בלעדי: הגמרא האישית של האדמו"ר מזוועהיל זצוק"ל מוצעת למכירה

בתמונות בלעדיות נראה בעמוד שלפני השער, שני חותמות בעלות: "הרב גדליה משה גולדמן בהרה"צ אדמו"ר שלמה זצוק"ל מזוועהיל". בעמוד שאחרי השער רישום בעלות בכתב יד קדשו של הצדיק הנסתר החלבן רבי שלמה פרישטיק חתנו של האדמו"ר

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הגמרא האישית של האדמו"ר מזוועהיל מוצעת למכירה. מדובר על מסכת ברכות, שנדפס בווארשא, בשנת תרכ"ג 1863. בה למד והגה האדמו"ר הקדוש רבי גדליה משה גולדמן מזוועהיל זצוק"ל. הגמרא מוצעת למכירה בבית המכירות הפומביות Refaeli בירושלים, שתתקיים ביום רביעי הקרוב, ראש חודש חשוון.

בתמונות בלעדיות ממנה שהגיעו לידי 'חדשות JDN, נראה בעמוד שלפני השער, שני חותמות בעלות: "הרב גדליה משה גולדמן בהרה"צ אדמו"ר שלמה זצוק"ל מזוועהיל". בעמוד שאחרי השער רישום בעלות בכתב יד קדשו של הצדיק הנסתר החלבן רבי שלמה פרישטיק חתנו של האדמו"ר רבי גדליה משה: "שלמה פרישטיק גר אצל הר"ג גולדמן".


החותמת של האדמו"ר מזוועהיל. צילום: בית המכירות הפומביות Refaeli

האדמו"ר רבי גדליה משה גולדמן (תרמ"ז תש"י) גאון וקדוש, פועל ישועות בחייו ולאחר פטירתו, אוהב ישראל בכל ליבו. האדמו"ר החמישי בשושלת זוועהיל. בנו של האדמו"ר רבי שלמה מזוועהיל, חתן רבי דוד שלמה מקוברין. מלבד שקידתו בתורה, עוד בגיל צעיר התגלה בעל כשרון בהנהגה ובהיותו בן י"ח שנים כבר היו רבים מעניני הצבור נחתכים על פיו.

בגיל כ"ב הוסמך להוראה על ידי גדולי הדור ובראשם רבי חיים סולובייצ'יק מבריסק. היה הראשון משושלת זוועהיל שכיהן ברבנות בעשרים שנות כהונתו הפכה זוועהיל לפאר של קהילה שהתפרסמה בסדריה ובהליכותיה הטובים. בעלות הסובייטים לשלטון, נרדף ונשפט לשבע שנות עבודת פרך בסיביר. לאחר שהטיח בפני שופטיו כי "אין אדם נוקף אצבעו מלמטה אלא אם כן מכריזין עליו מלמעלה".


הגמרא. צילום: בית המכירות הפומביות Refaeli

לאחר ששוחרר בשנת תרצ"ז נמלט מרוסיה, עלה לארץ ישראל והתיישב בירושלים. לאחר פטירת אביו הרה"ק רבי שלומ'קה מזוועהיל, החל לכהן כאדמו"ר ונודע כפועל ישועות, אלפים היו משחרים לפתחו לעצה וברכה. התפרסם באהבתו גדולה לחסידיו ובהשתתפותו בדאגותיהם בכל לבו.

נקבר בבית העלמין בגבעת רם (שייח' באדר). קברו הפך בשנים האחרונות לתל תלפיות. השמועה על הקבר הקדוש החלה להתגלגל. כיום ידועים מאות סיפורי מופת וישועות גדולות אודות התפילה על קברו של הצדיק. הסגולה המדוברת היא לפקוד את הקבר במשך שלוש פעמים רצופות, בימי שני-חמישי-שני, ויש עניין בהתחברות לצדיק, שלא ביקש בחייו מאומה, מלבד קיום המוסדות שייסד אביו ועל כך נתן ברכתו במידה גדושה של אושר ועושר.


החותמת של 'החלבן'. צילום: בית המכירות הפומביות Refaeli

הצדיק הנסתר רבי שלמה פרישטיק (תרע"ה-תשע"ו), חתנו של האדמו"ר רבי גדליה משה מזוועהיל זיע"א. נודע בירושלים של מעלה בכינוי "רב שלוימאלע דער מילכגער", שכן לפרנסתו עבד כ'חלבן', ובשנינותו היה משמח את כל סובביו באמרותיו המיוחדות. כל ימיו התהלך בצניעות מופלגת ובענווה וברח מן הכבוד כמטחווי קשת, אינו מגלה לאיש את גדלותו. זקנו רבי שלומק'ע מזוועהיל – שאף בחר אותו כחתן לנכדתו, למרות עלותו ארצה כפליט, והשתייכותו לחוג הליטאי – התבטא עליו דברים נשגבים בשל חסידותו ופרישותו.

ביום המכירה הנ"ל, יועמדו בין היתר למכירה כתב יד נוספים של גדולי ישראל מאורי האומה שהיו ספונים וטמונים ולא שזפתם עין ולא הועלו על מכבש הדפוס מעולם.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture