשירות התושב בשדרות אמון על מוקד מידע ושירות לתושב העירוני (106), ומוציא הודעות כתובות לתושבים (SMS) ובהן מידע אינפורמטיבי רלוונטי לעתים לרחוב או שכונה מסוימים ולעתים לכלל העיר. ההודעות יוצאות הן בשגרה, כמו סגירת כביש בשל עבודות והן בחירום, אז יוצאות הודעות מצילות חיים, כמו הנחיות התגוננות, הנחיה להישאר במרחבים מוגנים, טלפונים חיוניים וכו'.

מתוך חשיבה על כל האוכלוסיות, ומתוך ההבנה שההודעות הכתובות חשובות לשיפור השירות לתושב ולעיתים אף מצילות חיים, השיקה העירייה שירות הודעות קוליות הנותנות מענה לאוכלוסיות שאינן יכולות לקבל הודעות כתובות, כגון עיוורים וכן חרדים בעלי טלפון כשר החסום להודעות.

השירות יינתן כך שבמקום הודעה כתובה, התושב יקבל צלצול טלפון וכשיענה ישמע את ההודעה מוקלטת.

בימים אלה מחלקת העירייה פלאיירים בבתי הכנסת עבור בעלי הטלפונים הכשרים וכן תדאג להפיץ את הבשורה גם לאוכלוסיית העיוורים בעיר.

ראש העיר, אלון דוידי, המוביל את מדיניות שיפור השירות לתושב בעיר בשנים האחרונות: "המוקד של שדרות הוא מהמצטיינים בארץ, מוקד המארח מידי שבוע נציגים מרשויות אחרות שמגיעים כדי ללמוד על עבודתו, על עבודת נציגי השירות ועל המכשור הטכנולוגי המתקדם ביותר שיש. חשוב ביותר שגם תושבים שאין באפשרותם לקרוא הודעות יקבלו את המידע ולכן השירות החדש של ההודעות הקוליות הוא חשוב ביותר. נמשיך לייעל ולשפר את השירות למען כלל התושבים שלנו".