צילום: דוברות הכנסת

סגן נשיא ארה"ב: "תומכים בחוזקה בזכותה של ישראל להגן על עצמה"

מייק פנס הוסיף כי, "ארצות הברית מגנה את ירי הטילים על אזרחים ישראלים. זה ברור שחמאס והג'האד האיסלמי מעדיפים אלימות על פני שיפור חייהם של תושבי עזה". המתמודד לנשיאות, ג'ו ביידן: "בלתי נסבל שאזרחי ישראל חיים תחת פחד מתמיד"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס הביע הערב (שלישי) תמיכה בישראל, ברקע ירי הטילים לדרום והמרכז וחיסול בכיר הג'יהאד האסלאמי, אבו בהאא אל-עטא. "ארצות הברית מגנה את ירי הטילים על אזרחים ישראלים. זה ברור שחמאס והג'האד האיסלמי מעדיפים אלימות על פני שיפור חייהם של תושבי עזה. אמריקה תומכת בחוזקה בזכותה של ישראל להגן על עצמה", כתב פנס בהודעה רשמית בטוויטר.

סגן הנשיא לשעבר והמתמודד לנשיאות בפריימריז הדמוקרטי, ג'ו ביידן, התייחס גם הוא למצב בישראל ואמר כי, "לישראל יש את הזכות להגן על עצמה מכל מתקפת טרור. זה בלתי נסבל שאזרחי ישראל חיים תחת פחד מתמיד ממתקפות רקטות. זאת הסיבה לכך שהממשל האמריקני תמך במערכת כיפת ברזל מצילת החיים".

מוקדם יותר מסר שליח הבית הלבן למזרח התיכון אבי ברקוביץ' כי, "ארצות הברית תומכת באופן מלא בשותפתנו ובעלת בריתנו ישראל במאבקה בטרור ובג'יהאד האסלאמי", אמר השליח. עוד הוסיף כי "הממשל מגנה בתוקף את מטח הרקטות על אזרחים ישראלים וממשיך לעקוב אחר המצב. ברור שהמכשולים העיקריים שמונע מתושבי עזה להתקדם הם חמאס והג'יהאד האסלאמי שמעדיפים אלימות על פני שיפור חייהם של תושבי עזה".

שגריר ארצות הברית בישראל, דייוויד פרידמן, גינה גם הוא בחריפות את ירי הרקטות מעזה: "ארגון הטרור הפלסטיני הג'יהאד האיסלאמי, המגובה על ידי איראן, שוב תוקף את ישראל עם ירי של יותר ממאה טילים המכוונים אל אוכלוסייה אזרחית. אנו עומדים לצידה של בת בריתנו בעת הקריטית הזו, ותומכים בזכותה להגן על עצמה ולהביא לסיום המתקפה הברברית נגדה".

בעולם גם גינו את ירי הטילים, אך היו מעט פחות נחרצים בהאשמת הטרור וגיבוי ישראל. משרד החוץ של בריטניה מסר כי "אנו מודאגים עמוקות מההסלמה בעזה. בריטניה מגנה את ירי הרקטות לעבר אוכלוסייה אזרחית. כל התקפה שמכוונת נגד אזרחים אינה חוקית ואינה מוצדקת. אנו קוראים לכל הצדדים לעצור במהירות את ההסלמה ולתמוך במאמצי האו"ם ומצרים להשיג יעד זה".

האיחוד האירופי מסר בעקבות ההסלמה הביטחונית כי "ירי הרקטות לעבר אוכלוסייה אזרחית לא מקובל לחלוטין וחייב להיפסק מיידית. נדרשת עצירה מהירה ומלאה של ההסלמה כדי להגן על חייהם ועל ביטחונם של פלסטינים וישראלים". עוד נמסר כי "האיחוד האירופי תומך במאמצים של מצרים, ומדגיש כי רק פתרון פוליטי יכול לשים סוף למעגל האלימות המתמשך".

שגרירת גרמניה בישראל ד"ר סוזנה ואזום-ריינר צייצה בעמוד הטוויטר שלה כי "ממשלת גרמניה מביעה דאגה רבה על המצב בדרומה של ישראל ורצועת עזה. לאחר מבצע ישראלי נגד מנהיג ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי שוגרו בשעות האחרונות מעל 150 רקטות מעזה על ערים ישראליות. אנו מגנים בחריפות את ירי הרקטות. אין הצדקה לאלימות נגד חפים מפשע".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture