צילום: פלאש 90

המשטרה על חקירת חפץ: "הפרסומים בתקשורת – עיוות מוחלט של המציאות"

בעקבות חשיפת מסכת הלחצים והאיומים שהפעילו חוקרי המשטרה על ניר חפץ, במשטרה מגיבים: "פעולות החקירה נבחנות מראש לאור תבחינים משפטיים מחמירים של גורמי המקצוע במשטרה". עוד טענו: "מנהלים חקירות באופן מקצועי, יסודי ובהתאם לחוק"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעקבות חשיפת חלקים ממסכת הלחצים והאיומים שהפעילו חוקרי המשטרה על ניר חפץ, בכדי להפך אותו לעד מדינה, במשטרה מגיבים: "משטרת ישראל מנהלת חקירות באופן מקצועי, יסודי ובהתאם לחוק, לא כל שכן כשמדובר בחקירות רגישות הקשורות באישי ציבור. כפי שאמרנו פעמים רבות בעבר, אנו שבים ומדגישים, תיק החקירה המדובר נוהל על ידי צוות חוקרים בכיר, בפיקוח מלא של ר' להב 433 ור' אח"מ".

בהודעת המשטרה דוחים את הטענות: "אין בכוונתנו להתייחס לחלקי המידע המפורסמים בתקשורת באופן היוצר עיוות מוחלט של המציאות, אולם נציין כי כלל פעולות החקירה נבחנות מראש לאור תבחינים משפטיים מחמירים של גורמי המקצוע במשטרה. למעלה מן הצורך נציין כי זימון עדים ונחקרים מבוצע רק לצורכי חקירה, והכל בהתאם לחוק ולהנחיות המשפטיות. כל טענה אחרת בהקשר זה הרי שהיא שגויה מיסודה".

מוקדם יותר חשף הפרשן הפוליטי של 'חדשות 12', עמית סגל, פרטים נוספים ממסכת הלחצים והאיומים שהפעילו חוקרי המשטרה על ניר חפץ, בכדי להפך אותו לעד מדינה בתיק 4000 ויפליל את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "זה כסף. אנחנו יודעים להתעסק בכסף. אנחנו יודעים לקחת אותך ולרוקן אותך מנכסיך", איים החוקר בפגיעה במצבו הכלכלי של חפץ, למרות שלא נחשד בקבלת שוחד או טובות הנאה.

עוד הוא מאיים על הנחקר, "אני יכול להגיד לך שכל פינה שניסית להסתיר ולהחביא במהלך חייך אנחנו הפכנו את הפינה הזאת וגילינו את מה אתה החבאת. ולכל אותם מסתורים ודברים חבויים, אנחנו נגיש לך אותם. וכל סרט או דבר אפשרי שאתה מריץ לך בראש יהיה פה בחדר הזה". עוד הוסיף החוקר ואמר לחפץ, "אני לא צוחק איתך ניר, ואני לא מרמה אותך. תזכור מה שאמרתי לך בשיחה שלנו. אלה דברים שעלולים להשפיע לא רק עליך".

אתמול נחשף כי החוקר אמר לחפץ, "מה שחשוב לי שאתה תבין, אם לא הבנת את זה עד עכשיו, זה שאנחנו יודעים הכל. ואנחנו גם יודעים ככה מהר מהר לנתח את המצבים, ולהבין בדיוק מי אתה ומה אתה ואת הסובבים שלך ואת המעגל שקרוב אליך, וכל מה שרק אפשר אנחנו נבדוק. דבר דבר בצורה מאוד מאוד מסודרת. לא נשאיר אבן אחת שלא נהפוך. אנחנו אוספים ראיות נגדך, ואנשים מדברים. ואתה יודע אתה נמצא בתחנה והרכבת שם והדלתות עוד שניה נסגרות. ויש מי שנכנס לרכבת ונוסע, ויש מי שמתלבט. ומה קורה למי שמתלבט?"

לצד זאת, נחשף אתמול כי חפץ סיפק במהלך חקירותיו גרסאות שונות, וטען כי אינו זוכר פרטים, אך לאחר מכן נזכר בהם במפתיע: "זיכרון זה לא הצד החזק שלי. אני חלש בטווח ארוך, אני אזכור עכשיו הרבה אבל עוד חצי שנה אשכח", הוא אומר בחקירה. לדבריו, "אני כבר מתבלבל לי מה אני זוכר מהחקירה ומה אני באמת זוכר, זה מתערבב".

הבוקר, בראיון ל'גלי ישראל', התייחס סגל במרומז למידע נוסף שנמנע ממנו אתמול לפרסם, בעקבות צעד של משרד המשפטים שגם אותו לא ניתן לפרט, שמעיד עד כמה רחוק הייתה המשטרה מוכנה ללכת כדי להפוך את חפץ לעד מדינה. "מדובר בעדות שנגבתה מאדם שאיננו קשור לתיק", כך סגל. עוד אמר סגל, כי "הוצאת צו האיסור פרסום הנו מוזר הרי החומר אצל הסנגורים".

היועמ"ש אביחי מנדלבליט הגיב היום לטענות ואמר כי אם יימצא שבוצעה פעולה שלא כשורה, הדבר יטופל כנדרש. "נחה דעתי שחוקרי המשטרה הבהירו לעדי המדינה כי הם נדרשים לומר אך ורק את האמת, וכי הדברים שמסרו עדי המדינה נמסרו באופן חופשי ומרצון. כן צוין, כי תנאי לעריכת הסכם עד מדינה הוא אמירת אמת בלבד".

מנדלבליט הבטיח: "יש להבחין בין בחינת הטענות הקשורות לעדי מדינה, בכל הנוגע לאמירת אמת על ידם, לבין הטענות לפעולות לא תקינות במהלך החקירה. לכן, לצד הדברים האמורים, הובהר כי ככל שיימצא במסגרת הטיפול בתיקים כי בוצעה פעולה שלא כשורה, הדבר ייבחן ויטופל כנדרש".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברור שאנחנו מאמינים לכם.. כי הרי על ההדלפות מחקירות נתניהו על ידי גיא פלג עד עכשיו לא אמרתם שזה עיוות.. כי מה?

מדינת מאפיה

מתפרת ישראל

הכי אני נהנה שפעם אחת תלמד הפרקליטות שההדלפות השיטטיות שלה יכול גם להיות חרב פיפיות וזה עושה שם רע מאוד לפרקליטות בדיוק בתקופה הזאת שיש עליהם ממילא הרבה התקפות

בלבולי שכל. מדיניות ההכחשה והכפירה השיטתית של המשטרה שתמיד מתגלה אח"כ ששיקרה

המשטרה והפרקליטות שמים פס עלינו האנשים הפשוטים וכל המקרה הזה מבחינתם הוא בג שצריך להקטין את חומרתו ולעבור את הגל אבל אל דאגה יש מהפך והוא איטי מאד אבל עיקבי מאד התחיל עם שר המשפטים לשעבר דניאל פרידמן או אולי היו כאלה לפניו שנגסו במערכת המשפט ואז אף אחד לא האמין שניתן לעשות שינוי בבית המשפט. היום זה נראה רחוק אבל ריאלי בהתייחס להלך הרוח ברחוב.

על זה נאמר פחחחח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture