Hadas Parush/Flash90

מנדלבליט וניצן בתגובה לאוחנה: "דברים חמורים ביותר שמעוותים את המציאות"

היועמ"ש ופרקליט המדינה מסרו כי הם דוחים בכל תוקף את דברי שר המשפטים, שחשף פרטים האסורים לפרסום הנוגעים לאמצעי הלחץ שהופעלו בחקירת חפץ. "אנחנו עדים לניסיון לא ראוי ופסול לקיים את השימוע בזירה התקשורתית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה, שי ניצן הגיבו הערב לנאום של שר המשפטים אמיר אוחנה שחשף פרטים חסויים ממסכת החצים שעבר ניר חפץ, בכגי שיהפוך לעד מדינה: "היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה דוחים בכל תוקף את דברי שר המשפטים, אותם קרא מן הכתב מעל במת הכנסת", נמסר בהודעה שפרסם משרד המשפטים בשמם.

"בין היתר טען כי מתבצעים פשעים חמורים בזדון וכי ראשי המערכת "מגוננים על עבריינים" ו"מאפשרים לריקבון להשתלט". דברים אלו חמורים ביותר ומעוותים את המציאות. עבודה עצמאית, מקצועית, א-פוליטית ובלתי תלויה של מערכת אכיפת החוק ללא מורא ותוך הקפדה על עיקרון השוויון בפני החוק – של כל אדם, היא הערובה היחידה שתבטיח הגנה על הציבור".

"זוהי חומת המגן של אזרחי המדינה מפני עבריינים, מפני הפשיעה ומפני השחיתות. דבר לא ירתיענו מלהמשיך למלא את תפקידנו. דברי שר המשפטים בכנסת הם חלק משורה של פרסומים מגמתיים וחלקיים מהימים האחרונים, שיש בהם כדי להטעות את הציבור. פרסומים אלו יוצרים רושם שגוי לגבי העובדות ולגבי סדר השתלשלות הדברים במהלך החקירה".

"כמו כן פרסומים שונים נסמכים על טענות שנכללו בכתבי הטענות המפורטים שהוגשו על-ידי באי-כוחו של ראש הממשלה במסגרת הליך השימוע שמתקיים כמקובל בפני היועץ המשפטי לממשלה בתיקי החקירה של ראש הממשלה. למרבה הצער, כתבי הטענות הללו הופצו לאחרונה בקרב גורמים שאינם קשורים להליך הפלילי, כולל בתקשורת".

היועמ"ש ופרקליט המדינה מוסיפים כי, "מדי יום אנו עדים לפרסום פומבי של טענות כאלה ואחרות מתוכם, מתוך ידיעה ברורה שהתביעה לא תוכל להתייחס לפרסומים סלקטיביים אלה, שכן הדבר יפגע בתקינות הליך השימוע. אנו לא נאפשר כל פגיעה בקיום הליך השימוע, והוא ימשיך להתנהל כסדרו".

"כזכור, בקשת ראש הממשלה לשנות את הכללים בעניינו ולקיים "שימוע פומבי" נדחתה, לנוכח העובדה שמדובר בהליך משפטי מקצועי שבו נבחנות טענות הסנגורים בפני היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה וצוותם ולנוכח הרצון להימנע מ"קרקס תקשורתי". כעת אנו עדים בדיוק לכך – לניסיון לא ראוי ופסול לקיים את השימוע בזירה התקשורתית, בניגוד לכללים הנהוגים בכל תיק ותיק".

"אנו נמשיך להקפיד ולנהל את ההליך המשפטי בחדרי הדיונים בלבד. הדיונים הללו מתנהלים באופן יסודי ומעמיק, ובמסגרתם נבחנות כל טענותיהם של הסנגורים שהוצגו בשימוע, לרבות הטענות הנוגעות לחקירתם של עדי המדינה. אנו מחויבים באופן מלא להקפדה על זכויות חשודים ונחקרים, ולהקפדה על מקצועיות. לפיכך, וכפי שכבר הבהרנו, ככל שיתברר כי נעשו פעולות חקירה לא תקינות או לא כשרות, הדבר יטופל כנדרש", דברי מנדלביט וניצן.

 

העדויות הסותרות של ניר חפץ ובעיות הזיכרון: האם ניסה לרצות את החוקרים?

 

שר המשפטים אמיר אוחנה חשף היום במהלך נאום במליאת הכנסת פרטים חדשים, שאסורים בפרסום, על הלחצים שהפעילה המשטרה על ניר חפץ בכדי להפוך לעד המדינה נגד ראש הממשלה נתניהו. לטענתו, הוא לא עשה שימוש בחסינותו הפרלמנטרית, אלא חזר רק על דברים שפורסמו כבר. למרות שהדברים פורסמו כבר מעל בימת הכנסת, הצו המשפטי עדיין אוסר לסקרם.

לאחר שחשף את מעשי המשטרה המפוקפקים אמר אוחנה כי, "אז ניר נכנע חותם על הסכם עד מדינה והוא מוסר למשטרה גרסה. הגרסה נבדקת ומתבררת כשקרית, או אז הוא מוצא החוצה יחד עם אחד החוקרים, הם הולכים לפרק זמן שאיננו מתועד ואיננו יודעים מה היה בשיחה הזו, ואז הוא חוזר ומוסר גרסה מלאה תפורה מתאימה אחד לאחד לנתונים שבידי החוקרים".

בדבריו תקף גם את עצם קיום הצו ואמר כי, "אני רוצה להזכיר לכם החקירה הסתיימה אין מה לשבש. כשהעיתונאי עמית סגל פונה בשאילתה למערכת משיב היועץ המשפטי לממשלה שאיננו מכיר את פעולת החקירה הזו וכעבור זמן קצר מקבל עמית צו איסור פרסום. כך נראית חתירה אחר האמת?"

השר אוחנה תיאר מספר פרשות מהעבר בהן לטענתו נפלו פגמים בהתנהלות הפרקליטות ואמר: "אינני מדבר על טעויות, אינני מדבר על כשלים, אני מדבר על זדון אני מדבר על פשעים חמורים המבוצעים במשמרת שלכם ראשי מערכת האכיפה ואתם עומדים כחומה בצורה ומגוננים על העבריינים. למה? כך המערכת מגוננת על עצמה מחקירה אמיתית, כך היא מאפשרת לריקבון להשתלט כך נוצרת שחיתות שלטונית".

"סיקור תקשורתי אוהד? הצחקתם אותי. איך הפכו כתבי החצר שלכם לדוברי פרקליט המדינה ואיך נשאו כלבי השמירה של הדמוקרטיה את אנשי המשטרה והפרקליטות על כפיים בכתבות מפרגנות ובהגנה מפני כל מתקפה אם לא בתמורה להדלפות נדיבות היישר ממשרדי רשויות אכיפת החוק", כך אוחנה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא אמין

בנתיים מנדבליט וחבריו מהבגץ מעוותים את האמת הצדק והיושר

מר מנדלבליט ומר ניצן . ומה לעשות שהעם רואה ושומע ומעורב ויודע לא פחות מיכם . ואנו מאמינים לאוחנה מיתוך שאנו יודעים ומכירים בברור ללא צורך בשקרים שלך ושל ניצן שאתם לבד בכל המערכה יחד עם בגץ שמאמינים לשקרים שלכם כי הם נעשו חלק מהמהות ומהמציאות שלכם הנלוזה . אל תטעו אנו עם ישראל ולא ערבים שקונים את השקרים המעוותים שמאכילים אותם יום וליל הנבחרים שלהם . לכן אנו אומרים חד משמעית אוחנה דובר אמת . ואילו אתם כמו הרשימה המשותפת כולכם שקר אחד גדול . וזה מסר שאתם מעבירים לשוטרים ולשופטים שתחת חסותכם

מנדלבליט האם אתה שומר תורה ומצוות?
אתה אדם עם כיפה שיושב ומסייע לעבריינים!!!
אולי הגיע הזמן לבדוק מי אתה באמת!
אתם עושים צחוק מהציבור ומלגלגים למציאות

מר מנדלבליט ומר ניצן נראים מדוכאים מהשקרים המעוותים שלהם . ומה לעשות שהעם רואה ושומע ומעורב ויודע לא פחות מיכם . ואנו מאמינים לאוחנה מיתוך שאנו יודעים ומכירים בברור ללא צורך בשקרים שלך ושל ניצן שאתם לבד בכל המערכה יחד עם בגץ שמאמינים לשקרים שלכם כי הם נעשו חלק מהמהות ומהמציאות שלכם הנלוזה . אל תטעו אנו עם ישראל ולא ערבים שקונים את השקרים המעוותים שמאכילים אותם יום וליל הנבחרים שלהם . לכן אנו אומרים חד משמעית אוחנה דובר אמת . ואילו אתם כמו הרשימה המשותפת כולכם שקר אחד גדול . וזה מסר שאתם מעבירים לשוטרים ולשופטים שתחת חסותכם

למנדלבליט עושים היום את מה שעשו לניר, ואת מה שיעשו לשופט שיאולץ לדון בתיקי נתניהו?

החתול מגיב
לא שתיתי את החלב

מה קורה לזכות הציבור לדעת וחופש הביטוי? לפני כמה ימים דיברתם על זה

לשני הליצנים ניצן ומנדל…, תפסיקו לשקר.
לשקר אין רגלים. כולם יודעים את האמת אז מדוע אתם מעוותים את המציאות והאמת? תתביישו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture