משרד להב 433, הבוקר. צילום: פלאש 90

הותר לפרסום: ראש עיריית קריית אתא וראש מועצת תל מונד נעצרו הבוקר

הותרו לפרסום פרטיהם של חלק מהחשודים במעורבות בפרשת השוחד שהפכה הבוקר לגלויה: דורון אביטן עוזר של השר זאב אלקין, מנכ"ל חברת יפה נוף אבישי כהן, הקבלן מוחמד מסרוואה. מעצרם של ראשי הרשויות הוארך ב-4 ימים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שניים מהחשודים בפרשת השחיתות בצפון הם ראש עיריית קריית אתא יעקב פרץ ושמואל סיסו, לשעבר ראש העיר קריית ים וכיום העומד בראש המועצה הקרואה של תל מונד – כך הותר היום (שני) לפרסום. בפרשה עצורים 17 בני אדם נוספים.

ב'ווינט' דווח כי החשדות המיוחסים לפרץ הם לקיחת שוחד, קשירת קשר לפשע, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות נוספות. בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו של פרץ בארבעה ימים. בדיון הארכת המעצר של פרץ אמרה נציגת המשטרה כי הוא לא התנגד לחיפוש שנערך בביתו, ושיתף פעולה עם החוקרים.

ב'כאן חדשות' דווח כי סיסו, המשמש בתפקיד מתוקף היותו ראש ועדה קרואה והיה בעבר ראש העיר קריית ים, חשוד שביצע פעולות להארכת כהונתו, באמצעות ראש עיריית ירושלים משה ליאון. עורך הדין עדי כרמלי אמר במהלך הדיון כי מדובר בטענה לא ריאלית, שכן כהונתו תסתיים בעוד ארבע שנים וכי מי שממנה זה השר אריה דרעי ואין כל קשר לליאון.

עורך הדין עדי כרמלי, המייצג את סיסו אמר לפני הדיון כי "מרשי מכחיש כל קשר למעורבות פלילית כלשהי. האדם אותו אני מייצג מכהן כיו"ר ועדה קרואה, וכיהן בתפקידים ציבוריים רבים בהצטיינות". לדבריו, "החקירה הגלויה נמצאת בראשיתה ואנו משוכנעים כי תשובות מרשי הניתנות ברגעים אלה לחוקריו יוכיחו כי בתפקודו ובמעשיו לא דבק רבב".

הטוען המשטרתי אמר בדיון הערב בבית המפשט כי "זו חקירה סמויה בפרשה מסועפת רחבת היקף ומעורבים. נאספו ראיות הקושרות את החשודים למיוחס להם. מדובר במספר אירועים, חלקם נפרדים בהם". לדברי הטוען המשטרתי, "חלק מהחשודים ניצחו במכרזים. קיבלו כסף רב מהקופה הציבורית כל זאת תוך ביצוע עבירות פליליות. היקף הפרשה והתחכום בו נקטו המעורבים מעידים על חומרתה".

מהמשטרה נמסר הבוקר כי "במסגרת המאבק של משטרת ישראל בעבירות של שחיתות ציבורית, פתחה הבוקר היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 בחקירה גלויה, בתום תקופה ממושכת של חקירה סמויה. הבוקר נעצרו לחקירה 10 חשודים ועכבו 9 מעורבים נוספים בחשד למעורבות בעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, הלבנת הון, עבירות על פי פקודת מס הכנסה וכן עבירות נוספות. בין המעורבים שעוכבו שני אישי ציבור בכירים בשלטון המקומי".

"מדובר בחקירה מורכבת ורחבה המנוהלת על ידי משטרת ישראל בשיתוף יחידת יהלום ברשות המיסים ובליווי פרקליטות מחוז מרכז (פלילי). במסגרת החקירה עלה החשד כי עובדי ציבור בכירים, ביחד עם אחרים, כל אחד על פי חלקו, ביצעו לכאורה עבירות שחיתות תוך מעורבות בעלי השפעה בחברות ממשלתיות ובמוסדות שלטון".

"ממצאי החקירה עולה כי בעלי אינטרסים פעלו כדי לקדם את ענייניהם העסקיים, תוך ביצוע עבירות וכדי להשפיע על מקבלי ההחלטות בחברות ממשלתיות לקדם את ענייניהם. כמו כן עלה החשד כי בעלי תפקידים בכירים ברשויות מקומיות ואף במשרדי ממשלה מעורבים לכאורה אף הם בקידום ענייניהם של בעלי האינטרסים בתמורה לשוחד או ממניעים פסולים אחרים.

לסיום מודיעים במשטרה כי, "במהלך היום בוצעו עשרות חיפושים וכן התבצעה פעילות אכיפה כלכלית נרחבת. משטרת ישראל תמשיך לחקור ולחשוף עבירות הנוגעות לטוהר המידות הפוגעות באזרחים הנורמטיביים, במדינה, בקופתה ובאמון הציבור במוסדותיה ונבחריה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture