Yonatan Sindel/Flash90

סמוטריץ: "הקמת ממשלה עם המפלגות הערביות אינה יהודית ואינה דמוקרטית"

השר סמוטריץ' על האפשרות להקמת ממשלה עם הערבים: "ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, ממשלת מיעוט היא לא זה ולא זה". סמוטריץ' הגיב לסערה שהתעוררה במהלך האזכרה לרבין ואמר כי "פסטיבל רבין הפך למדורת שבט של זן נכחד בשמאל הקיצוני"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השר בצלאל סמוטריץ' התייחס הבוקר לאפשרות שתקום ממשלת מיעוט של כחול לבן בתמיכת הרשימה המשותפת ואמר "ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, ממשלת מיעוט היא לא זה ולא זה". לדבריו, "כדי להחזיק ממשלה אתה צריך רוב בכנסת שייתן לך יכולת לשלוט. ממשלת המיעוט הקודמת הביאה עלינו את אוסלו, שהיה אסון גדול. להקים עם המפלגות הערביות ממשלה זה נוגד גם את התפיסה הדמוקרטית וגם את היהודית".

בראיון ל'גלי צה"ל' אמר השר "עצוב לי שיש אפילו מיעוט ששנאת נתניהו מעבירה אותו על דתו ועל דעתו ומוכן ללכת למקומות האלה, אני חושב שהרוב הגדול בחברה הישראלית לא רוצה לראות את האנשים האלה שותפים להנהגה במדינת ישראל". לדבריו, ככל שערביי ישראל ירצו להיות חלק אז הדלת פתוחה לרווחה, יכול להיות שזה לא המצב של 'ערביי ישראל' אבל כן של חברי הכנסת הערבים".

במהלך הראיון התייחס סמוטריץ' לסערה שהתעוררה במהלך האזכרה הממלכתית ליצחק רבין ז"ל, ואמר כי "פסטיבל רבין הפך למדורת שבט של זן נכחד בשמאל הקיצוני. זה לא מכבד את רבין האיש ולא את מורשתו". בהמשך הראיון הוא תקף את משפחת רבין ואמר כי "בני המשפחה הם לא שמורת טבע". שר התחבורה הדגיש כי "רבין לא היה אדם פרטי ולא מדובר ברצח של אדם פרטי הרצח היה פיגוע בדמוקרטיה הישראלית".

בהמשך הגיב השר סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו לסערה שעורר הראיון וכתב: "פסטיבל רבין הפך כבר שנים למדורה של שבט השמאל הקיצוני הנכחד, שאין לו מה למכור לחברה הישראלית בהווה וכל מה שנשאר לו זה להתרפק בנוסטלגיה על עבר מפוקפק של הרבה שנאה לימין. אנשים ש"גנבו" להם את המדינה ולא מסוגלים להשלים עם זה. רבין מתהפך בקברו ממה שעשו ליום הזיכרון לרצח".

"כשאני אומר פסטיבל רבין אני מתכוון למה שעשה אתמול הנכד ועושים מדי שנה בני משפחתו בליבוי פוליטיקאים והתקשורת מהשמאל. במקום לתת לעם להתאחד סביב המסר שצריך לצאת מרצח נורא כזה בחרתם להתנגח בנו ללא הרף. די", סיים סמוטריץ' את הודעתו בטוויטר.

כאמור, נכדו של רבין יונתן בן ארצי תקף את ראש הממשלה נתניהו בטקס הזיכרון הממלכתי בהר הרצל ואמר כי, "זה הזמן לקחת אחריות, ולתת דוגמה אישית. שנות שלטון רבות גרמו לכם לשכוח מה זה להיות בן אדם. תהיו בני אדם. קחו אחריות על מעשיכם. אם דבק בכם רבב – זוזו הצידה. תפרשו מתפקידכם. לכו לביתכם והתמודדו עם הטענות האישיות נגדכם. אם תנוקו – תוכל לחזור. כפי שעשה יצחק רבין".

עוד הוסיף הנכד שבחר להפוך את הטקס לאירוע פוליטי: "מדינת ישראל קורסת. למעלה משנה שאין כאן ממשלה. אין תקציב. אין מדיניות. אין תוכנית. אין דרך. בתי החולים מפוצצים. המדינה בפקקים. אין מפכ״ל למשטרה. המטה הכללי מתקשה לקבל הנחיות פעולה ברורות. הציבור כועס. חושש. מסוכסך. מערכות המדינה נרמסות. אזרחי ישראל סובלים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture