גפני: "גם בקרב המפלגות החרדיות יהיו דברים שנצטרך להתפשר"

יו"ר דגל התורה מעריך שצפויות הפתעות: "ברגע שנבוא לסף התהום, אני מעריך שיהיו רבים שיתעשו". לדבריו גם יהדות התורה תצטרך להתפשר: "ברור לחלוטין שאנחנו לא בימים רגילים. נוכל לעשות דברים שאפשר לחיות איתם לפרק זמן קצר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני מעריך היום כי במקרה ונתקרב לבחירות, צפויות הפתעות: "אני מכיר את המערכת הפוליטית, וברגע שנבוא לסף התהום, אני מעריך שיהיו רבים שיתעשו וימצאו דרך שגם אם מלכתחילה הם לא היו הולכים לקואליציה שכזאת – הם יבחרו ברע במיעוטו". לדבריו, בחירות חוזרות הן "אסון כלכלי למדינת ישראל, חוסר אחריות מהמדרגה הראשונה".

בראיון ל'ווינט' אומר גפני כי גם יהדות התורה תצטרך להתפשר, "ברור שצריך להתעשת. גם בקרב המפלגות החרדיות יהיו דברים שבימים רגילים אנחנו לא מסכימים, נצטרך להתפשר לפחות לפרק זמן מוגדר. ברור לחלוטין שאנחנו לא בימים רגילים. לא נוכל למקסם את האידיאולוגיה שלנו, אבל נוכל לעשות דברים שאפשר לחיות איתם לפרק זמן קצר".

על הפגישה בין צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן בכפר המכביה טען גפני כי מדובר ב"מבוי סתום שנראה רע מאוד". גפני אמר כי "תמונת המצב היא שיש שני חלקים במערכת הציבורית, כך היה בבחירות, וכתוצאה מכך אי אפשר להקים ממשלה. המציאות כרגע היא שנצטרך ללכת לבחירות בפעם השלישית".

גפני אמר כי הוא לא רואה באופק פתרון להקמת ממשלה בראשותו של בני גנץ, והאשים את יאיר לפיד במצב. "אמרתי בעבר ואני חושב גם היום – החיבור בין גנץ ללפיד לא מוצלח מכל בחינה אפשרית. גם מבחינה פוליטית וגם מבחינת טבעם של השניים, שהם אנשים שונים לחלוטין. לגנץ היו אופציות פתוחות הרבה יותר מללפיד, שנמצא באיזו קונכיה שהוא לא יכול להיפטר ממנה. הוא נטל על גנץ", אמר.

הבוקר חשפנו הקלטה של יו"ר יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן שבטוח כי ישראל בדרך למערכת בחירות שלישית. "אני יודע שמדברים בלה בלה בלה, נכון לעכשיו מה שאני יודע ורבותי חברי אני לא יודע יותר טוב מכם שום דבר, אבל כנראה שאין שום חדשות, שום התקדמות, כי אם היה, היו מדברים איתנו, אז אין שום דבר". בכינוס סיכום מערכת הבחירות של 'אגודת ישראל' שהתקיים השבוע הוסיף כי, "אני רואה שהכותרת היום זה כנס סיכום מערכת הבחירות לכנסת ה-22, אני הייתי מוסיף 'פתיחת בחירות 23'. כך נראה לי".

יו"ר יהדות התורה תקף את 'כחול לבן': "אנחנו רואים שאחד הדברים היסודיים ביותר שהם רוצים לעקור כל דבר שעשינו והשגנו בקדנציה הקודמת, אם זה ישיבות, פתאום היום זה הכותל, לא מדבר על גיוס, לא מדבר על עוד דברים, על שבת. הם מנסים כל הזמן לחפש אין לגרום שאנחנו לא נהיה בקואליציה, זה לא נורא, אפשר להיות באופוזיציה, סגור נישט גשיין די וואלט גייט נישט אינטר (תרגום: "לא קרה כלום, העולם לא יקרוס", ש.ב.צ.). אבל הדברים הכי… החינוך, השבת, הגיוס, כל מיני דברים אחרים, רפורמים, עוד דברים, כל הדברים האלו זה ממש ביסוד".

עם זאת, ליצמן מדגיש כי לא הוא זה שמקבל את ההחלטות,ואולי בכך מותיר פתח קטן לאפשרות שבכל זאב יישב עם לפיד: "היסוד של אגודת ישראל שאנחנו כפופים למועצת גדולי התורה, זה הייסוד, אנחנו נשמעים לכל מילה שהם אומרים, אנחנו נשמע כל דבר שהם יורו לנו. לאחרונה שמעתי שיש 'אגודה ותיקים', שהם לא כפופים למועצת גדולי התורה, אין אגודת ישראל בלי מועצת גדולי התורה", הוא מסיים את המשפט בטון חד משמעתי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture