Hadas Parush/Flash90

גנץ: "נתניהו מבקש להשתמש בנו כמכבי השריפות של הממשלה הקודמת"

יו"ר כחול לבן במתקפה על נתניהו: "נתניהו, אמנם אימץ אחרי הבחירות את המונח 'אחדות', אך הוא מסרב לאמץ את את הצעדים הנדרשים בכדי להגיע אליה". לגבריו, "נתניהו ממשיך בקו של הזמנת כחול לבן להיות שותפה זוטרה בממשלתו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ התייחס היום להצעה שקיבל אתמול מראש הממשלה נתניהו: "מאז כניסתי לפוליטיקה לא החמצתי הזדמנות לקרוא לאחדות. כזו שתוקם על בסיס שיתוף פעולה וכבוד הדדי, כפי שראוי. נתניהו, אמנם אימץ אחרי הבחירות את המונח "אחדות", אך הוא מסרב לאמץ את את הצעדים הנדרשים בכדי להגיע אליה", את הדברים אמר בטקס שערכה המועצה האזורית עמק הירדן באי השלום בנהריים.

"מי שקרא את פרטי ההצעה שהגיש אתמול בוודאי הבין שהוא אינו מציע מתווה של שותפות, אלא ממשיך בקו של הזמנת כחול לבן, הסיעה הגדולה ביותר בכנסת, להיות שותפה זוטרה בממשלתו. בפועל הוא מבקש להשתמש בנו כמכבי השריפות של הממשלה שהייתה ערב הבחירות לכנסת ה-21. במקרה הטוב זה ספין, ובמקרה הרע זוהי מנהיגות שאינה מפנימה את רצון העם בבחירות האחרונות בשינוי. אנחנו נמצאים במדינה שמוחזקת כבת ערובה ואין בה מערכות מתפקדות. ולכן, אני קורא לנתניהו: חבל על כל יום שעובר. החזר את המנדט לנשיא המדינה על מנת שאוכל להרכיב ממשלת אחדות ליברלית", דברי גנץ.

גנץ התייחס גם להחזרת שטחי צופר ונהריים לירדן ואמר, כי: "הסכמים יש לכבד וזכותו של מלך ירדן לממש את ההסכם. אבל חשוב להבין, שהאינטרס של כולנו פה באזור הוא ליהנות מפירות השלום. המשך ההסכם והרחבתו היא חשובה גם לאלו שחיים כאן, אבל גם להמשך האמונה והתקווה של שני העמים".

"אני מתחייב כאן, כי אם וכשאוביל את מדינת ישראל, אעשה כל שבידי לחזק את השלום עם ירדן, להצעיד את היחסים קדימה. נפתור את הסוגיות שמצריכות פתרון ונקדם כל פרויקט תשתיתי, שיכול לפתח את הקשר בין המדינות. לצד זאת אפעל לחזק את השותפות הפוליטית והביטחונית. עלינו להפוך את מה שהחלו המלך חוסיין ויצחק רבין ז"ל, מחלום שהחל בצעד האמיץ שלהם, למציאות רחבה שמשרתת את שני העמים".

 

גנץ סירב לפגישה עם נתניהו; בליכוד הבטיחו רוטציה גם אם יביא חלק מהסיעה

 

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו היום פרסם מתווה חדש להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה על בסיס מתווה הנשיא, שיעוגן בשינויי החקיקה שיידרשו. נתניהו העביר ליו"ר כחול-לבן ח"כ בני גנץ את המתווה שגובש בעבודת מטה שנעשתה בימים האחרונים. מוקדם יותר עדכן ראש הממשלה את ראשי המפלגות החרדיות בפרטי המתווה הכוללים התפשרות בנושאי דת ומדינה וחוק הגיוס.

על פי המתווה, ההצעה כוללת את חוק הגיוס בהסדר המכונה "מתווה אטיאס" ותאפשר חופש הצבעה סיעתי בנושא. בנוסף, הקפאה של חקיקה בנושא דת ומדינה למשך שנה. ההצעה כוללת גם הקמת וועדה בין מפלגתית בנושאי דת ומדינה, שתכלול נציגים של חברי הקואליציה העתידית ולכל מפלגה תהיה זכות ווטו. ל'חדשות JDN' נודע כי, ההצעה של "מתווה אטיאס" באה גם על דעתו של ליצמן. בנוסף, ההצעה היא בשם כל גוש ה-55, לכל כחול לבן, כולל מליצמן ללפיד.

ב'כחול לבן' דחו את ההצעה ומסרו כי, "לצערנו, התנהלותו של ראש הממשלה היוצא בפועל גם במהלך התקופה האחרונה מצביעה שדרכו אינה לאחדות אלא לחסינות. גם היום הוא לא מוכן לבוא למשא ומתן ישיר, וגם היום הוא אינו מוכן להכיר בכך שרוב אזרחי ישראל בחרו בממשלת אחדות ליברלית, ללא הקיצוניים. זו הסיבה שכחול לבן היא הסיעה הגדולה בכנסת".

בסיום הודעתם אמרו כי, "אנו קוראים לנתניהו להחזיר את המנדט לנשיא המדינה ולאפשר ליו"ר כחול לבן להוביל הקמת ממשלה שתתקן את הבעיות הביטחוניות והכלכליות שיצרה הממשלה הנוכחית, ולבוא למשא ומתן ישיר בלב פתוח ובנפש חפצה במקום למשוך זמן", לשון הודעת כחול לבן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
13 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

די די גנץ תפסיק להטיף חסר נסיון מוחלט וכבר מטיף.
איזה חצוף.

גנץ אלוף בסילוף איך 32 מנדטים נהיו רוב העם

איך שזה הולך ונהיה במקום מו"מ מכובד לשיח מתלהם טיפשי ופרסונלי של שני ילדים מגודלים לא יכולים רבע שעה בלי מכות
וגם בחירות חדשות לא יעזרו כשאלו הפוליטיקאים שלנו

גם כן גנץ???
"שתיקתך יפה מדיבורך"
די בני גנץ די עדיף שתשתוק יותר יעזור לך בחיים
????

כל פעם שהוא מדבר מתגלה יותר טפשותו, ביבי מציע לו רוטציה אפילו אם הוא בא בלי לפיד, מה עוד הוא רוצה? מה זאת אומרת שותף זוטר, רוטציה הפירוש חצי חצי

גנץ אתה גאוותן חסר נסיון . מעורר שנאה ומחלוקת . אנו בוחרי הליכוד כלל לא מעוניינים בך ולא במפלגות ההזויות שתומכות בך . אתה מררר גנץ ללא ערבים לא שווה כלום .. איש ערמומי וזגזגן

איזה שריפות ? אתה והמפלגה שלך שריפת כל המוסכמות והגיון . ללא ערבים ויהיר אתה חצי מנדט .תתבייש לך . אין לך יכולת מנימאלית להנהיג עסק של שני עובדים . מדינה ?????????

כנראה הוא סומך על לפיד שהיה שר האוצר ויודע לעשות חשבון ….
לפיד חיבר את מספר חברי הכנסת ויצא לו סה"כ 72 חברי כנסת שמאל מרכז כולל הרשימה המשותפת וליברמן….
עכשיו אפשר להבין למה גנץ ממתין בקוצר רוח למנדט ….
מעניין מתי הם יבינו שיש טעות בחשבון ?..!
כנראה לאחר שלפיד יקבל את תפקיד שר האוצר בשנית ….

אולי הוא התכוון למחירי הדירות שעלו בתקופת כהונתו של נתניהו בטירוף והמסים על הרכבים שלא מפסיקים לעלות ובכל אופן המדינה עדיין בגירעון עצום

חבורת ליצנים שרוצים להקים ממשלה.יפלו את המדינה כמו שגץ יפיל חברות וגרף לעצמו 50 מליון ושיקר על המשטרה ומכר להם חתול בשק .מה הוא מדבר על סיגרים.יש לך מזל שאתה בשמאל ומשרד המשפטים והמשטרה אתך .אחרת היה לך כתב אישום וניראה אך היתה מדבר.למעשה אף אחד לא נקי בכנסת אבל כולם גיבורים כי אותם לא תפסו.לך תקים ממשלה עם ערבים כי אתם כמוהם כולל ליבר המן צבוע ישב עם הערבים וינשק להם את

נו מחכים לראות מה השמאלנים חושבים על זה אז תגיב כבר לא טוב?

נו מחכים לראות מה השמאלנים חושבים על זה אז תגיב כבר טוב?

זה תיקון טעות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture