מאפריקה ועד סין: חב"ד הציבה אלפי סוכות מסביב לגלובוס • תיעוד חוצה יבשות

מאות אלפי יהודים זכו במהלך חג הסוכות להתארח באלפי סוכות שהציבו שלוחי חב"ד ביעדים המוניים מסביב לגלובוס. מאפריקה ועד יפן, מקוריאה ועד סרביה. קבלו הצצה

מאות אלפי יהודים זוכו במהלך החג בנטילת ארבעת המינים באלפי הסוכות שהציבו שלוחי חב"ד בכל נקודה בגלובוס. בצומת 'שיבויה' המפורסמת ביפן, כמו גם בשער הניצחון בברלין, במגדל האייפל בפריז ולמרגלות האו"ם ובעוד אלפי יעדים.

בקוריאה הדרומית, למשל, בתערוכה צבאית מיוחדת, הסתובב לו השליח למדינה, הרב אשר ליצמן, יחד עם בנו הצעיר, וזיכו את המבקרים היהודיים בנטילת ארבעת המינים. בנו של השליח הפך לכוכב צעיר בתערוכה שזכה לזכות עשרות יהודים שהגיעו לתערוכה מכל רחבי העולם.

ילדיהם של שלוחי חב"ד הפכו לחלק בלתי נפרד מהמבצע הסוכתי של חב"ד. גם במדינת סרביה, נראו ילדיו של השליח הרב יהושע קמינצקי משדלים את העוברים ושבים היהודיים ליטול את ארבעת המינים ולזכות במצוות ישיבה בסוכה.

השלוחים פעלו בכל ימי חול המועד לזכות את יהודיי המקום, בנטילת ד' מינים מהודרים, כשהם מסבירים להם על מהותו של חג, באמצעות שיחה מהירה ותכליתית והענקת עלון הסברה, איש-איש בשפתו.

בסוכות המרשימות נערכות בין היתר גם סעודות חג בהשתתפות יהודים רבים, מכל גווני הקשת.

השלוחים נעזרו, כמידי שנה, על ידי מאות בחורי ישיבה מישיבות חב"ד ברחבי העולם. הבחורים טסו ליעדים השונים, במסגרת מה שמכונה בחב"ד 'מרכז שליחות' שיזם הרבי מליובאוויטש. 'מרכז שליחות' מתקיים בחודש תשרי וכן בימי חופשת הקיץ.

ה'מרכז לענייני חינוך', זרוע הפעילות העולמית של שלוחי חב"ד, מנהל כמידי שנה את המערך הלוגיסטי העצום של הטסת הבחורים, וזאת לצד סיוע במימון פעילות החגים בבתי חב"ד, ובפרט במקומות החדשים שעלו על מפת השליחות החב"דית. "כשרואים את התמונות של השלוחים בכל נקודה ונקודה, רואים במוחש את התממשות חזונו של הרבי – שלכל יהודי בעולם, ולא משנה היכן הוא נמצא, תהיה את האפשרות לקיים את מצוות החג", אומר הרב משה קוטלרסקי מה'מרכז לענייני חינוך'.

צילומים: באדיבות חב"ד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו