המחבל סאמר מינא סלים ערביד (צילום: רשתות ערביות)

ראש החוליה שרצחה את רנה שנרב השתחרר מביה"ח; ייחקר שוב בשב"כ

הפיגוע הרצחני בדולב: לאחר שהתמוטט ואושפז במצב קשה במהלך החקירה הקודמת, סאמר ערביד, האחראי לפיגוע במעיין בדולב, יצא מבית החולים בירושלים ויועבר למרפאת שב"ס. הלילה מיפה צה"ל את ביתו של אחד מחברי החוליה לקראת הריסתו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המחבל סאמר ערביד, החשוד שהיה ראש חוליית הטרור שביצעה את הפיגוע בדולב שבו נרצחה הנערה רנה שנרב הי"ד, השתחרר הבוקר (חמישי) מבית החולים. ערביד אושפז בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים במחלקה לטיפול נמרץ במצב קשה לאחר חקירת שב"כ, ומעצרו הוארך מעת לעת.

כיומיים לאחר מעצרו אושפז ערביד לאחר שהתמוטט במהלך חקירת השב"כ ומצבו הוגדר אנוש. ערביד נחקר בידי השב"כ כשהוא מוגדר "פצצה מתקתקת" והיה חשש שהחוליה שבראשה עמד מתכוונת לבצע פיגועים נוספים. מתלונות שהועברו למשרד המשפטים ולפרקליטות עלה חשד שהעצורים בפרשה מסרו עדות בלחץ של עינויים וכוח לא סביר. במשרד המשפטים החלו בבדיקת האירוע בעקבות התלונה.

בית המשפט העליון אישר בשבוע שעבר להמשיך ולמנוע מהמחבל להיפגש עם עורך דינו. בפסק הדין ציינו שופטי העליון כי הוא אושפז בחשד לאירוע לב, וכי אובחן שהוא סובל מאי ספיקת כליות חמורה. על הטענה כי חוקרי השב"כ עינו אותו הגיבו השפוטים כי, "ראוי להימנע מכל מסקנה כל עוד לא הסתיימה החקירה".

בתוך כך, הלילה מיפו כוחות הביטחון בכפר כובר שבמרחב החטיבה המרחבית ״בנימין״ את ביתו של המחבל קאסם שבלי, חבר בחוליה שביצעה את הפיגוע במעיין עין דני סמוך ליישוב דולב ביום 23 באוגוסט 2019. בפיגוע נרצחה הנערה רנה שנרב הי"ד ונפצעו אביה ואחיה, איתן ודביר שנרב. מדובר צה"ל נמסר כי המיפוי בוצע לצורך בחינת האפשרות להריסת הבית.

כזכור, לפני כחודש וחצי הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שב"כ, צה״ל ומשטרת ישראל אותרו ונעצרו המפגעים אשר ביצעו את הפיגוע. המפגעים, תושבי גזרת רמאללה ובנימין הינם פעילי ארגון החזית העממית (חז"ע) אשר תכננו וביצעו את הפיגוע וכן חשודים בביצוע פיגועים נוספים בגזרה.

פרטי המפגעים: סאמר מינא סלים ערביד – כבן 44, תושב רמאללה, מבכירי החז"ע בגזרת רמאללה, בעברו היה עצור מס' פעמים על מעורבותו בפעילות טרור צבאית, בכלל זה פעל תחת ראש החז"ע ברמאללה בזמן האינתיפדה השנייה בסיוע בהכנת מטענים ופיגועים ואף היה מבוקש מספר שנים. ערביד עמד בראש התשתית, הכין את המטען ואף הפעיל אותו ברגע שהבחין במשפחת שנרב מגיעה למעיין.

קסאם עא כרים ראגח שבלי – כבן 25, פעיל חז"ע, תושב כובר, היה עצור בעברו על מעורבותו בפעילות טרור. קסאם ייצר את החנ"מ אשר ממנו הורכב המטען, סייע בהרכבת המטען והיה שותף להפעלתו בשטח. יזן חסין חסני מג'מאס – כבן 25, פעיל חז"ע, תושב רמאללה, היה עצור בעבר על מעורבות בפעילות טרור עממי, והיה שותף מלא לתכנון הפיגוע וביצוע הפיגוע בפועל. חבר חוליה נוסף בשם נזאם סאמי יוסף אולד מחמד, כבן 21, תושב ביר זית, פעיל ארגון הסטודנטים של החז"ע באוניברסיטת ביר זית.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture