בישראל לבחון רכב עם תשע מקומות ישיבה, זה סוג של חגיגה למשפחה המורחבת וטיוטה פרואיס זימנה לנו הזדמנות כזו, אז יצאנו לחגוג...

אם כבר עברתם על הגלריה של התמונות ושאלתם את עצמכם האם זו לא סיטרואן ג'אמפי? מסתבר שלא טעיתם. טיוטה וסיטרואן משתפים פעולה לא מעט שנים ומיצרים דגמים שרק נראים שונים אבל מכנית זה כמעט אותו רכב. רכבי המיני טיוטה אייגו, פיג'ו 108 וסיטרואן c1 הם הדוגמא היותר מוכרת. היום אנו פוגשים את הפרואיס שדומה שתי טיפות סולר לג'אמפי של סיטרואן.

כאחד שבילה אלפי קילומטרים עם ההייאס הוותיקה של טיוטה, אני אמור להיות מרוצה מאיך שהפרואיס נראה עם הקווים הישרים וקו החלונות התוחם את הרכב ולמרות שלרכב מסחרי לא מחלקים כוכבי יופי, הייתי מעניק לו כמה כאלו על העיצוב.

תא הנוסעים מתגלה כחביב, טיפוס קל ואני בפנים, מושב הנהג נח מאד (מה שאי אפשר לומר על המושב שליד הנהג) כל הפאנל הקדמי, הדשבורד והדלתות מגיעים בשני גוונים שוברי שגרה. כל המתגים מסודרים במקום ובכל התא אין כל מיני מתגים שנזרקו ללא סדר, ידית ההילוכים היא בעצם חוגה קטנה ואם ממש תרצו להעביר הילוכים תוכלו לעשות זאת עם פליפרים מאחורי ההגה. יש מערכת מולטימדיה בסיסית אבל מצוינת, מתגים על ההגה אין אבל יש מאחוריו למערכת השמע ובקרת השיוט. חוץ מזה יש מספר תאים לניירת ואפילו מחזיק כוסות אחד בצד שמאל. המזגן אגב מקפיא.

המנוע טורבו דיזל בנפח שני ליטר מפיק 177 כ"ס (ויש גם גירסא ידנית שמפיקה רק 122 כ"ס), הוא מרגיש ביריון, בהתחלה לא האמנתי עד כמה, אז עשינו ניסוי ומילאנו את תא המטען וחלק מתא הנוסעים בארגזים ובציוד עד לתקרה, וכן זה לא הזיז לביריון… צריכת הדלק עמדה על קצת יותר מ-10 ק"מ לליטר.

איך הוא נוסע? רכב מסחרי הוא לא מתכון לנסיעה מהירה, מצד שני אם לא תסגרו את המהירות אתם יכולים להיות מופתעים מהקלילות של הרכב הזה והמהירות שהוא עלול להגיע אליה, מצד שלישי בעיקולים תיסעו לאט חברים, זה רכב גבוה וזו ממש לא טיוטה סופרה.

פתיחת הדלתות האחורית מעולה, הדלתות מחליקות בקלות ומאד נעים לסגור אותם גם מבפנים. כמקובל במסחריות בישראל המזגן התאורה והמושבים הם בהרכבה מקומית, לא כ"כ אהבתי את המושבים ואת הקיפול המסורבל שלהם, מצד שני בשונה מרכב רגיל אתם קובעים אילו מושבים יותקנו ואני מניח שניתן לקבל מושבים עם יותר אפשריות.

שפתחתי את הדלתות האחוריות של תא המטען העצום גיליתי שלמושבים המקובעים יש יתרון, הם תוחמים את תא המטען גם בחלקו התחתון ומונעים מכל מיני בקבוקים או כל איבזור אחר לטיל ולשוטט מצד לצד במהלך הנסיעה.

החגיגה הסתיימה, פיזרתי את כל המשפחה כל אחד לביתו, ללא ספק הפרואיס הוא קפיצת מדרגה עצומה בהשוואה להייאס, אז למרות שאין בטיחות אקטיבית בכלל אפילו כאופציה, חיבבנו את הפרואיס בשל המרחב הגדול והחבילה הכוללת.

יש רק לומר שהפרואיס מגיע לישראל במבחר עצום של גירסאות: ארוכות /קצרות, נוסעים/ קומבי ועם תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית.

המחיר מתחיל ב-209.000 ₪ לגירסת הקומבי ויקבע סופית בהתאם לדגם שתבחרו.