צילום: פלאש 90

יום אחרי יום: הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס שוב היום בצהריים

ספין פוליטי או מצב ביטחוני מתוח? לאחר שהתכנס אתמול במשך ארבע שעות, הקבינט המדיני ביטחוני צפוי להתכנס היום בצהריים בשעה 13:00. לא ידוע מה נושא הפגישות, אך ייתכן שמדובר בהתפתחויות במזרח התיכון והתגברות האיום האיראני

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הקבינט המדיני ביטחוני צפוי להתכנס היום בצהריים בשעה 13:00, זאת אחרי שהתכנס אתמול במשך ארבע שעות. בישיבה אתמול השתתף גם יו"ר וועדת החוץ והביטחון לשעבר ח"כ אבי דיכטר, שמונה השבוע לסגן שר הביטחון תחת ראש הממשלה בנימין נתניהו. לא ידוע מה נושא הפגישות, אך ייתכן שמדובר בהתפתחויות במזרח התיכון והתגברות האיום האיראני.

השבוע דווח ב'כאן חדשות' כי במספר נציגויות של ישראל בעולם העלו את הכוננות והדריכות, זאת בעקבות כך שבתקופה האחרונה חלה החמרה באיומים על הנציגויות. יודגש כי רמת הכוננות עלתה רק בחלק מנציגויות ישראל בעולם אך לא בכולם. לפי הדיווח, סוגיה זאת עלתה בדיוני הקבינט שהחליט לשמור על כוננות גבוהה במקומות אלו.

במערכת הביטחון חוששים מפעולה איראנית. כמו כן, גורמים ביטחוניים מעריכים שאיראן משנה את מדיניותה ומפגינה אומץ רב יותר ומוכנה להגיב על הפעולות שהיא מייחסת לישראל. ב'חדשות 12' דווח כי בצה"ל הוחלט על ביצוע שורה של התאמות במערך ההגנה האווירית של חיל האוויר, ההתאמות בוצעו נוכח האפשרות שמישהו ינסה לירות טילי שיוט או מל"טים מתאבדים גם מאזורים שמהם טרם ניסו לירות לכיוונה של ישראל.

בפתח ישיבת הממשלה ביום ראשון אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי, "אנחנו רואים מה מתרחש במזרח התיכון. המזרח התיכון שוב עובר טלטלה – לבנון סוערת, עיראק סוערת, סוריה סוערת, ואיראן שועטת בכל המרחבים הללו. אנחנו יודעים שהכוח ששירת אותנו עד עכשיו חייב להתעצם בהמשך, אל מול כל התופעות הללו. זה מחייב החלטות קשות מאוד. מה שנאמר על ידי ועל ידי הרמטכ"ל, זה לא ספין, זה שיקוף של המציאות, של אתגרי ההווה ואתגרי העתיד הקרוב".

לדבריו, "אנחנו צריכים להחליט החלטות קשות שמחייבות ממשלה עם כתפיים רחבות, לכן החשיבות ביצירת ממשלת אחדות לאומית רחבה. זו לא שאלה פוליטית, זו שאלה לאומית ושאלה ביטחונית ראשונה במעלה. אני מקווה שנוכל לקדם את היעד הזה בימים הקרובים. זו הייתה מטרתי מיד אחרי הבחירות, וזו נשארה המטרה שלנו. זה מה שמדינת ישראל זקוקה לו בעת הזאת".

בנוסף, במסיבת עיתונאים משותפת השבוע (שני) עם שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין, חשף ראש הממשלה כי, "איראן שואפת כעת להשיג נשק מדויק שיוכל לפגוע בכל מטרה במזרח התיכון בדיוק של 5-10 מטרים. הם מפתחים אותם באיראן ורוצים להציב אותם בעיראק ובסוריה, ולהפוך גם את הארסנל בלבנון, של 130,000 רקטות סטטיסטיות לחימוש מונחה מדוייק. הם שואפים לפתח את זה וכבר התחילו להכניס אותם לתימן במטרה לפגוע בישראל גם משם".

באותו ערב (שני), בכנס של הסוכנות היהודית הוסיף כי, "איראן רוצה לפתח טילים מדויקים אשר יכולים לפגוע בכל מטרה בישראל בדיוק של 5-10 מטרים, והיא עושה זאת. איראן רוצה להשתמש באיראן, עיראק, סוריה, לבנון ותימן כבסיסים לתקיפת ישראל, בטילים סטטיסטיים ובטילים מדויקים. זו היא סכנה גדולה מאוד. על מנת להתמודד עם הסכנה הזאת עלינו לעשות שני דברים: קודם כל עלינו להתאחד, כי בעת סכנה אנחנו מתאחדים. זה לא ספין פוליטי, זו לא עוד אמירה, זה דבר אמיתי שקורה, כאשר מאזן הכוחות במזרח התיכון משתנה".

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ אמר באותו כנס ביום שלמחרת (אתמול, שלישי) כי, "כפי שאמר לאחרונה הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, אנו נמצאים תחת איומים אמתיים, בראש ובראשונה מצד איראן שממשיכה לאיים על האזור ולפתח נשק גרעיני, וכן לבסס כוחות בסוריה. כמי שהכין את צה"ל לאתגר הגרעין האיראני, אני מודע לאתגר האסטרטגיים הקיימים ומדגיש, שישראל תמיד תעדיף את האופציה הדיפלומטית, אבל תמיד גם תציב על השולחן אופציה צבאית עצמאית בכדי להגן על עצמה".

"גם בשל האיומים האלו, ישראל זקוקה לממשלה יציבה, אחראית ומאוזנת. ממשלת אחדות רחבה וליברלית, כפי שאמרתי מרגע כניסתי לפוליטיקה. זו הממשלה שאזרחי ישראל צריכים, זו הממשלה שהם בחרו. כחול לבן היא הסיעה הגדולה ביותר בכנסת. לחברי ההנהגה שלה יש למעלה מ-100 שנות ניסיון ביטחוני. אני באופן אישי מכיר את הצרכים, הסיכונים והתגובות האפשריות לתרחישים הביטחוניים שעל הפרק".

"הטיפול בהם צריך לכלול פחות דיבורים ויותר מעשים. באמצעות צינורות דיפלומטיים, בערוצים החשאיים ואם יהיה צורך, גם בפעולות מבצעיות. הציבור הישראלי וגם העולם חייבים לדעת שהנהגת המדינה פועלת בקור רוח, עם יד יציבה על ההגה, עבור טובתה של ישראל. ולא חלילה לאור נושאים אישיים ומשפטיים כאלו ואחרים. אנחנו נעשה כל מאמץ להבטיח שנקים ממשלה אחראית הנשענת על אמון רחב של הציבור, ולהימנע מבחירות בפעם השלישית בתוך שנה", דברי גנץ.

 

לאחר 5 שעות: הסתיים הדיון בקבינט; "דנו בתרחיש תקיפה איראנית בישראל"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פתאום נתניהו נראה זקן כמו שהוא באמת…

תהיה מלחמה גדולה במזרח התיכון שלאחריה יגיע משיח בן דוד לגאלנו מצרותינו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture