Marc Israel Sellem/POOL

נתניהו באזכרה לרבין: "טוענים שעודדתי קריאות 'רבין בוגד' – זה שקר"

ראש הממשלה אמר בטקס האזכרה לראש הממשלה שנרצח כי "לא היה לגיטימי לכנות את רבין בוגד או רוצח. אני שומע את הטענה שאני עמדתי בצד, שתקתי, לא הגבתי, אפילו עודדתי. שקר שחוזרים עליו פעמים רבות אינו הופך לאמת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בטקס האזכרה הממלכתי ליצחק רבין ז"ל בהר הרצל להאשמות כלפיו בהסתה שהובילה לרצח: "הוויכוח היה מהותי, הוא היה תקיף, מעל הכל הוא היה לגיטימי. ואני אומר – הוא היה הכרחי. מה שלא היה לגיטימי הוא לכנות את יצחק רבין 'בוגד' או 'רוצח'. זה לא היה לגיטימי בעליל. לאורך השנים שעברו מאז הרצח, אני שומע את הטענה הכוזבת, לפיה כשחבר קנאים מתוך המחנה שהתנגד לאוסלו קרא כך ליצחק רבין, ואגב יש קריאות סהרוריות בכל מחנה וצריך לגנות אותן ולהוקיע אותן. זה תמיד נמשך, גם היום", אמר נתניהו.

"אבל כשאני שומע את הטענה שחבר קנאים מתוך המחנה קרא כך ליצחק רבין ׳אני עמדתי בצד, שתקתי, לא הגבתי, אפילו עודדתי.' שמעתי את הדברים גם פה, ליד קברו של יצחק רבין, בצורה מפורשת ומרומזת כמעט בכל אזכרה. אבל שקר שחוזרים עליו פעמים רבות אינו הופך לאמת. הנה מה שאמרתי אז מעל אינספור במות – לא, רבין הוא לא בוגד, הוא טועה אבל הוא אינו בוגד", אמר ראש הממשלה.

"יש לנו עסק עם יריבים פוליטיים, לא עם אויבים, אנחנו בני עם אחד. בהפגנה בכיכר ציון אמרתי – ‘לא עם הקריאות האלה, תירגעו, לא עם הקריאות האלה.' בכנסת, חודש לפני הרצח אמרתי – התופעה הזאת של כינוי מנהיגי ישראל בתואר 'רוצחים או 'בוגדים', רבין רוצח', 'בגין רוצח', 'שרון רוצח'. אלה דברים שהיו פסולים תמיד ואנחנו מגנים זאת בכל פה. והוספתי – מה שעלינו לעשות כולנו יחד הוא להתייצב נגד התופעות הללו ונגד כל ניסיון להכתים את הציבור שיושב כאן בכתמים של אותו קומץ קטן וקיצוני, ויש עוד הרבה מאוד דוגמאות רבות מאינספור".

"למרות שכיבדתי מאוד את יצחק רבין, ואינני אומר זאת מן השפה אל החוץ, חלקתי עליו. ניהלתי איתו פולמוס חריף – ואגב, לא בכל נושא. כשהוא חתם על הסכם השלום עם ירדן לפני 25 שנים, גיביתי אותו במילים חמות, אבל ביחס להסכמי אוסלו – כן, אני ייצגתי חלק גדול מאוד בעם שהתנגד לתוצאות המדיניות של הממשלה, שביקר קשות את הממשלה".

"בדמוקרטיה מותר, אפילו הכרחי, למתוח ביקורת. אין אף גורם שהוא מעל הביקורת, ואני אומר זאת גם על רקע הנושאים שבכותרות היום. ביקורת איננה סכנה לדמוקרטיה. אין שום בסיס לקריאות השבר המלאכותיות הללו. היחסים בין שלוש הרשויות איתנים. הכנסת מחוקקת, הממשלה מבצעת ובית המשפט שופט. הוא שומר וישמור על מעמדו העצמאי שזוכה בצדק לשבחים בקהילה הבינלאומית", .

עוד הוסיף נתניהו, "אבל אני לא מדבר רק על ביקורת. לפני 24 שנים קרה דבר נוסף. ניסיון לשייך במזיד למחנה שלם את מעשה השוליים הקיצוניים. הרי קריאות כאלה של 'בוגד' ו'בגידה' וקריאות לרצח נשמעות גם היום, אבל לא עולה על דעתי שמישהו יאשים בכך את כל המחנה שמתוכו יוצאים קריאות אלה. צריך להבין במדויק מה הוא הקו המפריד".

"ברגע שאזרח כלשהו עובר מפולמוס פוליטי, סוער ככל שיהיה, להטפה לרצח יריביו – הוא חוצה את הקו שמפריד בין ויכוח ציבורי לגיטימי לפעולה נפשעת. באותה מידה, האשמת יריבים פוליטיים בהסתה לרצח בשל התנגדותם החריפה לעמדה פוליטית כלשהי – היא פעולה אנטי-דמוקרטית מובהקת, שפוגעת בחופש הדיבור. ולצערי זה מה שקרה אחרי הרצח, כשחוגים שונים התגייסו להדביק למחצית העם את האחריות לפשע. אני אומר בדם לבי: ההאשמות הללו, במידה שהן נמשכות, רק מעמיקות, רק מנציחות את השסע – הן לא מרפאות אותו.

נתניהו התייחס גם לפלונטר הפוליטי ואמר כי, "מכובדיי, מה שדרוש לנו היום זה לרפא את זה. מה שדרוש לנו היום, וזה מובהק לאור תוצאות הבחירות האחרונות, הוא פעולה רחבה בכוחות משותפים לאחד את העם. אני קורא לעמיתיי במערכת הפוליטית להקים יחד, בהקדם, ממשלת אחדות לאומית רחבה. יצחק רבין היה חבר בממשלה כזאת פעמיים בשנות ה-80. רבין הבין שמדובר בצורך השעה, לאור האתגרים הגדולים איתם התמודדנו, וזה מה שצריך לעשות גם היום, לאור האתגרים הגדולים שאיתם אנחנו מתמודדים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נתניהו איבד כל בושה בדרך לנסות להיות מלך רודן , מכחיש את המציאות שאלפי אנשים יכולים להעיד עליה

נתניהו בוגד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture