דיפלומט בעיר התורה: שגריר האיחוד האירופי בישראל סייר בבני ברק

שגריר האיחוד האירופי בישראל התארח בלשכת ראש העיר אברהם רובינשטיין וסייר ברחבי העיר: "היה מרתק ומחכים במיוחד. מאחל לכם הצלחה רבה בהמשך פיתוח ושגשוג העיר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ההתעניינות הרבה בהתפתחותה ושגשוגה של העיר בני ברק בהובלתו של ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין העושה לילות כימים בהצעדת העיר קדימה בכל המישורים, בד בבד עם הרצון להתחקות אחר אופייה הייחודי והמרתק ואורח החיים של תושביה, מביאה לא מעט אורחים חשובים וגורמים רמי דרג, המבקשים לבוא ולבקר ולסייר בעיר התורה ולעמוד על צרכיה והישגיה.

ביקור אחד כזה מני רבים נערך בשבוע האחרון, כאשר שגריר האיחוד האירופי בישראל מר עמנואל ז'ופרה, בליווי סגנו ומשלחת נכבדה, קיים ביקור התרשמות בעיר והיכרות מעמיקה עם המגזר החרדי ובני הישיבות כאורחו האישי של רה"ע אברהם רובינשטיין. משלחת השגרירות כללה את שרון אופנברגר קצינת העיתונות, רוקו פולין קצין פוליטי באיחוד האירופי, ויקטוריה מרטינוב יועצת תקשורת לגופים הבינלאומיים ומוטי ביכלר יועץ אסטרטגי.

הביקור החל בלשכת רה"ע, שם התקבל השגריר במאור פנים כשלאחר מכן האזין לסקירה מקיפה ומרתקת מפי ראש העיר ומנכ"ל העירייה ר' שמואל ליטוב על אופייה הייחודי של העיר ותושביה, על התפתחותה הכלכלית ועל צמיחת איזורי התעשייה בעיר בקצב מרשים, על מערכת החינוך הייחודית, כמו על היכלי התורה והמוסדות הרבים הפזורים בכל פינה ברחבי העיר בהם לומדים מדי יום ביומו רבבות תלמידים בלעה"ר, כאשר הרב רובינשטיין מציין את העובדה כי "בני ברק הינה העיר הצפופה ביותר בעולם באשכול סוציו אקונומי נמוך. אך למרות זאת תושביה מדורגים במקומות הראשונים במדד שביעות הרצון ומד האושר".

בסיום הפגישה הודה ראש העיר הרב רובינשטיין לשגריר על הביקור ואמר כי "בשמי ובשם 208,000 תושבי העיר, זהו לכבוד ולעונג לנו הביקור שלכם, שמחנו להכיר לכם את העיר וכלכלתה המתפתחת, את הפעילות העירונית הענפה, ואת תושביה וצרכיה הייחודיים". רה"ע הוסיף כי "ברור לנו שמפגישה כזו ייצאו רק דברים טובים, ולאחר הדברים ששמעתם ולמדתם להכיר מקרוב, ההסתכלות על העיר בני ברק בפרט ועל העם היהודי בכללותו תהיה טובה ונכונה יותר".

שגריר האיחוד האירופי בישראל עמנואל ז'ופרה סיכם את הביקור ואמר לרה"ע אברהם רובינשטיין; "תודה מקרב הלב על האירוח. שמחתי מאוד לבקר אצלכם. רציתי כבר תקופה ארוכה לקיים ביקור שכזה, וכעת בזכותכם היתה לי את ההזדמנות. זכיתי להכיר לעומק ציבור שבעיקר שמעתי עליו אך פחות נחשפתי אליו. זה היה מרתק ומחכים במיוחד. נוכחתי לראות כי הקשרים לאירופה הם חזקים מאוד. תושבי בני ברק היו מאוד ידידותיים ומסבירי פנים. מאחל לכם הצלחה רבה בהמשך פיתוח ושגשוג העיר".

לאחר מכן המשיכה המשלחת לביקור רב רושם בישיבת פוניבז' המעטירה, לראות את מקרוב את עולם התורה ואת בחורי החמד השוקדים על לימודם, משם המשיכו השגריר ומשלחתו למוקדים נוספים ברחבי העיר, שם פגשו וקיימו דיאלוג עם תושבים רבים, כשהם מסיימים את הביקור ומודים למלוויהם על הביקור הנפלא.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה מזל שבזמן הביקור בפונוביז' לא היו קרבות…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture