החדר שנפגע. צילום: Hassan Jedi/Flash90

דובר צה"ל על החיסול: "פעולה כירורגית, פגענו בחדר שבו שהה"

תא"ל הדי זילברמן התייחס לחיסול בהאא' אבו-אלעטא, "ניסינו בכל דרך להניא אותו להפסיק את הפעילות העוינת שלו, בלית ברירה בחרנו באופציית הסיכול". עוד הוסיף: "במשך כשבוע חיכינו להזדמנות". לדבריו, "אנחנו לא חוזרים למדיניות הסיכולים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן התייחס הבוקר לחיסול בכיר מפקדי הג'יהאד האיסלמי בהאא' אבו-אלעטא, "בשעה 04:00 צה״ל סיכל בהצלחה בשיתוף השב״כ בתקיפה מהאוויר את אבו אל עטאא, מפקד צבאי בכיר ברצועת עזה. ידוע בכינויו מפקד החטיבה הצפונית ברצועה, אך השפעתו הצבאית היא על כל הרצועה. הפעולה הייתה פעולה כירורגית מאוד". עוד הוסיף כי, "הפעולה תואמה באופן מלא עם השב״כ, ואושרה על ידי ראש הממשלה ושר הבטחון".

בתדרוך לכתבים ציין תא"ל זליברמן כי, "בהאא חולל בחודשים האחרונים את כל הפעילות של הגא"פ מהרצועה. מבחינתנו הוא היה פצצה מתקתקת, הוא תכנן לקדם בימים הקרובים מספר שיגורים מהרצועה, פיגועי צליפה וחדירה וכן תקיפת רחפנים. ראינו את זה פיזית בשטח. בחודשים האחרונים ניסינו בכל דרך להניא את עטאא להפסיק את הפעילות העוינת שלו כלפי מדינת ישראל. בלית ברירה בחרנו באופציית הסיכול מהאוויר וזה מה שמימשנו. מדובר בגורם בלתי מרוסן שפעל הרבה פעמים מרצונו שלו, בניגוד לאינטרסים האזוריים"

על העיתוי והביצוע אמר כי, "הייתה הזדמנות וניצלנו אותה. במשך כשבוע חיכינו לה – תקיפה כירורגית שבה הוא נהרג עם מינימום נפגעים אזרחיים. לא הקרסנו את הבית כולו אלא פגענו נקודתית בחדר שבו שהה על מנת להימנע מפגיעה באזרחים". עוד התגאה כי, "הפגנו יכולת מודיעין משובחת, תיאום הדוק עם השב״כ, וזה מה שהביא אותנו לפגיעה בחדר הספציפי בו הוא שהה".

"אנחנו לא חוזרים למדיניות הסיכולים – זהו אירוע נקודתי", מבהיר דובר צה"ל. "צה״ל לא מעוניין בהסלמה רחבה, אנחנו ערוכים למספר ימי קרב. ערוכים גם במעטפת הגנה אווירית". עוד העריך כי, "אנחנו צופים תגובה של הגא"פ. יש להישמע להוראות פיקוד העורף, הן מצילות חיים". לדבריו, "לאור שימור הפעולה הכירורגית שידעו עליה מעט מאוד אנשים, הפעלנו את כוחות תגבור ההגנה רק מהרגע שבו תקפנו. כרגע במסגרות פלוגתית".

כזכור, דובר צה"ל מסר כי בפעילות משותפת של צה"ל ושירות הביטחון הכללי הותקף הלילה מבנה בו שהה בכיר מפקדי הג'יהאד האיסלמי הפלסטיני (גא"פ) ברצועת עזה, בהאא' אבו-אלעטא. בהודעת צה"ל צוין כי פעולה זו אושרה על-ידי ראש הממשלה ושר הביטחון, מר בנימין נתניהו.

עוד הוסיפו בצה"ל כי, "אבו-אלעטא חולל הלכה למעשה את רוב פעילות הגא"פ ברצועת עזה, והיווה "פצצה מתקתקת". אבו-אלעטא הוביל ועסק באופן ישיר בפיגועים ובניסיונות לפגע באזרחי ישראל ובחיילי צה"ל במתווים שונים ובהם ירי רקטי, ירי צליפה, שיגור רחפנים ועוד. בהאא' אבו-אלעטא אחראי למרבית הפיגועים בשנה האחרונה מרצועת עזה, ימי הקרב סמוך ליום הזיכרון, ירי על פסטיבל שדרות ב-25 באוגוסט 2019, והאחרון שבהם ירי מטח הרקטות לעבר העיר שדרות ויישובי העוטף, ביום שישי ה-1 בנובמבר 2019".

"אבו-אלעטא קידם בימים האחרונים מוכנות למימוש מיידי של פיגועים במתווים שונים נגד אזרחי ישראל וחיילי צה"ל, בהם אימון חוליות לפיגועי חדירה וצליפה, שיגור רחפנים, והיערכות לירי רקטי לטווחים שונים. פעולת הסיכול שבוצעה בשיתוף פעולה של צה"ל ושירות הביטחון הכללי, על בסיס מודיעין מדויק ויכולות מבצעיות גבוהות, מהווה מהלך מנע ממוקד ונקודתי להסרת איום ממשי של ארגון הגא"פ", לשון הודעת דובר צה"ל.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי, "הלילה סוכל המפקד הבכיר של הג'יהאד האיסלמי בעזה בהאא' אבו-אלעטא, שהיה אחראי לפיגועים רבים ולירי רקטות נגד מדינת ישראל בחודשים האחרונים והתכוון להוציא פיגועים מיידיים. פעולת צה"ל הומלצה ע"י הרמטכ"ל וראש השב"כ ואושרה ע"י רה"מ ושר הביטחון, לאחר הצגה ואישור הקבינט".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הכול דיבורים.אים ה.לא ישמור עיר שווא שקד שומר

לא רואה שום בעיה בלהפציץ תבניין וחצי שכונה שלו
העיקר לחסל את המחבל הזה
מעניין מה היה קורה אם מרוב חשש לפגוע באנשים נוספים הכלב היה ניצל
במקום פעולה "כירורגית " מצליחה זה היה פדיחה בכלל לא מצחיקה
יפי נפש כאלה נהיינו …

ידע כל מחבל שלא יוכל לישון בשקט

"כן יאבדו כל אויבך ה'"

גם התגובה חירורגית, חיררו חצי מדינה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture