מה זה הסובארו הזה שאל אותי אבי שבאתי לאסוף אותו עם רכב המבחן השבוע, זה סובארו גדול עניתי לו, מאד גדול...

לקח לי זמן להבין את הקטע של הפורסטר, בשוק רווי של רכבי פנאי קשה להתבלט, מיוחד אם אתה סובארו שלא נמצא בראשית הטבלה כבר מספר עשורים. אבל אחרי שלשה ימים ומאות קילומטרים יש לי בהחלט מה לחדש לכם, בעיקר לסובארו.

סקירה על סובארו חייבת להתחיל עם המורשת של סובארו, חברה יפנית קטנה שנושמת שטח עשרות שנים ומאמינה בזה ורוב דגמיה מגיעים כסטנדרט עם הנעה כפולה.

העיצוב של הפורסטר מאז ומתמיד היה תכליתי ורבוע, בדור החדש הוא מרשים יותר במיוחד בצבע השחור של רכב המבחן והנגיעות הכתומות בגירסת הספורט, משהו שלא ממש הורגלנו בסובארו שמגיעה תמיד עם פרצוף עסוק וכן זה יפה מאד.

הנגיעות הכתומות הללו ממשיכות לתא הנוסעים וביחד עם הנדסת האנוש הטובה וכל הטוב שמומטר עליו, מקבלים תא נוסעים שמאד נעים להיות בו.

מה זה כל הטוב? נתחיל במושבים חשמליים ותומכים, גג שמש פנורמי, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת מחשב דרך, מסך מולטימדיה מצוין עם יכולות שיקוף לטלפון נייד ובעיקר תא נוסעים שמורגש בו בכל רגע עד כמה הוא מרווח גם ביחס לרכבי פנאי אחרים.

המרחבים ממשיכים במושבים האחוריים ובתא המטען העצום (שנפתח חשמלית), מי שאוהב מרחבים, יתאהב בו מיד וזה בדיוק מה שקרה לנו עוד לפני שהלכנו לבדוק את יכולות השטח של הפורסטר.

מעבר למרחבים יש בשורה האחורית פתחי מיזוג (רק בגירסת הספורט!) ושקעי USB

במסגרת החידושים קיבל הפורסטר מנוע 2.5 ליטר שמפיק 180 כ"ס, הוא מקסים וחזק אבל התיבה הרציפה עם הרעש שהיא מייצרת מוציאים מעט את החשק… צריכת הדלק עמדה על 10 ק"מ לליטר.

הפורסטר מגיע עם מערכות בטיחות אקטיבית שכוללות כמעט את כל מה שניתן לקבל היום: מערכת תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם זחילה בפקקים, בלימת חירום אוטומטית, מערכת מונעת סנוור (מעבירה אוטומטית בין אור גבוה לנמוך), התרעה על תנועה צולבת מאחור והתרעה על רכב בשטח מת שגם רואים אותה.

באולם התצוגה של סובארו ישנם קוביות שמציגות את מרווח הגחון המרשים של כל רכב, הפורסטר למשל מגיע עם מרווח גחון של 22 ס"מ נתון שקרוב למה שמקבלים בלנד קרוזר למשל.

וזה לא רק מרווח הגחון המרשים, מערכת ההנעה הכפולה, בקרת ירידה במדרון והמסורת של סובארו מבטיחים לכם הנאה רבה מהרגע שתרדו מהאספלט, וזהו משהו שכמעט לא תמצאו אצל המתחרים

המחיר 180.000 ₪ לגירסת הX ו-200.000 ₪ לגירסת הספורט שנבחנה והמומלצת מבחינתי

נסכם את מה שכבר רמזנו בפתיחה, רכבי פנאי יש בשפע אבל לפורסטר יש יתרון בדמות הכניסה לשטח בראש שקט והרגשת בטחון שהוא נוסך בנהג. וככזה יש לו מעט מאד מתחרים.