אוריך וגולן. צילום: פלאש 90, טוויטר

המשטרה ומש' המשפטים: "החיפוש בטלפונים ייעשה בפיקוח ביהמ"ש"

בעקבות הסערה סביב החרמת הטלפונים של מקורבי ראש הממשלה יונתן אוריך ועופר גולן, יצאו במשרד המשפטים והמשטרה בהודעה משותפת בה הבהירו: המדינה תבקש כי במידת האפשר השופט הוא זה שיבצע את איתור החומרים הרלוונטיים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעקבות הפרסומים על חקירת הטרדת עד המדינה שלמה פילבר והסערה סביב החרמת הטלפונים של מקורבי ראש הממשלה יונתן אוריך ועופר גולן, יצאו במשרד המשפטים והמשטרה בהודעה משותפת בה הבהירו כי יבקש צו מבית המשפט שיאפשר אך ורק חיפוש מצומצם והמדינה תבקש כי במידת האפשר השופט הוא זה שיבצע את איתור החומרים הרלוונטיים.

בהודעה נאמר כי, "רשויות אכיפת החוק רואות בחומרה רבה כל ניסיון להלך אימים על עדים, לנסות לגרום להם לשנות עדותם או להטרידם בכל דרך. חומרה יתרה יש לראות מטבע הדברים כשהדבר נעשה כלפי עדי מדינה, במטרה להשפיע על עדותם. במדינת חוק לא יעלה על הדעת שיופעל לחץ פסול או שיוטרדו עדי מדינה, וממילא רשויות אכיפת החוק לא יאפשרו זאת. מעשים מסוג זה הם חמורים, ועלולים להביא לפגיעה בהגעה לחקר האמת ובעשיית הצדק. רשויות אכיפת החוק לא יגלו כל סובלנות למעשים מעין אלו".

"באשר לחקירה שבה מדובר, הרי שהיא עודנה מתנהלת ומטבע הדברים בשלב זה לא נוכל לפרט לגבי מהלכיה. העדויות הראשונות שנגבו בעקבות תלונת עד המדינה למשטרה אודות אירוע ההטרדה שהתרחש בכניסה לבית מגוריו, היו קשורות לרכב שנעשה בו שימוש, והן אלה שהובילו לגורמים שנחקרו בימים האחרונים. נוכח הרגישות הברורה החקירה מתנהלת תחת פיקוח של הדרגים הבכירים ביותר במערכת אכיפת החוק, והיא תימשך ככל שהדבר יידרש לשם הגעה לחקר האמת".

"באשר לסוגיית תפיסת הטלפונים של החשודים, הרי שהדבר נדרש בשל צרכי חקירה מובהקים. בשל הרגישות המיוחדת המובנת הוחלט כבר מן השלב הראשון כי יתבקש צו מבית המשפט שיאפשר אך ורק חיפוש מצומצם, שנועד לאתר מידע הקשור לאירוע מושא החקירה בלבד, וכי בשל הרגישות במקרה זה, החיפוש ייערך במתווה זהיר שייקבע ויאושר על ידי בית המשפט. המדינה תבקש כי במידת האפשר השופט הוא זה שיבצע את איתור החומרים הרלוונטיים ולא גורמי החקירה. בניגוד לפרסומים שגויים, צו החיפוש האמור נועד אך ורק לאיתור מידע הרלוונטי לחקירה", לשון ההועדה המשותפת.

ב"הטרדה" מתכוונים במשטרה לאירוע מלפני כחודשיים, אז הגיעו כמה פעילים סמוך לביתו של פילבר בגבעת שמואל, כרזו ברמקולים שהוצבו על משאית וקראו לעבר ביתו קריאות גנאי בעקבות העדות שמסר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. האנשים המופיעים בסרטון שפורסם מהתקרית המדובר צועקים: "מומו פילבר – מה הם עשו לך ששיקרת על ראש הממשלה. מה הבטיחו לך. תשמע מה שאתה אמרת לפני שהמשטרה לחצה עליך". המשטרה חושדת כי הפעילים נשלחו ע"י אוריך וגולן.

בניגוד לדיווחים אמש, מקורביו של פילבר טוענים כי לא ידעו על קיומה של חקירה במשטרה על הטרדתו. בנוסף, צוטט אחד מהמקורבים אל פילבר ב'וואלה' כי "מהיכרותי עם האיש, אני מעריך שלא הוא הגיש את התלונה במשטרה". עו"ד דרור ארד איילון, פרקליטו של פילבר, אמר הבוקר ב'גל"צ כי, "פילבר לא הרגיש מוטרד בזמן אמת וגם לא בדיעבד. ההפגנה מול ביתו לא שונה משום מחאה אחרת מול משכנם של ממלאי תפקידים".

החרמת הפלאפונים של שניים מהאנשים הקרובים ביותר לראש הממשלה, בעקבות עברה פעוטה יחסית ועל סף המגוחכת, גררה זעם ציבורי וטענות לאכיפה בררנית. "משטרת ישראל, בהוראת הפרקליטות, החרימה את כל הפלאפונים של כל העוזרים הבכירים של רוה"מ, בגלל שמאשימים אותם שהקימו דוכן ברסלב הומוריסטי מתחת לבית של מומו פילבר והחונטה אומרת שזה 'הטרדת עד'", כתב בטוויטר יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה. "זהו אין פאנץ'. אנחנו מדינה דיקטטורית באופן סופי. צאו לרחובות כי אתם הבאים בתור", הוסיף נתניהו.

השר בצלאל סמוטריץ אמר כי, "החרמת הטלפונים הסיטונאית של יועצי ראש הממשלה היא חצייה מפחידה של קו אדום בוהק מכל בחינה שהיא מצידה של הפרקליטות. קשה לברוח מהתחושה שהתיקים נגד נתניהו מתפוררים ובפרקליטות פותחים במסע "פישינג" חסר מעצורים כדי לגייס נגדו עדי מדינה בכל מחיר. וזה כבר באמת מתקרב לדרגת קץ הדמוקרטיה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

היום לקחת למישהו את הטלפון פירושו של דבר לקחת לו את עצמאותו ואת אישיותו. זה אולי יותר ממאסר. וכבר פסקו כך כמה שופטים בכירים ברחבי העולם.

ממש מדהים לראות איך שומרים ומגינים על עבריין מורשע(עד מדינה) לא רק שהוא לא צריך לשלם על המעשים שלו אלא זוכה לשמירה ואיתרוג שהלוואי שהיו ככה חוקרים את כל מי שמדבר נגד ביבי.
וכל זה כדי לנסות להפליל אדם שכרגע חף מפשע והוא ראש הממשלה.
היגיון עקום….
כל המושג של עד מדינה נוצר כדי להציל חיים בשביל שיוכלו להפליל פושעים שיש וודאות שפגעו בחיי אדם ואם לא יצליחו להרשיע אותם הם עלולים להמשיך להזיק בנפש ורכוש ובשביל העניין החשוב הזה מוכנים לסלוח לעבריינים קטנים כדי שיישתפו פעולה וייפלילו את העבריין הגדול.
אבל במקרה הזה מתעלמים מעבריין מורשע בשביל להפליל ראש ממשלה על סיגרים וחמגשיות. מה לעזאזל קורה פה? אנשים איבדו את הצפון…

זהו שוד לאור יום. שוד ושבר. מרוב השיעמום בגלות כבר מי שלא שומר תו'מ משתגע. וזה מה שקורה למשטרה ובתי המשפט והפסיקות שלהם המשוגעות שזה הבל הבלים גמור. רק רשעים עוסקים בענינים כאלה. שדידת טלפונים, הטרדות ועדי מדינה.
עם קשה עורף אתם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture