Yonatan Sindel/Flash90

אוחנה למנדלבליט וניצן: "במקום להתמודד עם הטענות – טוענים להסתה"

שר המשפטים אמיר אוחנה משיב ליועמ"ש ולפרקליט המדינה שתקפו את הביקורת שהעביר על הפרקליטות: "לא כך רוכשים את אמון הציבור. לא כך בולמים את ההידרדרות שחלה בתדמית מערכת אכיפת החוק בשנים האחרונות. לכל זמן ועת לכל חפץ"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר המשפטים אמיר אוחנה השיב הערב בכנס גיוס מתמחים של משרד המשפטים ליועמ"ש ולפרקליט המדינה שתקפו את הביקורת שמתח על מערכת המשפט: "קיוויתי שנעסוק היום רק בקריאתנו אליכם לבוא ולהתמחות אצלנו, אך מששמעתי כי קודמיי הרגישו צורך להתייחס לענייני השעה, ככה בקטנה, אני מרגיש חופשי לעשות כן בעצמי".

"מצער אותי שבמקום להתמודד עם גוף הביקורת ותכניה, שמעתי עד עכשיו, ועכשיו נדבר על חלק מהדברים שנאמרו עכשיו, שלל ביטויים כ"לא ירתיעונו", "נעמוד כחומה בצורה", ואיך לא, השימוש במילה שנשחקה עד כי לא נותר ממנה זכר למשמעותה המקורית: "הסתה". וכשמתייגים דבר כ"הסתה", ועוד מוסיפים ומציבים מאבטחים למושא הביקורת, הדבר דוחק כל סיכוי לשינוי, מקבע את הקלקולים ומעמיק אותם".

"נעזוב כרגע את העובדה שלדברים דווקא יש אח ורע, רבים מהם נאמרו על ידי רמים ונישאים – אבל חשוב מכך: רבים מהם משקפים דעה הרווחת באופן מובהק בציבור. בסקר שפרסם ביום שישי האחרון העיתונאי עמית סגל נמצא כי: 71% הגיבו מהנשאלים הגיבו בחיוב לקריאתי ליועמ"ש לפתוח בחקירה על ההדלפות הרבות שהתרחשו בשנים האחרונות. 67% מהנשאלים השיבו כי ראוי ששר משפטים יעביר ביקורת על המערכות עליהן הופקד. 77% מהנשאלים השיבו כי יש להחיל בדיקת פוליגרף על עובדי פרקליטות המדינה כפי שנהוג במשטרה, בשב"כ, במוסד ובגופים רגישים אחרים. הציבור, בכל הכבוד, ראוי למענה אמיתי וענייני לטענות ולא לאמירות ריקות נוסח: לא ירתיעונו".

"ההרתעה היחידה המתבקשת היא מביצוע עבירות, והייתי מצפה מראשי המערכת להצטרף אליי במאמצים הנדרשים לשם כך – ולא לנסות ולבלום אותם, כמו כמעט כל ביקורת המתבקשת על המערכות. שמעתי היום תשובות לחלק מהטענות, אך תשובות אלה אינן מספקות ואני אתייחס אליהן בכובד ראש ובמלוא הרצינות לאחר שאעיין בהם כי הספקתי לשמוע רק מקצתן. הדברים עוד יפורטו".

"ממש בדרכי לכאן, קראתי את המכתב שיצא מלשכת היועץ המשפטי לממשלה בוא הוא דוחה את הבקשה לפתוח בחקירה, דוחה את הבקשה לבצע בדיקות פוליגרף ודוחה את הבקשה לאתר את המדליפים באמצעות הוצאת תדפיסי שיחות, המכתב אמנם לא ממוען אליי, אך לאור העובדה שיצא היום במענה לפניות עורכי הדין מחודשים מאי וינואר שנה זו – יש לי תחושה שאולי הוא בכל זאת ממוען קצת אליי".

לסיום תוקף אוחנה בחריפות את מנבלליט וניצן שיושבים מולו בכנס: "אך אומר כעת רק זאת: לא כך רוכשים את אמון הציבור. לא כך בולמים את ההידרדרות שחלה בתדמית מערכת אכיפת החוק בשנים האחרונות. לכל זמן ועת לכל חפץ".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איפה רות יוסף????

יש לך בעיות עם הפרקליטות??
תפנה לשר המשפטים!!!!
הא, זה אתה ,
אז תתמודד ותנסה לפתור במקום לעשות כותרות…
שחכתי , אתה תלמיד של נתניהו , אז תמשיך לעשות כותרות ולשתות קפה עם סיגרים….

סוף סוף שר משפטים שמדבר לעניין,נקווה שגם יפעל לעניין

מה שמדהים זה שכולם עלו עליהם בתרגילים השרופים שלהם.. ולהם זה אפילו לא מדגדג את הזרת של הרגל
בעימות האחרון של אוחנה&ניצן רק התברר מי כאן הבעל הבית האמיתי במדינה

בס"ד, בבקשה במקום לדבר תעשו מעשים, למשל , למה לא פיטרתם או לפחות להשעות מיידית את אותו חוקר שלקח את הטלפונים של של עוזרי רוה"מ, הרי הם עברו על החוק בצורה ברורה, למה רוה"מ לא דרש זאת שמיד יפטרו אותם ושמיד יחזירו את מכשירי הטלפון שנלקחו בניגוד לחוק, ועוד הרבה דברים כאלה,
אלא לצערינו כל הימין הזה "שפוטים" של כנופיית שלטון החוק ורועדים מהם פחד מות, אפילו לא מעלים בדעתם לדרוש בתוקף ללא מורא את מה שצריך לעשות כגון שיחזירו מיידית את מכירי הטלפון ושיפטרו מיד את החוקרים הכושלים. אפילו רוה"מ מתנהג כנגדם ברפיסות שלא מובנת, אתם שלטון הימין צריכים לדעת שאתם השולטים ולהתנהג כך בהתאם ללא כל מורא, ואז העם יהיה איתכם, כי סוף האמת לנצח, . תגידו את האמת בריש גלי ובכל חוצות את כל מעללי כנופיית שלטון החוק והפרקליטות, וללא מורא כי האמת תנצח, אבל אם תמשיכו להיות קטנים בעיני עצמכם, אזי הפרקליטות וכנופיית שלטון החוק ימשיכו במעלליהם ולעשות מה שהם רוצים וימשיכו לצפצף על כולם… כפי שזה עכשיו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture