מאחורי הקלעים של המו"מ: ההצעה שבנט סירב לה ומה עוד הוא ניסה להשיג

לפני שנפתלי בנט קיבל את משרד הביטחון באופן זמני, נתניהו הציב על השולחן הצעה שונה - שהייתה מעניקה תיק גם לאיילת שקד. בנוסף, יו"ר הימין החדש ביקש לקצר עבורו ועבור שקד את פרק הזמן הנדרש כדי שיוכלו לרוץ ברשימת הליכוד - אך נתניהו סירב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע ליו"ר הימין החדש נפתלי בנט את תיק החוץ (שבו מכהן כעת ישראל כ"ץ) ולאיילת שקד את תיק התפוצות, אך בימין החדש סירבו והעדיפו את תיק הביטחון בלבד – כך דווח ב'חדשות 12'. על פי דיווח ב'חדשות 13', נתניהו רק "תכנן" להציע לבנט את תיק החוץ, אך זה לא הגיע לכדי הצעה כי בנט הגיע לפגישה ביום שישי כשהוא מתעקש על ביטחון.

עוד דיווח עקיבא נוביק, כי בנוסף לכך בנט ניסה להשיג עוד סעיפים בהסכם. הוא ניסה לבקש מראש הממשלה לקצר עבורו ועבור שקד את פרק הזמן הנדרש על מנת שיוכלו לרוץ ברשימת הליכוד – תקופה של מינימום 30 חודשים שבהם עליהם להיות חברים במפלגה. נתניהו סירב לבקשה – גם כאשר ביקש בנט את קיצור התקופה עבור שקד בלבד.

כזכור, בסופו של דבר סוכם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ימנה את יו"ר הימין החדש נפתלי בנט לשר הביטחון בממשלת המעבר. בנוסף סוכם בין נתניהו לבנט כי מפלגות הליכוד והימין החדש יקימו באופן מיידי סיעה משותפת בכנסת ה-22 (לפי המודל של הליכוד-ישראל ביתנו בכנסת ה 19) ומתחייבים לפעול ביחד כסיעה משותפת לאורך כהונת הכנסת הנוכחית.

מהליכוד נמסר זמן קצר לפני כניסת השבת כי, "ראש הממשלה נתניהו ויו״ר הימין החדש נפתלי בנט נפגשו הבוקר (שישי) במשרד ראש הממשלה. ראש הממשלה הציע לבנט למנותו לשר ביטחון, ונפתלי בנט קיבל את ההצעה. המינוי יובא לאישור הממשלה בישיבת הממשלה הקרובה. בנט הסכים שבמידה ותוקם ממשלה חדשה כגון, ממשלת אחדות רחבה או ממשלה צרה, ימונה אדם אחר לתפקיד שר הביטחון".

ח"כ איילת שקד, מראש 'הימין החדש', התייחסה הערב למינויו של נפתלי בנט לשר הביטחון: "נתניהו ביום שישי בבוקר הציע לימין החדש שני תיקים מהתיקים רווחה, חקלאות או תפוצות לבנט ולי, או את תיק הביטחון לבנט. לאחר התייעצות שלנו הסכמנו שלעת הזו עבור המדינה נכון שיהיה שר ביטחון במשרה מלאה, על אחת כמה וכמה נפתלי בנט".

"משרד הביטחון תמיד ובתקופה הזו בפרט הוא משרד חשוב מעין כמותו, וניתן לעבוד בו ולעשות דברים משמעותיים גם בתקופת מעבר. לצערי הרב, יש סיכוי לא מבוטל שנגרר בפעם השלישית לבחירות ולכן זו יכולה להיות תקופה ארוכה", העריכה שקד הוסיפה כי, "כעת בהחלטה משותפת הגענו למסקנה שתפקיד שר הביטחון חשוב יותר מכל התפקידים האחרים. אין לזה קשר לתפקידים בממשלת הקבע אם תקום כזו".

לדבריה, "פנו אלי אנשים רבים ששואלים אותי כיצד ויתרתי על תפקיד שרה לתקופת המעבר והתשובה היא פשוטה: בנט ואני לא נכנסנו לפוליטיקה כדי לחמם כיסאות אלא כדי להשפיע על המדינה ולשנות מה שצריך לשנות. התפקידים הם האמצעי. בקדנציה הקודמת אני לקחתי את משרד המשפטים ובנט את החינוך כי חשבנו שכך נכון ושאני אוכל לעשות שינויים במשרד בצורה הטובה ביותר".

שקד רמזה על ניסיונותיה לפשר בין החרדים לליברמן: "אני חוזרת על עמדתי העקבית, הממשלה אותה אני שואפת שנקים היא ממשלת ימין עם ישראל ביתנו, אני עושה את כל מה שאני יכולה על מנת שזה יקרה". לסיום הדגישה כי, "לכל חברי בימין החדש, בבית היהודי ובליכוד ששואלים על שיתוף הפעולה בין הסיעות, אין מיזוג מפלגות כל מפלגה נשארת עצמאית ואין השלכות על העתיד שכמו שאתם רואים, בפוליטיקה הוא לא ברור והכל אפשרי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אחלה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture