ח"כ מלכיאלי בכנס 'דורות': "נפעל להסדיר באופן חוקי טיפולים לפי ההלכה"

כשלוש מאות רבנים, דיינים ומורי הוראה השתתפו בכנס עיון שנתי לרפואה והלכה שערך מכון 'דורות' – הלכה, רפואה ותמיכה לחשוכי ילדים, בשיתוף המרכז הרפואי 'הדסה'. ח"F מלכיאלי: "מיד עם הקמתה של הממשלה הקרובה נסדיר באופן חוקי את הבעיות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

כשלוש מאות רבנים, דיינים ומורי הוראה השתתפו בכנס עיון שנתי לרפואה והלכה שערך מכון 'דורות' – הלכה, רפואה ותמיכה לחשוכי ילדים, בשיתוף המרכז הרפואי 'הדסה' ובהכוונת וביוזמת רב המרכז הרפואי 'הדסה' הרב משה קליין, שפועל רבות בתחום של רפואה והלכה.

את המשא המרכזי נשא מרן הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, בדבריו ציין לשבח את מכון דורות. "עד היום היה חסר לנו מכון שילך בדרך של מרן האבא, הגאון רבי ציון כהן רבה של אור יהודה יחד עם בנו היקר ראש המכון הרב איתי, הקימו את המכון, ובאו אלי ללשכת הרבנות, ועודדנו וחיזקנו אותם שהקימו מכון על פי פסקיו של מרן אבא זצ"ל, יש בעניינים אלו שאלות הלכתיות כבדות משקל, ואני סומך עליהם, אשריהם ואשרי חלקם, ואני מברך אותם שלא תצא תקלה מתחת ידם. אכי"ר".

הגאון רבי אהרון בוטבול פוסק המכון וראש בית ההוראה יביע אומר מסר שיעור הלכתי עמוק למשתתפים בדעת חותנו הגדול מרן מאור ישראל רבנו עובדיה יוסף זיע"א, "יש בעיות קשות מאד שפתרנו במכון דורות על פי דעתו של מרן זצוק"ל, כל פניה מתקבלת במאור פנים, במקצועיות ובסבלנות מיוחדת".

הכנס שהתקיים באולמי 'זוויעהל' בירושלים, משך אליו רבנים, דיינים, רבנים ומורי הוראה שהגיעו להחכים בידע רפואי – הלכתי שיאפשר להם לפסוק הלכה בישראל. במרכז רעיון הכינוס אשר חיבר את שני הגופים הגדולים 'הדסה' המרכז את הידע הרפואי ע"י צוות מומחים הפועלים בבתי החולים שלו בעין כרם ובהר הצופים ואת מכון 'דורות', עמדה העובדה כי יש לדון ולהתעדכן במגוון החידושים הטכנולוגיים והרפואיים בזווית ההלכתית.

לשם כך, נבחרו מיטב המומחים מהשורה הראשונה בעולם הרפואה על מנת שיציגו את השינויים בתחום ויענו לשאלות הרבנים והמוצ"ים בנושאים המצריכים בירור – מנהל מחלקות נשים ויולדות פרופסור שמחה יגל, פרופסור חננאל הולצר, מנהל מערך הפוריות וסגן מנהל מחלקת נשים ויולדות ב'הדסה' פרופסור אלכס סימון מנהל מרכז במחלקת נשים במרכז הרפואי 'הדסה'. ד"ר גל גולדשטיין מנהל מחלקת המטואונקולוגיה ילדים הדסה עין כרם, פרופסור דן גילון מנהל היחידה לקרדיולוגיה פולשנית המחלקה לקרדיולוגיה ד"ר ג'ייקוב הורלד מנהל יחידת גסטרואנטרולוגיה במרכז הרפואי 'הדסה'.

ח"כ הרב מיכאל מלכיאלי נשא ברכה והבטיח לפעול לטובת המכון במסדרונות הכנסת. "מיד עם הקמתה של הממשלה הקרובה נסדיר באופן חוקי את הבעיות העולות בעניין לפי דעת מרן רבנו עובדיה זצוק"ל שהמכון צועד לאורו. אני עד באופן אישי למספר מקרים שטופלו על ידי מכון 'דורות' במסירות ומקצועיות, בהכוונת נשיא ומייסד המכון ידידי הגאון רבי ציון כהן שליט"א ובראשות בנו ידידי מישיבת חברון הרה"ג רבי איתי כהן שליט"א".

ראש המכון הרה"ג איתי כהן מסר הרצאה בעניין בהציגו את ההיבט ההלכתי והרפואי "ב"ה זכינו לעזור לזוגות רבים ולהדריך אותם על פי פסקי מרן זצוק"ל, כה יתן ה' וכה יוסיף".

רב המרכז הרפואי 'הדסה' הרב משה קליין, עמד על הקשר בין מכון דורות לטובי הרופאים בהדסה והעלה על נס את חשיבות הקשר בין הרופאים לרבנים, בתחומי רפואה והלכה שמסייע על מנת להבין היטב את הטכניקה הרפואית בתחום, ולדעת כיצד לפסוק ולהרות בכל שאלה הבאה לפתחם של הרבנים ומורי ההוראה. הרב אף ציין את המהפכה שעוברת על 'הדסה' בכל הנוגע לצורכי הציבור הדתי והחרדי, דוגמת השבת, הכשרות, טומאת הכוהנים, וכו'.

סגן מנהל בית החולים ד"ר ינון בודה נשא דברי ברכה ואמר: "אנחנו רואים חשיבות רבה בהדסה על שיתוף הפעולה, אנחנו ערים לצרכים המיוחדים של צבור שומרי התורה ומצוות, ואנחנו מודים למכון דורות שעוזר לנו לעזור למטופלים, הדסה הוא בית החולים הגדול וה מוביל בירושלים, שיהיה לכולנו שנה מבורכת ומוצלחת ובשורות טובות
לכל המצפים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture