משרד הבריאות סיכם היום בפני הממשלה 3 שנות עשייה

דיון שהתקיים היום בהשתתפות ראש הממשלה ושר האוצר בנימין נתניהו, סגנו ח"כ הרב יעקב ליצמן ובכירי משרד הבריאות. בדיון סיכמו המשתתפים 3 שנות עשייה ופירטו את ההישגים אליהם הגיע המשרד בשנים האחרונות.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הממשלה קיימה היום דיון בנושא פעילות משרד הבריאות ב 3 השנים האחרונות לחיזוק הרפואה הציבורית בישראל.

קרא עוד:

[postim]

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות הד"ר בועז לב, סקרו את עיקרי פעילות המשרד והציגו את דרכי התמודדות מערכת הבריאות בישראל עם מגוון נושאים מורכבים בתקופה זו. בראשית דבריו שיבח סגן השר ליצמן את הרופאים, האחיות, האחים והצוותים הרפואיים, הפועלים להצלת חיים ולטיפול בחולים, במסירות ראויה לשבח. "עברנו לפני שנה תקופה לא פשוטה בשביתת הרופאים הארוכה והמורכבת ביותר בישראל ואני שמח לבשר כי ניצני ההסכם החשוב והחיוני שנחתם כבר נותן אותותיו. אנו רואים עלייה במספר הרופאים הפונים לפריפריה הודות לתמריצים, נרשמה מגמת עלייה במקצועות שבמצוקה ואנו במגמת קידום ושיפור במערכת הבריאות שלנו".

הממשלה סקרה בהרחבה את הרפורמה להכללת טיפולי השיניים לילדים בישראל הפועלת בהצלחה, במסגרתה ניתנו מעל 2.25 מיליון טיפולים חינם בשנת 2011 בלבד, את אישור הרפורמה בבריאות הנפש שאושרה לאחר כשני עשורים, הכפלת מספר מכשירי MRI בבתי החולים, הורדת מחירי התרופות לחולים כרוניים, ביטול אגרת טיפת חלב, אישור התוכנית הלאומית לאורח חיים פעיל ובריא המשותפת למשרדי הבריאות, החינוך והתרבות והספורט ועוד מיזמים ופרויקטים לאומיים לקידום הבריאות בישראל.

סגן השר ליצמן הדגיש את מחויבות משרד הבריאות לקידום הרפורמה בביטוח הסיעודי שגובשה במשרד הבריאות, לטובת אוכלוסיית הקשישים והחולים הסיעודיים בישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע הערכה רבה לפעולת משרד הבריאות, הצוותים הרפואיים וסגן השר ליצמן בשנים האחרונות. שרי הממשלה ציינו את התרשמותם מהיקפי הפעילות הנרחבת. חלק מההערות שהועלו בידי השרים במהלך הדיון יבחנו על ידי הגורמים המקצועיים במשרד לצורך בדיקת יישומם.

ראש הממשלה ציין כי דירוגה הגבוה של ישראל מבטאת את ההשקעה העצומה של הממשלה בתחום הבריאות בישראל. נתניהו: "אנחנו מוסיפים עכשיו 1,000 מיטות לבתי החולים לאחר שלא נוספה מיטה אחת בעשור שלפני הקמת הממשלה; חנכנו בצפת בית ספר לרפואה, אחרי שקרוב ל-40 שנה לא נפתח בית ספר לרפואה בישראל. כולנו יודעים שיש תמיד מחסור ברופאים ואנחנו מנסים לסגור את הפער הזה, בין השאר באמצעי זה.

אנחנו גם מבצעים שורה של צעדים להורדת יוקר הטיפול בנושאים רפואיים: הנהגנו טיפולי שיניים חינם עד גיל 12 בהשקעה של 330 מיליון ₪ מדי שנה, ורק בשנה האחרונה ניתנו למעלה משני מיליון טיפולים חינם; ביטלנו את אגרת טיפת החלב שעלתה 560 ש"ח לכל ילד; ואנחנו מסבסדים מכשירי שמיעה בעלות של 45 מיליון ₪ בשנה. חיזקנו את הרפואה בגליל ובנגב באמצעות התוכנית לפתיחת חדרי מיון קדמיים ב-12 ישובים, והוספנו מכשירי MRI לבתי החולים בפריפריה. להשקעה זאת יש תוצאות.

לאחרונה, דורגה ישראל במדד הבריאות העולמי במקום השישי מבין 143 מדינות. אחד הנתונים שנבדקו הוא תוחלת החיים: במקרה של גברים – אנחנו במקום השני בקרב מדינות ה-OECD; תוחלת החיים של נשים היא גבוהה יותר, וגם היא מטפסת. אני מבקש להודות לסגן השר יעקב ליצמן ולאנשי משרד הבריאות על הפעולה החשובה בתחום חיזוק הבריאות לאזרחי ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture