Noam Revkin Fenton/FLASH90

"לחרדים אין זכות לחינוך?": שר החינוך במתקפה על ח"כ אבי ניסנקורן

לטענת השר רפי פרץ, משרדו ביקש לכנס את ועדת הכספים לאישור תקציב של 1.5 מיליארד שקל, אך שאנשי כחול לבן בראשות יו"ר הסיעה, עצרו את המהלך - "משיקולים לא ענייניים כמו 'כסף לחרדים', כאילו לחרדים אין זכות לחינוך במדינת ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר החינוך רפי פרץ מאשים את ח"כ אבי ניסנקורן מ'כחול לבן' במניעת העברת תקציביות לסבסוד קייטנות חנוכה, בטענה כי יש גם העברות למגזר החרדי. "בימים האחרונים נשמעות קריאות מכיוונים פוליטיים שונים ומאנשי תקשורת נגדי אישית ונגד משרד החינוך בעקבות עיכובים בהפעלת תכניות חינוכיות חשובות. אני רוצה לעשות סדר, ולהבהיר מה המצב כעת", כותב פרץ בפוסט מענה לביקורת שהוטחה נגדו.

"עם כניסתי לתפקיד משרד החינוך", הוסיף השר, "עמד לפני פתיחת שנת לימודים ואיומי ההשבתה היו רבים. החינוך המיוחד היה ללא תקציב והיה חשש אמיתי כי לא תיפתח השנה. נוסף לאלה, היו איומים להשבית את כלל המערכת ועצירת פרויקטים חינוכיים רבים – רובם בפריפריה ובקהילות הייחודיות במדינה; יוצאי אתיופיה, ערבים, בדואים, מזרח ירושלים".

"במאמצים רבים פתחנו את השנה בצורה חלקה, עברו כבר חודשיים של לימודים בלי שום בעיות. הכל עובד, כל בתי הספר מתפקדים, חוגים, תנועות נוער, מלגות, התגבורים, החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי. אין משהו שנעצר. הודות לשמואל אבואב המנכ״ל, הדרג המקצועי במשרד יחד עם החשב הכללי באוצר המשרד מתפקד בניגוד למשרדים אחרים שמשותקים".

"כיוון שהממשלה הייתה ממשלת מעבר ותקציבים של 2019 נתקעו בשל הבחירות הקודמות, למשרד החינוך הייתה יכולת תמרון מאוד מוגבלת. כדי שהחינוך המיוחד, ילדים שכה יקרים לנו ולכל מערכת החינוך, יפתחו את השנה, החלטנו במסגרת תקציב מוגבל לתת מענה לכיתות חינוך מיוחד ולא לתכניות תוספתיות לחינוך הרגיל. אנו מודעים לעובדה שלוח השנה של מערכת החינוך לא מותאם בצורה טובה ללוח השנה של ההורים ו" בית ספר של החגים" נותן את המענה לצורך הגדול".

"כל שר צריך לקבל החלטות במהלך תפקידו, והחלטות במשרד החינוך הן לפעמים הרות גורל, והיינו צריכים לקבל החלטה קשה.
על כף המאזניים עמדו ילדי החינוך המיוחד ללא כיתה ומנגד – סבסוד קייטנות חנוכה. מצאתי לנכון לתת מענה בסיסי קודם כל לילדי החינוך המיוחד. ויש לדייק, הפרויקט לא נעצר, בית הספר של החגים קיים, הורים יוכלו לשלוח את ילידהם בחנוכה, אך הסבסוד לכך הוקפא עד לכינון הממשלה הבאה".

"בית הספר של החגים הוא רק פרויקט אחד מיני רבים. על שולחן ועדת כספים ממתינה פנייה שהוגשה לאוצר לפני 4 וחצי חודשים, בפנייה תקציב של 1.5 מיליארד ש"ח לפעולות המשרד. שימו לב לפעולות הנצרכות בפנייה הזו: 1. 500 סייעות חינוך מיוחד, 2. תוכניות ילדים ונוער בסיכון, 3. פנימיות- נוער בסיכון, 4. תוכניות חומש מיעוטים, 5. מרכזי חוסן בעוטף עזה, 6. חינוך בלתי פורמלי במגזר הערבי, 7. הכשרת מורים, 8. חוג לכל ילד בעוטף עזה, 9. חימום וקירור בתי ספר".

"עכשיו תשאלו את עצמכם, מי אחראי לכל זה. מי יכול להוציא את העגלה מהבוץ. אז ככה, יש ועדת כספים בכנסת שיכולה להתכנס רק אם ועדת הסכמות מאשרת לה. הכוונה בוועדת ההסכמות היתה שלא ניתן לקבל החלטה ללא הסכמה גורפת של כל הצדדים. ומי לדעתכם עצר את החלטה בוועדת הכספים? ח"כ ניסנקורן מכחול לבן".

"התקציבים נתקעים ולא בפעם הראשונה. לפני הבחירות משרד החינוך ביקש לכנס את הועדה כדי להעביר את ה1.5 מיליארד ש"ח, ומי שעצר את כינוס הועדה הם, ולא אחר, אנשי כחול-לבן. כמובן, משיקולים לא ענייניים כמו "כסף לחרדים", כאילו לחרדים אין זכות לחינוך במדינת ישראל. (אגב, בהעברה הזו היו תקציבים ללימודי ליבה ותגבורים שכה נצרכים)".

"יש לי אחריות חינוכית לילדי ישראל, אני נלחם שכל הילדים יקבלו את המגיע להם, בעיקר אוכלוסיות שצריכות את המשאבים, כדי לצמצם את הפערים הבלתי נסבלים שיש היום. המשרד פועל ללא תקציב מתחילת השנה (2019), דחיות נוספות בוועדות הכנסת, משמעותן עצירת פרויקטים חינוכיים רבים".

לסיום הוא תוקף את חברי 'כחול לבן' בחריפות, "אז כל מי שרוממות החינוך בגרונו – שייקח אחריות. אנחנו במשרד עושים ככל שאנו יכולים כדי שהחינוך לא ייפגע. אבל יש כאלה שעוצרים את הכל כדי לקבל עוד כותרת באיזה אתר או עיתון. אני מאוד מקווה שניסנקורן, מאיר כהן, מיכאל ביטון, חילי טרופר ועוד רבים בכחול-לבן, שמבינים את המשמעות הקריטית של ההעברות האלו לחינוך בישראל, יתעשתו, יפסיקו עם הפוליטיקה הקטנה ויכנסו את הועדה. אחדות מתחילה שם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
13 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדוע אין להם חובות? צבא, מילואים?
רק זכויות???

המגיב הקודם טיפש!
בכל מקרה נניח והשטויות שלך היו נכונות, מה זה קשור לילדים?

אנחנו משלמים מיסים כמו כולם, ומגיע לנו כמו כולם. מתי אתה פעם אחרונה התנדבת בבתי חולים, בתי סוהר ובדרכים????

עצם ההימצאות בישיבה כמוה כשירות קרבי .

למי שלא מבין את החובה וערך לימוד התורה חושב שצבא ומילואים חשוב יותר ואגב שירתתי בצבא ועשיתי מילואים

תגובה ל-1 – אני מניח שרק מי שעושה צבא תורם ומי שמתעסק עם גופות בבתי הלוויות לא תורם.
איזה כיף לחילונים. הם עושים 3 שנים צבא (רובם לא קרבי וחלק גדול ג'ובניקים) ואחר כך הם פטורים מלתרום. צריך ללמוד מכם קצת.

למה לא שואלים את משלמי המיסים לאן כספם ילך לבימה לקאמרי לכדור רגל בשבת הריי יש המון חרדים עובדים חוזרים בתשובה שעושים מילואים ושירות סדיר למרות ששליש מתושבי ת"א לא היו בצבא יש להם זכויות. אבל אין מה לעשות רק בגאולה בקרוב הערב רב ימחק ועד אז ימשיכו לצעוק נגד לומדי התורה ושומרי התורה ולגרום שינאה נגד ה' ואוהביו

הרבה מהם עשו צבא וגם עושים מילואים וגם משרתים את העם דרך הישיבה
יחוכמס הם לומדים זה השרות הכי טוב שהם עושים לעם היהודי בילעדיהם אין ברית מילה אין בר מצווה חופה קבורה ועוד הרבה אתם רוצים שיעשו צבא תבואו לישיבה תלמדו הם רוצים שתלמדו לא רוצים אל תבואו בתלונות שבו בשקט מדבר אחד שעשה צבא ועושה מילואים וגם חרד לדבר השם שבוע טוב

חובות זה תרי"ג מצוות ועליהם הציבור החרדי בישראל זה צבא עצום של חסד ורווחה בריאות ועוד עזרה וסיוע לנזקקים מכל החוגים והמגזרים סיוע בפועל יוצאים ומשימות חסד שאין לזה תחליף ואין מי שיעשה בחורף ובקיץ בלילות ובימים . ועל זה באים אנשים הכי קטנים ושואלים אין זכויות ?!?!

ראיתי כתבה קטנה ששם אמר אחד המפקדים: "67% מאזרחי המדינה לא עושים צבא (כפשוטן של דברים ל-א ע-ו-ש-י-ם צ-ב-א) ורק 33% מ-ה-ח-ר-ד-י-ם לא עושים צבא…!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שמעתם….!!!!!!!!!!
אז לפני שפונים אלינו שילכו לכל ת"א ויגידו להם שילכו לעשות צבא. לכל רמת גועל ג' ולכל זמרי החילונים למיניהן/ם
אז שלא יבלבלו את המוח….

מה עם כל עשרות אלפי "המתנדבים" (אם לא יותר) החרדים שיש במדינה שהתנדבותם הרבה מעבר לשלוש שנים ב: איחוד הצלה, עזר מציון, יד שרה, זכרון מנחם, זק"א, ידידים, ועוד ועוד….
אלא… שתמיד יהיו לאנטי חרדים תלונות שהם לא משרתים ולא תורמים לחברה.
אפסים שכמותם!!!!!!!!!!
מי שחולק על המציאות סתם טיפש וחסר שכל.

לא הבנתי למה כולם מגיבים לתגובה 1 ולא לעצם הכתבה?? למה נעלבים? לא שווה יחס

תגובה 10-"דע מה שתשיב לטמבל" מדבר שטיות, אין 67% השתמטות מצה"ל, במקום להסתמך על איזה שמועה מוזרה תפתח ויקפדיה ותראה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture