השיפוצים בהיכל הישיבה בנתניה

'שובה ישראל' מתרחבת: סניפים חדשים בבית שאן ובנתניה

ממנהטן לבית שאן: עם צאת החג, ורגע לפני תחילת זמן חורף התבשר עולם התורה על הרחבת גבולות ישיבת שובה ישראל בכמה מקומות ברחבי הארץ, שמצטרפות לעשרות הסניפים של ישיבת שובה ישראל בכל רחבי העולם

עם צאת החג, ורגע לפני תחילת זמן חורף התבשר עולם התורה על הרחבת גבולות ישיבת שובה ישראל בכמה מקומות ברחבי הארץ.

הסניפים החדשים הוקמו בהוראתו של ראש הישיבה גאב"ד מרוקו הגאון רבי יאשיהו פינטו שהורה לתלמידיו בארץ הקודש לעודד את הרחבת המוסדות ולהכפיל את מספר התלמידים.

סניף נתניה החדש יפתח כבר השבוע, כאשר לצורך כך נשכר מבנה רחב ידיים בשכונה החדשה ברחוב אגם בעיר.  במהלך הימים הקרובים עובר המבנה שיפוצים נרחבים לצורך הכשרתו לקליטת עשרות התלמידים שכבר נרשמו לישיבה הקדושה ויקבעו בה את תלמודם כבר בשבוע הבא עם תחילת הזמן הבעל"ט.

לצד הסניף בנתניה כבר הוקם סניף נוסף ביישוב רוויה הסמוך לבית שאן. בבית המדרש החדש ביישוב רוויה יושבים כבר מניין אברכים תלמידי ישיבת שובה ישראל שהצטרפו לכולל החדש בהוראת ראש הישיבה ואליהם יצטרפו קבוצת בחורים תושבי האזור שיהפכו להיות חלק מלגיונה של תורה, ישיבת שובה ישראל העולמית.

ישיבות חדשות אלו, לצד ישיבות נוספות שעל הקמתן יוכרז בהמשך השבוע, מצטרפות לעשרות הסניפים של ישיבת שובה ישראל בכל רחבי העולם: מנהטן, לוס אנג'לס, מיאמי, לאס ווגאס, קזבלנקה, פריז, תל אביב, אשדוד, אשקלון. סדרי הלימוד בישיבות הן בעיון מעמיק ורכישת בקיאות בחלקים נרחבים בש"ס ופוסקים, כשלצד כל זאת מקפידים הבחורים על לימוד ספר דברים בשבתות כפי שמנהג שחידש ראש הישיבה גאב"ד מרוקו הגר"י פינטו, ועליו הוא מעורר את הציבור הרחב בשנים האחרונות.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צדיק, צדיק, צדיק יסוד עולם
נחל נובע מקור , מקור חכמה
רבנו יהושיהו פינטו….

"נחל נובע מקור חכמה" יש רק אחד, יוסף היקר נא אל תערבב בין הצדיק האמת רבנו נחמן בן פיגא זיע"א לבין הרב הצדיק רבי יהושיהו פינטו שליט"א.
עם כל הכבוד שאני רוכש לרב הצדיק הנ"ל עם זאת אין כאן שום מקום להשוואה עם רבנו הקדוש הנחל נובע מקור חכמה זיע"א.
רק כדי לשבר את האוזן, להוי ידוע שאמר רבינו "אני איש פלא ונשמתי פלא גדול חידוש כמוני לא היה מעולם".
וכן סיפר לנו כמה פעמים מילדותו דברים נוראים שלא נשמעו בגיל קטן מאוד, כגון שכבר בגיל 5 היה מתענה משבת לשבת רצוף עד שהיה יוצא ממנו דם מחוטמו, אזניו, עיניו ומפיו מרוב חולשה וכובד התעניות והסיגופים שהיה עושה (וכשהגיע למעלתו הנוראה אז אמר בפרוש שאם היה יודע בילדותו את מעלת ההתבודדות שגדולה מהכל אז בודאי לא היה מתענה ומסגף עצמו כל כך). וכן היה מתבודד עצמו בשדות ויערים שעות שלמות ובוכה בדמעות שליש להשם יתברך שיקרבהו לעבודתו, וכל זה ויותר מזה הרבה היה בהיותו נער קטן ממש. ופעם שדיבר ממעלתו אמר: "איש רך בשנים כמוני עוד קודם גיל עשרים שישבר את כל התאוות כל כך זהו חידוש שלא בנמצא כלל".
אשרינו שזכינו להתקרב לרבינו… רבינו הרחמן והאמת שלקח על עצמו אחריות בפה מלא על כל נשמות ישראל, אשר שפך בישראל כאלו רפואות ותחבושות יקרות של עצות אמיתיות השוות לכל נפש ולכל דרגא ודרגא, וכן כאלו התחזקויות ודיבורים המשיבים את הנפשות החולות והחלושות ממלחמת עמלק שהוא נלחם נגד חלושי הכוח כידוע כדי להפילם ברוחם, עד שחלילה וחס אבדה תקוותם לולי זה הצדיק הרחמן והרופא נאמן שהוא באמת "ציר נאמן לשולחיו" והוא סוד הנחמה לנפשות ישראל בגלות המר הזה (כפי שדודו הקדוש רבי ברוך ממעז'יבוז' אמר עליו: נחמן מלשון "זה ינחמנו ממעשינו ומעצבון ידינו"), ושכל חפצו ורצונו היא להביא את נשמות ישראל כל אחד ואחד לאן שצריך להגיע לפי בחינתו ועניינו ולתקנו בתיקון השלם. וכידוע כל זה למי שבקי מעט בכתבי ברסלב, שהכל נאמר מפיו הקדוש בעצמו ולא מתוך המצאות חסידיו עליו. ולא כמו שנהוג בימינו על החסידים שאומרים על רבם דברים שהוא לעולם לא אמר ולא עלה על דעתו לומר!
אנא פקח את עיניך וראה והבן את נקודת האמת שבין כל האמת שזהו סוד ה'אמת לאמיתה'. ודו"ק ומצא מנוח לנפשך.
מאחל לך בהצלחה.

בורא עולם יש רק אחד!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו