נסיעת מבחן – טיוטה פרואיס

בישראל לבחון רכב עם תשע מקומות ישיבה, זה סוג של חגיגה למשפחה המורחבת וטיוטה פרואיס זימנה לנו הזדמנות כזו, אז יצאנו לחגוג...
  • 8 ילדים מבקשים עזרה: נשארנו לבד בלי אמא

    תוכן מקודם

  • איך עושים כל־כך הרבה כסף מסטארט־אפ?

    תוכן מקודם

  • איך מזהים השקעה שווה ולמי אסור להשקיע?

    תוכן מקודם

  • "אמא, מי יברך אותנו בערב יום כיפור?" יתומי משפחת טימסיט מסרבים להינחם

    תוכן מקודם

כתבות נוספות בנושא:

אם כבר עברתם על הגלריה של התמונות ושאלתם את עצמכם האם זו לא סיטרואן ג'אמפי? מסתבר שלא טעיתם. טיוטה וסיטרואן משתפים פעולה לא מעט שנים ומיצרים דגמים שרק נראים שונים אבל מכנית זה כמעט אותו רכב. רכבי המיני טיוטה אייגו, פיג'ו 108 וסיטרואן c1 הם הדוגמא היותר מוכרת. היום אנו פוגשים את הפרואיס שדומה שתי טיפות סולר לג'אמפי של סיטרואן.

כאחד שבילה אלפי קילומטרים עם ההייאס הוותיקה של טיוטה, אני אמור להיות מרוצה מאיך שהפרואיס נראה עם הקווים הישרים וקו החלונות התוחם את הרכב ולמרות שלרכב מסחרי לא מחלקים כוכבי יופי, הייתי מעניק לו כמה כאלו על העיצוב.

תא הנוסעים מתגלה כחביב, טיפוס קל ואני בפנים, מושב הנהג נח מאד (מה שאי אפשר לומר על המושב שליד הנהג) כל הפאנל הקדמי, הדשבורד והדלתות מגיעים בשני גוונים שוברי שגרה. כל המתגים מסודרים במקום ובכל התא אין כל מיני מתגים שנזרקו ללא סדר, ידית ההילוכים היא בעצם חוגה קטנה ואם ממש תרצו להעביר הילוכים תוכלו לעשות זאת עם פליפרים מאחורי ההגה. יש מערכת מולטימדיה בסיסית אבל מצוינת, מתגים על ההגה אין אבל יש מאחוריו למערכת השמע ובקרת השיוט. חוץ מזה יש מספר תאים לניירת ואפילו מחזיק כוסות אחד בצד שמאל. המזגן אגב מקפיא.

המנוע טורבו דיזל בנפח שני ליטר מפיק 177 כ"ס (ויש גם גירסא ידנית שמפיקה רק 122 כ"ס), הוא מרגיש ביריון, בהתחלה לא האמנתי עד כמה, אז עשינו ניסוי ומילאנו את תא המטען וחלק מתא הנוסעים בארגזים ובציוד עד לתקרה, וכן זה לא הזיז לביריון… צריכת הדלק עמדה על קצת יותר מ-10 ק"מ לליטר.

איך הוא נוסע? רכב מסחרי הוא לא מתכון לנסיעה מהירה, מצד שני אם לא תסגרו את המהירות אתם יכולים להיות מופתעים מהקלילות של הרכב הזה והמהירות שהוא עלול להגיע אליה, מצד שלישי בעיקולים תיסעו לאט חברים, זה רכב גבוה וזו ממש לא טיוטה סופרה.

פתיחת הדלתות האחורית מעולה, הדלתות מחליקות בקלות ומאד נעים לסגור אותם גם מבפנים. כמקובל במסחריות בישראל המזגן התאורה והמושבים הם בהרכבה מקומית, לא כ"כ אהבתי את המושבים ואת הקיפול המסורבל שלהם, מצד שני בשונה מרכב רגיל אתם קובעים אילו מושבים יותקנו ואני מניח שניתן לקבל מושבים עם יותר אפשריות.

שפתחתי את הדלתות האחוריות של תא המטען העצום גיליתי שלמושבים המקובעים יש יתרון, הם תוחמים את תא המטען גם בחלקו התחתון ומונעים מכל מיני בקבוקים או כל איבזור אחר לטיל ולשוטט מצד לצד במהלך הנסיעה.

החגיגה הסתיימה, פיזרתי את כל המשפחה כל אחד לביתו, ללא ספק הפרואיס הוא קפיצת מדרגה עצומה בהשוואה להייאס, אז למרות שאין בטיחות אקטיבית בכלל אפילו כאופציה, חיבבנו את הפרואיס בשל המרחב הגדול והחבילה הכוללת.

יש רק לומר שהפרואיס מגיע לישראל במבחר עצום של גירסאות: ארוכות /קצרות, נוסעים/ קומבי ועם תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית.

המחיר מתחיל ב-209.000 ₪ לגירסת הקומבי ויקבע סופית בהתאם לדגם שתבחרו.

Share on email
שתפו במייל

כתבות קשורות

לְמַעַן אֲמִתָּךְ • האדמו"ר מנאראל בנענועים
יואלי קליין, שעיה גרוס ושלומי ברנשטיין - ימים באים
לְמַעַן צִדְקָתָךְ • האדמו"ר ממכנובקא בעלזא בנענועים
הממשלה מזלזלת בקדושת החיים / יעקב אשר זועם על מחדל הקורונה
תיעוד מהמסוק: כך נתפסו השב"חים שהיו מעורבים בדריסה
לֹא נִתְּנוּ מוֹעַדִים לְיִשְרָאֵל אֶלָא כְּדֵי שֶיַעַסְקוּ בַּתּוֹרָה • גלריה
קַבֵּל נָא שַׁוְעִי • האדמו"ר מנדבורנא באניא בנענועים
לְמַֽעַן נִצְחָךְ • האדמו"ר מטשקאווא בנענועים
העתירו בתפילה: ראש הישיבה חלה בקורונה ואושפז בבית החולים במצב קשה
רַב לְהוֹשִׁיעַ • הגר"ד בצרי בנענועים
מחדל: גבר בן 50 מת בתוך בית החולים בשל המחסור במכשירי אקמו
פיגוע דריסה ליד היישוב מכמש שבבנימין: אישה פונתה במצב בינוני
זֽוֹעֲקֶֽיךָ תּוֹשִֽׁיעַ • האדמור ממשכנות הרועים בנענועים
תיעוד דרמטי ממחנה הפליטים: הלוחמים קפצו מהרכב ועצרו חשודים • צפו
תחזקו את הסוכות: הרוחות יתחזקו והגשם הראשון יירד • האזינו
הנכים יצאו להפגין והממשלה נכנעה: "כל הדרישות התקבלו"
זְבֻל תִּפְאַרְתֶּךָ • האדמו"ר מזוועהיל בנענועים
הוֹשִׁיעָה אֱמוּנַי • הגר"מ צדקה בנענועים

4 תגובות

סגור לתגובות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו