Avshalom Sassoni/Flash90

ניר חפץ דיבר לראשונה: "עדותי אמת מזוקקת – אני משלם מחיר כבד"

בתום דיון בביהמ"ש הנוגע לפרסום תרגיל החקירה שביצעה לו המשטרה, עד המדינה נגד נתניהו דיבר עם העיתונאים והבהיר: "הדברים בימים האחרונים עברו את כל הגבולות,‎ אני משוכנע שבית המשפט יקבע שעדותי אמינה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עד המדינה ניר חפץ התייחס היום לסערה בעקבות ערעור אמינות העדות שנתן במשטרה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, "אני חתמתי בפברואר 2018 על הסכם עם מדינת ישראל שאני אומר אמת, במשך ימים ארוכים העדתי עדות שהיא כל כולה אמת מזוקקת, ואני משכונע שאם נגיע לבית המשפט, בית המשפט יקבע שעדותי אמינה", אמר חפץ.

בתום דיון שהתקיים בבית המשפט לגבי צו איסור הפרסום על ההליך המפוקפק בו נקטה המשטרה במטרה לגרום לחתום על ההסכם אמר כי, "עבור האמת הזו שאני נצמד אליה ולא זז ממנה, אני משלם מחירים בלתי נתפסים, חסרי תקדים במדינת ישראל, על כן הגעתי לבית המשפט לתאר בפני בית המשפט איזה מסע אני עובר ומשפחתי עוברים, מסע מכוון, יזום, שנועד להזיז אותי מהאמת".

בפתח דבריו ציין כי, "אני רוצה קודם כל לומר שכל החשודים בכל התיקים, 1000, 2000, 4000, כל התיקים שאני איכשהו קשור אליהם, אני מאחל לכולם שייצאו צחים כשלג ושיוכיחו את חפותם, אני לא נגד אף אחד, להפך, בוודאי לא נגד ראש הממשלה שעבדתי איתו שנים רבות". בהמשך הוסיף כי, "אני שוב מדגיש, אני מאוד מקווה שלא נגיע לבית המשפט ושהחשודים השונים כולם יוכיחו את ניקיון כפיהם לפני כן".

במהלך הדיון, התפרץ חפץ על השופט עלאא מסארווה והטיח בו: "דמי יהיה על ידך – דמי יהיה על ידי בית המשפט. דם אמיתי יישפך. תוביל אותי לגרדום". חפץ זעם על כך שהדיון בנושא התקיים בדלתיים פתוחות. "שערורייה שהדין פתוח. תהרוג אותי. תהרוג אותי", קרא חפץ לעבר השופטים, בזמן שדיברה עורכת דינה של דמות נוספת בחקירה, שזהותה אסורה בפרסום.

"שתי עילות מצדיקות את הצו", אמר נציג הפרקליטות במהלך הדיון. "הבולטת ביותר היא עילת פגיעה בפרטיות המשיבים – יש כאן פגיעה ודאית, שהצו מנסה למנוע. יש חשש גם בעניין הגברת האיום והלחץ על עד המדינה. מבחינת אינטרס הציבור – זו לא שאלה שאפשר לברר על רסיס מידע אלא זו שאלה שנמצאת על שולחנו של הגורם המוסמך, היועץ המשפטי לממשלה", הוסיף.

כזכור, הפרשן הפוליטי של 'חדשות 12', עמית סגל, חשף לאחרונה פרטים ממסכת הלחצים והאיומים שהפעילו חוקרי המשטרה על ניר חפץ, בכדי להפך אותו לעד מדינה בתיק 4000 ויפליל את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "זה כסף. אנחנו יודעים להתעסק בכסף. אנחנו יודעים לקחת אותך ולרוקן אותך מנכסיך", איים החוקר בפגיעה במצבו הכלכלי של חפץ, למרות שלא נחשד בקבלת שוחד או טובות הנאה.

עוד הוא מאיים על הנחקר, "אני יכול להגיד לך שכל פינה שניסית להסתיר ולהחביא במהלך חייך אנחנו הפכנו את הפינה הזאת וגילינו את מה אתה החבאת. ולכל אותם מסתורים ודברים חבויים, אנחנו נגיש לך אותם. וכל סרט או דבר אפשרי שאתה מריץ לך בראש יהיה פה בחדר הזה". עוד הוסיף החוקר ואמר לחפץ, "אני לא צוחק איתך ניר, ואני לא מרמה אותך. תזכור מה שאמרתי לך בשיחה שלנו. אלה דברים שעלולים להשפיע לא רק עליך".

לצד זאת, נחשף כי חפץ סיפק במהלך חקירותיו גרסאות שונות, וטען כי אינו זוכר פרטים, אך לאחר מכן נזכר בהם במפתיע: "זיכרון זה לא הצד החזק שלי. אני חלש בטווח ארוך, אני אזכור עכשיו הרבה אבל עוד חצי שנה אשכח", הוא אומר בחקירה. לדבריו, "אני כבר מתבלבל לי מה אני זוכר מהחקירה ומה אני באמת זוכר, זה מתערבב".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה שייך להעיד על עצמו שאומר אמת ובפרט שכידוע שעד מדינה פסול לעדות עפ"י דת תורתנו הק'

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture