Yossi Zeliger/Flash90

לקראת הסלמה? צה"ל ביצע התאמות במערכת כיפת ברזל; הקבינט יתכנס היום

בצה"ל נערכים לאפשרות של חידוש הירי והרחבת הטווח, ובעקבות כך ערכו הערב התאמות במערכת כיפת ברזל. גורם מדיני: "אנו נמצאים בתקופה רגישה ונפיצה ביטחונית, גם בצפון וגם בדרום. לכן מנהלים זאת באחריות ובשום שכל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

על רקע ההסלמה בליל שבת בדרום שכלל ירי עשר רקטות לעבר שדרות ויישובי עוטף עזה, הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס מחר (ראשון). גורם מדיני אמר הערב כי, "אנו נמצאים בתקופה רגישה ונפיצה ביטחונית, גם בצפון וגם בדרום. לכן מנהלים זאת באחריות ובשום שכל". הגורם צוטט עוד ב'ווינט' אומר כי, "בישראל רואים בחמאס אחראי לכל תוקפנות וירי היוצאים מעזה, ונערכים לכל התרחישים".

בתוך כך, ב'וואלה' כי בצה"ל נערכים היום לאפשרות הרחבת שיגורי הרקטות מרצועת עזה לעבר עורף ישראל. ב'כאן חדשות' דווח כי צה"ל ביצע ביממה האחרונה התאמות בפריסת כיפת ברזל ונערך לאפשרות של חידוש הירי. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים במהלך הלילה התייעצות עם ראשי מערכת הביטחון והנחה את צה"ל על התגובה ועל ההיערכות להמשך.

כזכור, שבת מתוחה עברה על תושבי הדרום, אזעקות צבע אדום נשמעו אתמול (ליל שבת) בשעה 21:00, 21:06 ו-21:42 בעיר שדרות וביישובי המועצה האזורית שער הנגב. מערכת כיפת ברזל יירטה שמונה מן הרקטות, רקטה נוספת נחתה בשטח פתוח ואחרת פגעה פגיעה ישירה בבית בשדרות.

הרקטה התפוצצה סמוך למבנה – דיירי הבית, זוג הורים כבני 40 וילדיהם, שהו במרחב המוגן ולא נפגעו. נזק משמעותי נגרם לבית ולמכוניות סמוכות. סמוך לשעה 2:00 לפנות בוקר נשמעה שוב אזעקת צבע אדום בשדרות וביישוב איבים. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה ירי שאינו רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל.

בתגובה תקפו מטוסי קרב של צה"ל מגוון רחב של יעדי טרור בהם מתחם צבאי של הכוח הימי של ארגון הטרור חמאס, מתחם צבאי של מערך ההגנה האווירית של הארגון, מתחם צבאי המכיל סימולטור לירי נגד טילים, מתחמי אימונים, אתר לייצור אמצעי לחימה, מתחם צבאי המשמש כמחסן אמצעי לחימה ותשתיות תת-קרקע של ארגון הטרור חמאס בצפון, מרכז ודרום רצועת עזה.

מדובר צה"ל נמסר כי, "התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, מוקדם יותר הערב. צה"ל רואה בחומרה רבה את מתקפת הרקטות לעבר שטח ישראל, נמצא במוכנות גבוהה וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל. צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה".

ארגון הטרור חמאס הגיב הבוקר לתקיפות חיל האוויר ברצועת עזה ואיים כי "ישראל תישא בתוצאות ובהשלכות למעשיה. פיצוץ המצב עם ההתנגדות יתהפך על פניה של ישראל". בהודעה שפרסם חמאס נאמר כי "התקיפות הישראליות נגד מוצבי ההתנגדות ונגד עמנו בעזה הן המשך הפשע והתוקפנות הישראלית נגד עמנו ונגד ההתנגדות האמיצה שלו. זוהי הסלמה מסוכנת ופגיעה בזכויות האזרחים החפים מפשע".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אל תתדאגו לא יהיה שום הסלמה, נתניהו ישלח לעזה אלפי מילים מפחידות ומשפטים מאיימים והם יחזירו לישראל 30-40 טילים על תושבי הדרום המסכנים ויגמר הסיבוב עד לשבוע הבא.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture