אחרי חילופי המהלומות: מחר תתקיים פגישת מו"מ בין כחול לבן לליכוד

אחרי שהמפגש הקודם בהשתתפות גנץ ולפיד הסתיים ללא תוצאות: מחר תתקיים פגישה שלישית של צוותי המשא ומתן של כחול לבן והליכוד, כך נמסר היום מ'כחול לבן'. הפגישה תתקיים בשעה 16:00 בכפר המכביה ותהיה סגורה לתקשורת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

על רקע המבוי הסתום בניסיונות להרכיב ממשלה מאז קיבל יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ את המנדט, מחר תתקיים פגישה שלישית של צוותי המשא ומתן של כחול לבן והליכוד, כך נמסר היום מ'כחול לבן'. הפגישה תתקיים בשעה 16:00 בכפר המכביה ותהיה סגורה לתקשורת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף אתמול את גנץ בפגישה ראשי בלוק הימין-חרדים ואמר כי, "אחרי הפגישה שלי עם גנץ סיכמנו על הודעה משותפת בתום הפגישה. הוציאו הודעה, הוציאו תמונה, וחצי שעה אחר כך התחילו בכחול לבן לתדרך נגדנו בתקשורת. אנחנו הסכמנו לויתורים רבים, ביקשתי לשמוע תשובות מגנץ ולא שמעתי תשובה לאף שאלה. צוות המו״מ שלנו מנסה כבר יומיים להיפגש עם צוות המו״מ של כחול לבן אבל כחול לבן דוחים אותם מיום ליום – ועד עכשיו לא נקבעה פגישה".

יו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ תקף הערב בחשבון הטוויטר שלו את ראש הממשלה בנימין נתניהו וכתב: "נתניהו לא מוכן לוותר על הבלוק, נתניהו לא מוכן לוותר על החסינות, נתניהו לא מוכן לדון על קווי יסוד של ממשלת אחדות. נתניהו רוצה לגרור את ישראל למערכת בחירות שלישית, אעשה הכל כדי שזה לא יקרה. אעשה הכל כדי להרכיב ממשלה".

מוקדם יותר דווח ב'גלובס' מפי גורם בכיר במגעים הקואליציוניים כי חלה התקדמות משמעותית במגעים החשאיים בין הליכוד לכחול לבן. המגעים בין הצדדים מתקיימים במשך תקופה ארוכה, הם אינם רציפים ומלווים בעליות מורדות ואף ניתוקים, ואת עקבותיהם אפשר לראות בנאומי הפוליטיקאים, אך הם הביאו למספר הסכמות עקרוניות, אולם עדיין יש כמה סוגיות שלא נפתרו.

בין ההסכמות – גנץ ורוב חבריו מוכנים לקבל את עיקרון מתווה הנשיא ולפיו ראש הממשלה נתניהו יכהן ראשון כראש ממשלה אך יצא לנבצרות אם תתקבל ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום, כאשר ההכרעה בתיקי נתניהו עשויה להתקבל כבר החודש. מדובר במתווה שמתאים להצהרות כחול לבן כי לא יהיו בממשלה עם נתניהו תחת כתב אישום.

גנץ לפי המתווה יקבל את ראשות הממשלה כממלא מקום לזמן שנותר עד מחצית הקדנציה, ואחר כך יעבור לכהונה עם התואר הרשמי המלא – 'ראש ממשלת ישראל'. בכך יהיה בפועל ראש הממשלה לאורך כמעט כל כהונת ממשלת האחדות. בכחול לבן אומרו לעיתון כי "זו הרי המטרה שלשמה נבחרנו, לשלוט, להיות בראש הקואליציה והממשלה".

כזכור, בשבוע שעבר התקיימה פגישת המשא ומתן השניה של צוותי המו"מ של כחול לבן והליכוד בכפר המכבייה, בתום הפגישה סוכם פגישת המשך צפויה להתקיים כבר ביום ראשון, אך היא בוטלה. במהלך הפגישה הצטרפו ראשי כחול לבן חברי הכנסת בני גנץ ויאיר לפיד.

אך השר יריב לוין מיהר להגיב על הצטרפותם לפגישה ותקף: "מדובר בתרגיל יח״צני שנועד להסתיר את העובדה שכחול לבן מתמידה בסירובה לקבל את מתווה הנשיא ופועלת להקמת ממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת. הצעתי לגנץ ולפיד את שירותי התרגום שלי מערבית לקראת פגישתם עם איימן עודה היום, שכן שם מנהלת כחול לבן מו״מ אמיתי, ואילו איתנו מתנהל פייק מו״מ שהוא הצגה לתקשורת בלבד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חבל על הזמן שלכם לא יצא מזה כלום

מה הועילו "חכמים" בתקנתם???
לשם מה עוד פגישה??
הרי לא יצא מזה כלום!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture