צילום: אלעד מלכה

בלי התקדמות בנושאי דת: הבנות ראשונות בין ישראל בתינו וכחול לבן

בתום פגישת משא ומתן בין 'כחול לבן' ו'ישראל בתינו' נמסר הגיעו להסכמות על קצבאות הקשישים והנכים. גורמים ב'ישראל בתינו': "חוששים כי אולי קיים מו"מ מקביל מול המפלגות החרדיות". 'כחול לבן' בתגובה: אין שום מחלוקות בתחום דת ומדינה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

התקדמות מסיומת במגעים הקואליציוניים בין כחול לבן לישראל ביתנו, לאחר פגישת צוותי המו"מ של שתי המפלגות: ד״ר יורם טורבוביץ ושלום שלמה מטעם כחול לבן, ועודד פורר, אלכס קושניר ועו"ד אמיר שניידר מטעם ישראל ביתנו. הצוותים נועדו מאז שעות הבוקר ועד לערב, כשבמהלך יצאו שני הצדדים להפסקה, ובסיומה סיכמו להיפגש שוב.

בתום הפגישה נמסר בהודעה משותפת כי, "במהלך היום צוות המו״מ דן בסוגיות מהות שעומדות על הפרק, בכדי להתקדם בגיבוש עקרונות ממשלת האחדות הלאומית הליברלית הרחבה. הצוותים הגיע להסכמות בנושאים הבאים: בתקציב הקרוב תתבצע העלאת ההכנסה המינימלית לקשיש לגובה של 70% משכר המינימום. לא תהיה פגיעה במתווה העלאת קצבאות הנכים, והנושא יעוגן בבסיס התקציב הקרוב".

בניגוד להודעה החגיגית, גורמים ב'ישראל בתינו' צוטטו ב'מעריב' מביעים חשש כי קיים ערוץ חשאי בין 'כחול לבן' למפלגות החרדיות. "משום מה אין שום התקדמות בנושאי דת ומדינה שעלו במהלך המפגש עם כחול לבן. הדבר מעלה חשש כי אולי קיים מו"מ מקביל מול המפלגות החרדיות", צוטטו הגורמים. מנגד, ב'כחול לבן' טענו שאין שום מחלוקות בתחום דת ומדינה והדברים סוכמו עקרונית בפגישות קודמות, כך על פי דיווח ב'חדשות 12'.

כזכור, אתמול לאחר כשעתיים וחצי, הסתיימה הפגישה השלישית של צוותי המו"מ של כחול לבן והליכוד בכפר המכבייה, מאז שיו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, קיבל את המנדט להרכבת הממשלה. בפגישה השתתפו ראש צוות המו"מ מטעם כחול לבן, ד״ר יורם טורבוביץ ושלום שלמה. מטעם הליכוד משתתפים השר זאב אלקין, השר יריב לוין ועו״ד מיכאל ראבילו.

בניגוד לישיבת המשא ומתן הקודמת שהסתיימה בחילופי מהלומות שנמשכו במהלך השבוע, אמש הוציאו המפלגות הודעה משותפת בה נכתב כי, "פגישת צוות המו״מ של כחול לבן והליכוד הסתיימה זה עתה. הפגישה התקיימה באווירה טובה, רצינית ועניינית. הפערים הגדולים בין המפלגות נותרו בעינם. פגישת המשך צפויה להתקיים כבר בימים הקרובים".

גורם בליכוד צוטט הבוקר ב'מעריב' אומר כי, "אמנם לא נרשם שינוי מהותי בעמדת כחול לבן, אך יש שינוי במנגינה. ייתכן שאנשי כחול לבן עוברים תהליך הבשלה. בפעם הראשונה פגש הצוות שלנו אנשים שבאו לשבת ולדבר ברצינות, לנסות למפות פערים, לנסות להבין מה נדרש כדי לפתור את הבעיות. הם נראו כאנשים שקיבלו הנחיה לבדוק מה משמעות הדברים".

מנגד, בגורמים ב'כחול לבן' שצוטטו ב'ישראל היום' טענו כי "המשא ומתן עם הליכוד תקוע. נתניהו לא מוכן לוותר על גוש ה-55 ועל רצונו להיות ראשון ברוטציה על ראשות הממשלה. נתניהו גורר את ישראל לבחירות שלישיות ומיותרות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture