נתניהו עם נשיא סין. צילום: חיים צח, לע"מ

בלחץ ארה"ב: הקבינט אישר להקים מנגנון פיקוח על השקעות זרות בישראל

בישיבת הקבינט שהתקיימה היום הוחלט על ייסוד המנגנון, בו ישתתפו גורמי ביטחון וכלכלה, שייפקח על השקעות מחברות סיניות גדולות בישראל. זאת לאור לחץ אמריקני המתחרה עם סין וחשש מהשתלטות סינית על חברות טכנולוגיה שתאפשר ריגול

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר היום (רביעי) הקמת ועדה מייעצת בראשות משרד האוצר לבחינת היבטי ביטחון לאומי בתהליך אישור השקעות זרות בישראל. ההחלטה התקבלה בתום שתי ישיבות של הקבינט שנערכו בימים האחרונים בעקבות לחץ של הממשל האמריקני על ישראל לפקח על ההשקעות של סין בישראל בתחומי תשתיות, השקעות פיננסיות וטכנולוגיה, ברקע מלחמות הסחר בין ארצות הברית וסין.

מטעם הקבינט נמסר הערב בתום הדיונים כי, "בסיומה של עבודת מטה ממושכת בהובלת המל"ל, משרד האוצר והמועצה הלאומית לכלכלה, ולאחר שורת דיונים בקבינט, החליט הקבינט המדיני-ביטחוני על הקמת ועדה מייעצת בראשות משרד האוצר לבחינת היבטי ביטחון לאומי בתהליך אישור השקעות זרות".

"בוועדה ישתתפו נציגים בכירים ממשרד האוצר, משרד הביטחון והמטה לביטחון לאומי וכן משקיפים מטעם משרד החוץ, משרד הכלכלה, המועצה הלאומית לכלכלה ונציג נוסף ממשרד האוצר. הוועדה תתייעץ עם גורמי הביטחון והכלכלה הרלוונטיים. הפנייה לוועדה תעשה באופן וולונטרי ע"י הרגולטורים. עסקאות שלא מחייבות אישור ממשלתי – לא יובאו לדיון בוועדה".

עוד נמסר כי, "התהליכים שסוכמו יאזנו באופן ראוי בין הצורך לעודד השקעות זרות בישראל והבטחת המשך השגשוג הכלכלי, לבין שיקולי ביטחון לאומי. הוועדה תסייע לרגולטורים לשלב שיקולים של ביטחון לאומי בתהליך אישור השקעות זרות בתחומי הפיננסים, התקשורת, התשתיות, התחבורה והאנרגיה. ההתייחסות תגובש בכפוף למחויבויותיה הביטחוניות של מדינת ישראל, תוך מתן דגש מרכזי להיבטים כלכליים רלוונטיים".

"עבודת המטה להקמת הוועדה וסדרי עבודתה תבוצע תוך 45 יום", החליטו השרים. על פי משרד ראש הממשלה, "ישראל מצטרפת בכך למדינות רבות, ביניהן ארה"ב, קנדה, בריטניה, גרמניה, אוסטרליה ועוד, אשר גיבשו גם הן תהליכים לטיוב הפיקוח על השקעות זרות מטעמי ביטחון לאומי. הרגולטורים יוכלו לפנות לוועדה החל מה-1.1.2020". הקבינט יתכנס שוב תוך 6 חודשים כדי לבחון את אופן עבודת הוועדה בכדי לבצע התאמות במידת הצורך.

בשנתיים האחרונות הפעיל ממשל טראמפ לחץ כבד על ישראל להקים מנגנון פיקוח על השקעות סיניות. הנשיא טראמפ העלה זאת ישירות מול נתניהו כמה פעמים. האמריקנים רצו להקים את מנגנון הפיקוח גם בשל התחרות הכלכלית שלהם עם סין אבל גם בשל חשש ביטחוני מהשתלטות סינית על חברות טכנולוגיה בצורה שתאפשר ריגול.

לפני כחצי שנה, לאחר שחתם על ההכרה האמריקאית ברמת הגולן, דרש נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מראש הממשלה בנימין נתניהו לצנן את הקשרים עם סין, ולא – הסיוע הביטחוני האמריקאי ייפגע. בפגישה שנערכה בבית הלבן ב-26 במרץ והתחילה בתצלומים מחוייכים הייתה פחות נעימה מאחורי דלתות סגורות, וזאת בשל החשש האמריקאי מההתפשטות הסינית ברחבי המזרח התיכון והעולם כולו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture