'מעדני מיקי' סוגרת את שעריה – בית המשפט מינה כונס נכסים

אחרי 27 שנים, חברת "מעדני מיקי" המיתולוגית סוגרת את שעריה לאחר שטענה לחדלות פירעון ואי יכולת לעמוד בתשלומי המשכורות ל230 עובדיה בחודש הקרוב - נשיא ביהמ"ש המחוזי אישר היום צו כינוס זמני ומינה 3 כונסי נכסים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר היום צו כינוס זמני וכן מינה 3 כונסי נכסים ל"מעדני מיקי תעשיות מזון דגים וסלטים", זאת לאחר שהחברה נקלעה למשבר כלכלי וצברה חובות בהיקף מוערך של כ 46 מיליון ש"ח.

החברה הביעה הסכמתה להגשת הצו לבית המשפט על ידי שלושת הבנקים שליוו אותה, איגוד, לאומי והפועלים כשהיא טוענת כי אין לה את היכולת הכלכלית לעמוד בתשלום המשכורות בחודש הקרוב לכלל 230 עובדיה, שעומד על סך כ-1.9 מיליון שקל. הדיון בבקשה התנהל בפני נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין.

בפנייתם לבית המשפט נימקו הבנקים את הבקשה וציינו, כי "לנוכח העובדה שהחברה לדבריה הנה בחדלות פירעון ואיננה מסוגלת לעמוד במסגרות האשראי, כפי שנדרשו בידי חלק מהנושים המובטחים, נוכח המצב הרעוע אליו נקלעה החברה מזה זמן, הרי שהיא תגיע, בתוך ימים ספורים, למצב של החזרת שיקים וקריסה מוחלטת, אשר תביא לדבריה להפסקת יכולתה לתפקד כ"עסק חי", על כל המשתמע מכך לא רק עבור הנושים המובטחים, אלא גם עבור עובדיה, לקוחותיה וספקיה".

יצוין, כי 'מעדני מיקי' שנוסדה בשנת 1992, פעלה כעסק משפחתי וצברה מוניטין של כ 80 שנה כשהיא מחזיקה בשני מפעלים. מפעל לייצור ושיווק סלטים באיזור ראשון לציון ומפעל לייצור דגים באיזור בית-שמש.

'כלכליסט' מדווח, כי שלושת הבנקים דרשו מבית המשפט למנות לחברה את עוה"ד אלון קזיוף, ארז חבר ממשרד עמית פולק מטלון ויניב אזרן ממשרד ב.לוינבוק ככונסי נכסים. במסגרת הבקשה טענו הבנקים כי "כפי שנמסר ע"י החברה, בשנים האחרונות היא התקשתה לעמוד בעליה במחירי חומרי הגלם, בשינויי רגולציה שחייבו השקעות גדולות ובתחרות הענפית הגוברת. בנסיבות אלו, הכנסותיה פחתו, הונה נשחק והיא צברה הפסדים כבדים. גם מאמצי בעלי השליטה לייצב את החברה באמצעות תהליך התייעלות תפעולית וקבלת ייעוץ עסקי, לא הועילו. על פי דוחותיה הכספיים המבוקרים, בשנת 2017 רשמה החברה הפסד בסך של כ-5.443 מליון שקל, בשנת 2018 רשמה החברה הפסד בסך של כ-4.929 מליון שקל, ומגמה זאת של הפסדים נמשכת גם בשנת 2019".

הבנקים מצטטים בפני ביהמ"ש את מנהלי החברה שציינו, כי מספר גורמים, הן חיצוניים הנוגעים למצב השוק והן פנימיים, הקשו על החברה לקבל ולבצע החלטות משמעותיות, וגרמו לה לסבול מהפסדים הולכים וגוברים במהלך חמש השנים האחרונות. "עסקינן בין היתר בתקרית מזיקה ביותר הקשורה להימצאם של חיידקי ליסטריה בסחורות החברה, אשר גרמה להשבתה ארוכה של היצור, אובדן מסיבי של חומרי גלם, ועיכוב משמעותי בתשלומים מלקוחות, ועוד".

'כלכליסט' ממשיך ומצטט את בעלי החברה שהסבירו, כי עד עתה "גולגלו" ההפסדים באמצעי מימון שונים בהם נקטה החברה – אולם דומה, כי כעת היכולת לעשות זאת תמה, והחברה מצויה לדבריה על סף קריסה ואובדן היכולת לשלם חיובים שוטפים, עניין אשר עשוי להביא עד מהרה לאובדן המוניטין והסכמי השיווק בהם אוחזת החברה, המהווים חלק גדול מערכה".

ההערכה היא, כי סך חובותיה של החברה לנושים המובטחים, עומד על כ 26 מיליון שקל, בעוד שלמעלה מ-20 מיליון שקל, חייבת החברה לספקים ולנושים אחרים".

רוב העובדים ברשת מעדני מיקי מיוצגים על ידי עו"ד רחל סובול. לדבריה, "העובדים תומכים בהפעלת החברה כעסק חי ורוצים לשמר את מקור פרנסתם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עדיף שר ערבי הוא לא שונא חרדים צודק ארבל מי יותר טוב ליברמן או שקד לפיד ששונאים חרדים לתאבון מה נבהלתם כן שר ערבי תראו מה קורה במשטרה ובפרקליטות

ציטוט: "יצוין, כי 'מעדני מיקי' שנוסדה בשנת 1992, פעלה כעסק משפחתי וצברה מוניטין של כ 80 שנה". רגע, אז אם נולדתי בשנת 1992 אז אני היום בן 80?! וואלה לא שמתי לב…

זו טעות סופר. הם התכוונו לכתוב "מוניטין של כ 30 שנה"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture