כינוס מרגש ומרשים לציון עשור לפרוייקט מנו"ף שע"י איגוד הסמינרים

בכינוס מרגש ומרשים במיוחד, נחגגה פתיחת פעילות מרכזי הלמידה של מנוף בשנת הלימודים תש"פ, וציון עשור להקמת מנוף - הפרוייקט החינוכי המרשים המופעל ע"י איגוד הסמינרים, בשיתוף התכנית הלאומית לילדים ונוער 360, אגף החינוך בעיריית בני ברק. הכינוס המרשים נערך באודיטוריום העירוני ברמת אלחנן, בהשתתפות מנהלות וצוותות החינוך בסמינרים ובבתי הספר היסודיים בעיר.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בנבל עשור זמרו לו: ההצלחה עולה 'עשרת מונים' – כינוס מרגש ומרשים לציון עשור לפרוייקט מנו"ף שע"י איגוד הסמינרים והתוכנית 360 לילדים ונוער בעיריית בני ברק

פרוייקט 'מנוף', אשר שמו הטוב כבר נודע בשערים, הצליח במהלך העשור הראשון לפעילותו להגיע לקדמת הבמה החינוכית בעיר, כאשר מדהים להיווכח כיצד מאות חונכות פרוייקט מנוף הובילו ומובילות תלמידות רבות, מהן נחשלות, לחשיפת ומיצוי כשרונותיהן בהצלחה כבירה, תוך הגעה להישגים לימודיים מצטיינים שזכו לשבחים יוצאי דופן מצוותות ההוראה בעיר.

שנת תש"פ היא אפוא השנה העשירית להפעלת הפרוייקט לרווחת התלמידות ולהצלחתן, ומהווה ציון דרך מרגש בעשיה הרציפה והפעילה של הפרוייקט, כשהעיניים נשואות אל העתיד – להרחיב את הבשורה לחניכות נוספות ולפעילויות נוספות ברחבי העיר.

את הכנס פתח והנחה את מושב אישי הציבור, הרב שמעון קשש, מנהל תוכנית 360 לילדים ונוער וסגן מנהל אגף החינוך בעיריית בני ברק, בדבריו הרחיב על יתרונותיו של שאלון שהופק עם הקמת מנוף בשיתוף עם כלל הגורמים המקצועיים באגף החינוך והרווחה,  ובליווי של רבנים ואישי החינוך באיגוד הסמינרים בחינוך העצמאי ובפורום מנהלי הת"תים, ומהווה עד היום כלי עזר חשוב בעבודת הפרוייקט. עוד עמד בדבריו על מבנה התכנית ויעדי 'מנוף' לשנת תש"פ הבעל"ט, ולאחר מכן הזמין את הנוכחים הנכבדים לשאת דבריהם.

ראש העיר, הרב אברהם רובינשטיין הדגיש בדבריו שלכל הנוכחים באירוע מטרה אחת משותפת: להעצים את החינוך המיטבי ולעשות נחת רוח לבורא יתברך. עוד הוסיף ואמר כי "אנחנו, בעיריית בני ברק, עשינו מאמצים רבים בשנים האחרונות להתאים את השירותים השונים לתושבי עירנו, תוך סינונים והתאמות. אנחנו זוכים לשיתוף פעולה מצויין עם אנשי התוכנית הלאומית 360, הם השכילו להבין שבכדי להצליח לסייע לנו – יש להבין את הצרכים שלנו ולהתאימם עבורנו, מתוך הבנה שבבני ברק צוותי החינוך הם הטובים והמוכשרים ביותר ונפעל להרחיב עוד תוכניות בס"ד!" – ציין ראש העיר בנאומו, וסיים בברכה להצלחת החינוך בעיר ולשנה טובה.

הרב זאב וולף, מנהל סמינר הרב וולף ויו"ר איגוד הסמינרים, הדגיש בדבריו שהמטרה שלנו בעשיה אינה הלימודים דווקא, אלא הלימודים כדרך וכהכנה לקראת הקמת בית יהודי. ועם זאת, תלמידה שאינה משתלבת בלימודים בצורה מיטבית ואינה מצליחה בהם, הדבר יוצר אצלה קשיים חינוכיים קשים המאפילים על יכולתה להתקדם בחיים. ומכאן על חשיבות פרוייקט 'מנוף' המופעל ע"י איגוד הסמינרים באמצעות התוכנית 360 בעירייה, שכבר סייע למאות תלמידות להצליח בלימודיהן, כאשר חשוב לזכור שכל בת ותלמידה הינה עולם ומלואו, ותלויים בה דורות העתיד.

עוד נשא דברים הרב אליעזר סורוצקין – מנכ"ל החינוך העצמאי, בדבריו ביאר את הפסוק ותמת שם דבורה מינקת רבקה והתרגום יונתן בן עוזיאל מפרש את המילה מינקת פדגוגתא דרבקה שלא היתה רק מגדלת אלא היתה חונכת שלה וזה התורה רוצה להגיד מה זה אדם שמגדל הכוונה מחנך זה נקרא לגדל, וזה הפרוייקט האדיר של מנוף שבנות הסמינרים חונכות את הבנות מבתי הספר היסודיים בעיר, אנחנו מאוד מקווים שהתוכנית 360 בעיריית בני ברק תגדיל עוד את התוכנית מנוף, לסיום הודה לכל מפעילי התוכנית מנוף בעיריית בני ברק ואיגוד הסמינרים היושבים כאן בשולחן הנשיאות ובוודאי לכם המנהלות והמחנכות של הסמינרים והחינוך העצמאי.

עוד נכחו בחלק זה של המושב חברי מינהלת התוכנית 360 בב"ב, הרב יהונתן ספרא – מנהל אגף החינוך בעיריית בני ברק, והרב יצחק אוסטרליץ – מנהל תוכנית מנוף ומזכ"ל איגוד הסמינרים, וגב' ארלט מויאל, מנהלת האגף לשירותים חברתיים אשר כיבדו את האירוע בהשתתפותם.

לאחר מכן הוקרן סרט מרגש, אשר הבהיר שלמימוש חלומות ילדות והצלחה חינוכית של תלמידות – כל מה שצריך הוא רק מנוף אחד… כתפקידו של פרוייקט 'מנוף' – למנף את ההצלחה החינוכית של כל תלמידה בעיר, ולסייע לה להגשים את שאיפותיה בהצלחה גדולה.

את חלקו השני של הכינוס הנחתה המחנכת הגב' אילה אלתר, אשר הזכירה את התנופה הרבה שמעניק פרוייקט 'מנוף' למאות תלמידות בבתי הספר בעיר, תוך שהיא ממחישה עד כמה ניתן למנף עוד ועוד את פעילות 'מנוף' לרווחת התלמידות ולהצלחתן החינוכית. בדבריה הודתה לראש העיר הרב אברהם רובינשטיין, על המשאבים הרבים המושקעים למען תושבי העיר, ובפרט על המאמץ הכביר לקידום ושיפור החינוך בעיר, בלב חם ותומך בפרויקט מנוף.

הגב' אילה אלתר, פתחה ברב שיח אינטראקטיבי בו הועלו דילמות חינוכיות, והוצגו אתגרים והצלחות, השיח היה מלווה בתפקידי משחק ע"י הפסיכותרפיסטית הגב' מרים גולד, ומשולב במתן מענה ממוקד ומקצועי לדילמות שונות ע"י אנשי מפתח.

הגב' גילה זילברמן, אחראית מענה מטעם התוכנית 360 בתוכנית מנוף, הדגישה שפרוייקט מנוף מציין עתה ציון דרך משמעותי, לקראת הצעדתו קדימה להצלחה גדולה עוד יותר. "יצאנו שוב לשטח, שמענו אתכן – שותפות יקרות למלאכה החשובה, למדנו את הצרכים של התלמידות שלכן, שמענו את הצעות ההתייעלות שהצעתן ופרצנו דרך קדימה…" אמרה, ונתנה הדגשים ושינויים לגבי גיוס החניכות ושינוי פלטפורמת החינוך. לסיום, העניקה כח לשותפות לעשיה, בסיימה במשפט: "להתרומם פירושו: להגביה את הזולת."

הגב' חוה נבון, אחראית מענה מטעם 360 על פרוייקט "רואים כוחות", סקרה את הפרוייקט המהווה תהליך הכשרה מרתק ומכונן שמעניק לחונכות ידע מקצועי, כלים פרקטיים וטכניקות חדשניות להעצמת וקידום ילדים ונוער.

לאחר מכן הוקרן סרטה של הגב' חנה זיסמן "עוברת בזמן", בו מוצגות חולשות אישיות לצד עוצמות חבויות, וכיצד ניתן ללמוד 'לרקוד מעל': מעל הקשיים, מעל הניסיונות, ומעל הכאן והעכשיו, ולתפוס את ההתמודדות כעמדת זינוק להצלחה גדולה בהרבה.

האירוע הסתיים בחלוקת תעודות לחונכות המסיימות, ובאווירה מרגשת של יציאה לשליחות להמשך העצמה חינוכית. ההדים והתגובות החיוביות מוסיפות להגיע למשרדי 'איגוד הסמינרים', והרב יצחק אוסטרליץ מזכ"ל האיגוד ומנהל תוכנית מנוף, מסכם ואומר כי הוא שמח לראות כי שוב ושוב איגוד הסמינרים הינו שותף מרכזי ורב ערך לתוכנית הלאומית 360 לילדים ונוער בעיריית ב"ב ביישום ובהצלחת פרוייקטים חינוכיים מוצלחים וידועי שם, לרווחת החינוך ולהצלחת תלמידות מערכת החינוך.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture