Tomer Neuberg/Flash90

בעקבות חקירת חפץ: סער הגיש חוק לפסילת עדויות שהושגו באופן פסול

ח"כ גדעון סער הגיש הבוקר הצעת חוק המסמיכה את בתי המשפט לפסול ראיה שהושגה באמצעים פסולים שננקטו כלפי הנאשם או כל אדם אחר: "כלל זה יחול בכל מצב בו ננקטו אמצעים פסולה כנגד נחקרים, חשודים, נאשמים, עדים או כל אדם אחר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעקבות חשיפת חלקים ממסכת הלחצים והאיומים שהפעילו חוקרי המשטרה על ניר חפץ, בכדי להפך אותו לעד מדינה, הגיש היום ח"כ גדעון סער הצעת חוק המסמיכה את בתי המשפט לפסול ראיה שהושגה באמצעים פסולים שננקטו כלפי הנאשם או כל אדם אחר.

"הצעת החוק הזו באה להרחיב את כלל הפסילה שנקבע בעבר", הדגיש סער, "ולאמץ תחתיה כלל פסילה חקיקתי רחב יותר המעניק משקל משמעותי יותר לזכותו של הנאשם להליך הוגן". על פי הצעת החוק "כלל זה יחול בכל מצב בו ננקטו אמצעים פסולים כנגד נחקרים, חשודים, נאשמים, עדים או כל אדם אחר".

בהצעת החוק מצוין כי "המחוקק הישראלי לא העניק לבתי המשפט סמכות כללית לפסול ראיות שהושגו שלא כדין והסתפק בקביעת שלוש הוראות חוק ספציפיות הפוסלות ראיות שהושגו בניגוד לאמור". בין שלושת ההוראות מפרט חבר הכנסת מהליכוד את החוק להאזנת סתר והחוק להגנת הפרטיות".

סער מדגיש בהצעה שהגיש כי החוק אינו קובע חובת פסילה אלא מעניק לבתי המשפט והשופטים סמכות נרחבת יותר בשיקול הדעת לפסול ראיות: "גם לפי העבירה שבה מואשם הנאשם ועוצמת הפגיעה בזכויותיו על ידי רשויות החקיקה". יצוין שחבר הכנסת סער הגיש כבר בכנסות ה-16 וה-17 הצעות חוק דומות. הצעת החוק הנוכחית לוקחת בחשבון בין היתר גם את ההתפתחויות שחלו בפסיקה בשנים האחרונות.

אמש חשף הפרשן הפוליטי של 'חדשות 12', עמית סגל, פרטים נוספים ממסכת הלחצים והאיומים שהפעילו חוקרי המשטרה על ניר חפץ, בכדי להפך אותו לעד מדינה בתיק 4000 ויפליל את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "זה כסף. אנחנו יודעים להתעסק בכסף. אנחנו יודעים לקחת אותך ולרוקן אותך מנכסיך", איים החוקר בפגיעה במצבו הכלכלי של חפץ, למרות שלא נחשד בקבלת שוחד או טובות הנאה.

עוד הוא מאיים על הנחקר, "אני יכול להגיד לך שכל פינה שניסית להסתיר ולהחביא במהלך חייך אנחנו הפכנו את הפינה הזאת וגילינו את מה אתה החבאת. ולכל אותם מסתורים ודברים חבויים, אנחנו נגיש לך אותם. וכל סרט או דבר אפשרי שאתה מריץ לך בראש יהיה פה בחדר הזה". עוד הוסיף החוקר ואמר לחפץ, "אני לא צוחק איתך ניר, ואני לא מרמה אותך. תזכור מה שאמרתי לך בשיחה שלנו. אלה דברים שעלולים להשפיע לא רק עליך".

לצד זאת, נחשף אתמול כי חפץ סיפק במהלך חקירותיו גרסאות שונות, וטען כי אינו זוכר פרטים, אך לאחר מכן נזכר בהם במפתיע: "זיכרון זה לא הצד החזק שלי. אני חלש בטווח ארוך, אני אזכור עכשיו הרבה אבל עוד חצי שנה אשכח", הוא אומר בחקירה. לדבריו, "אני כבר מתבלבל לי מה אני זוכר מהחקירה ומה אני באמת זוכר, זה מתערבב".

במשטרה הגיבו לדיווחים ומסרו כי, "משטרת ישראל מנהלת חקירות באופן מקצועי, יסודי ובהתאם לחוק, לא כל שכן כשמדובר בחקירות רגישות הקשורות באישי ציבור. כפי שאמרנו פעמים רבות בעבר, אנו שבים ומדגישים, תיק החקירה המדובר נוהל על ידי צוות חוקרים בכיר, בפיקוח מלא של ר' להב 433 ור' אח"מ".

בהודעת המשטרה דוחים את הטענות: "אין בכוונתנו להתייחס לחלקי המידע המפורסמים בתקשורת באופן היוצר עיוות מוחלט של המציאות, אולם נציין כי כלל פעולות החקירה נבחנות מראש לאור תבחינים משפטיים מחמירים של גורמי המקצוע במשטרה. למעלה מן הצורך נציין כי זימון עדים ונחקרים מבוצע רק לצורכי חקירה, והכל בהתאם לחוק ולהנחיות המשפטיות. כל טענה אחרת בהקשר זה הרי שהיא שגויה מיסודה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בסוף גם גדעון סער הגבר היחידי בליכוד פועל להכתרת נתניהו בשלטון מלוכני יחידי כמו במאה ה 16 וה 17…..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture