יצהר, ארכיון. צילום: Sraya Diamant/Flash90

תושבי יצהר טוענים: שוטרי מג"ב תקפו אותנו -"אין לכם מצלמות בשבת"

תושבים ביצהר טוענים: שוטרי מג"ב היכו ותקפו במהלך ליל שבת תושבים בגבעת קומי אורי. מח"ט שומרון שהוזעק למקום הוציא את השוטרים התוקפים מהיישוב ופרטיהם הועברו למח"ש. יוסי דגן למח"ט השומרון: "אירוע חמור ביותר, להעניש במלוא חומרת הדין"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אלימות משטרתית חמורה במהלך ליל שבת ביצהר: סמוך לשעה 20:30 תקפו שוטרי מג"ב באלימות קשה שני בעלי משפחות והורים לילדים משכונת קומי אורי שביצהר, בזמן שחלפו בשכונה ליד המבנה בו שוהים השוטרים – כך העידו בצאת השבת תושבי הישוב. על פי הודעת הישוב, "לאחר שהשוטרים ווידאו כי אין בידי התושבים טלפון סלולרי בשל קדושת השבת, החלו להכות אותם באגרופים ובעיטות. מעוצמת האלימות, התושבים המוכים החלו לצעוק".

"היינו במהלך סעודת השבת, ושמענו צרחות איומות", סיפר א', תושב המתגורר בשכונה מרוחקת מאות מטרים ממקום האירוע. "עזבנו הכל ורציתי למקום כדי לבדוק מה קרה". עשרות תושבים מכל האזור, בהם גם חברי הנהגת היישוב, הגיעו לשכונה בתוך דקות. "ברגע שהגיעו תושבים למקום, השוטרים עצרו את האלימות והיתממו כאילו לא אירע דבר, אך איימו באלימות על עשרות התושבים הנסערים באם לא יעזבו את המקום", נמסר מטעם הישוב.

עוד סיפרו כי מפקד חטיבת שומרון, אל"מ שגיב דהן הגיע למקום, ולאחר שיצר שיח עם התושבים, הבין את חומרת האירוע. לאחר שהמח"ט צפה בתיעוד שצילמו השוטרים, והבין את היקף האלימות שהופעלה ללא הצדקה, החליט על הרחקת ארבעה שוטרים מהמקום באופן מיידי, ובכך הצליח להרגיע את הרוחות.

בהנהגת יצהר הגיבו לאירוע אמרו כי, "אנו בטוחים שמערכת הביטחון תמצה את הדין עם השוטרים האלימים. כמו שהתרענו מראש, הנוכחות של בסיס מג"ב בלב שכונה כצעד של ענישה קולקטיבית, יוצרת שוב ושוב אלימות והטרדות מצד השוטרים כלפי אמהות, ילדים, ובעלי משפחות. יש להוציא את הבסיס מהשכונה לאלתר".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שוחח הערב עם מחט שומרון אל"מ שגיב דהן, ועם מפקד גדוד מג"ד באיזור, ואמר להם כי הוא רואה בחומרה את ההתנהגות האלימה של שוטרי מג"ב כלפי תושבים. לדבריו: "מדובר באירוע חמור ביותר – ראשית לכל במישור העקרוני של אלימות של שוטרים כלפי אזרחים ללא סיבה מצדקת, ובוודאי כששוטרים נמצאים במשימה של חוק וסדר אמורים להתנהל על פי החוק, ובטח שלא לתקוף אזרחים באלימות כמו בריונים בשוק".

ראש מועצת שומרון דגן עודכן על ההחלטה להשעות את ארבעת שוטרי מגב שהיו מעורבים באלימות מהגזרה ובירך על כך, "ההחלטה להשעות את השוטרים הללו מהגזרה היא החלטה נכונה ומתבקשת. אני קורא לפיקוד צהל ומג"ב להעמיד את השוטרים האלימים באופן מיידי לדין. כמי שרק לפני כשבועיים יצא בצורה חדה וברורה כנגד אלימות נערים בגיל העשרה שאינם תושבי השומרון כלפי חיילים, באותה מידה ואף יותר מכך אני קורא לפיקוד צהל ומגב לצאת בצורה חדה וברורה כנגד לובשי מדים שמתנהגים באלימות קשה כלפי אזרחים ולהעניש אותם במלוא חומרת הדין".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "במהלך השבת שוב עשרות מתפרעים הגיעו למאחז הבלתי חוקי קומי אורי הסמוך ליצהר בכדי לייצר פרובוקציות ולהתעמת עם הלוחמים שאוכפים את צו שטח צבאי סגור. אנו מגנים כל שימוש בכוח ונפעל בתקיפות מול כל מי שיפגע בלוחמים בכדי לאכוף את החוק ולהבטיח את שלומם וביטחונם של התושבים. לצד הדברים הללו כל אירוע שמתרחש במקום מתוחקר ונבדק".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אמון במשטרה,, אמרנו?

נוער הגבעות= קבוצת ערסים שחושבים מהבטן המוח שטוף שטויות אנרכסיטים ומטורללים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture