Yonatan Sindel/Flash90

"למען כינונה של ממשלה בהקדם": גנץ ייפגש עם נשיא המדינה במוצ"ש

לבקשתו של גנץ, יו"ר כחול לבן ייפגש עם הנשיא ראובן ריבלין. בית הנשיא: "הפגישה בהמשך לשיחות שמקיים הנשיא עם כלל הגורמים במערכת הפוליטית". גנץ בפניה לראשי מפלגות הימין: "שחררו את נתניהו ממחויבותו לבלוק ואפשרו לו לנהל מו"מ ישיר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חמישה ימים לתום המנדט: יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ ייפגש במוצאי שבת עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. הפגישה שתתקיים בבית הנשיא בירושלים נקבע לבקשתו של גנץ. מבית הנשיא נמסר כי, "הפגישה נקבעה לבקשת גנץ ובהמשך לשיחות שמקיים הנשיא עם כלל הגורמים במערכת הפוליטית למען כינונה של ממשלה בהקדם".

גנץ כתב היום כי, "בעוד 5 ימים יסתיים פרק הזמן של המנדט שניתן לי על ידי הנשיא להקים ממשלה. אני פועל בנחישות להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית כפי שהציבור רוצה ובחר. במקביל אני לא מזניח שום אופציה לממשלה אחרת. מחר אפגש עם נשיא המדינה לבקשתי, בכדי לדון איתו על האתגרים בהרכבת הממשלה ובכדי להסתייע בעצתו".

"אתמול נפגשתי עם יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן. דנו באפשרויות שעל הפרק – וישנן אפשרויות כאלו. אני מעריך מאוד את עמידתו של ליברמן על עקרונותיו, והרצון שלו להקים ממשלת אחדות כפי שגם אני פועל להקים. אני מקווה שבשבוע הבא, נוכל לקדם מתווה משותף שימנע בחירות מיותרות ויקרות. במקביל התקדמנו השבוע בגיבוש קווי היסוד בנושאים שחשובים באמת לאזרחי ישראל- בבריאות, בחינוך, בדת ומדינה עם העבודה-גשר ועם ישראל ביתנו".

"לגבי הליכוד", מוסיף יו"ר כחול לבן, "לצערי לא חלה שום התקדמות השבוע. כנראה שהלהט של נתניהו להרוויח עוד כמה חודשים על כיסא ראש הממשלה בוער בו יותר מאשר הדאגה לאזרחי ישראל. נתניהו רוצה בחירות אחרת אי אפשר להסביר את ההתנהלות שלו. כולנו זוכרים את הניסיון של נתניהו רק לפני חצי שנה להקים ממשלה צרה עם אבי גבאי עבור חסינות. כולנו זוכרים שפעל בשיתוף פעולה עם מפלגות שהיום הוא טוען שהן אינן לגיטימיות אפילו לקיום שיח עימן, בכדי לפזר את הכנסת. פעמיים הוא ניסה להשיג חסינות ונכשל. ינסה בעתיד – וייכשל שוב. חשוב לי שתדעו שבמשא ומתן יש לנו עקרונות וערכים, שלאורם אנו פועלים".

"אני פונה מכאן לראשי המפלגות מבלוק הימין, כולכם אנשים אחראים- אתם באמת מוכנים לתת לנתניהו לגרור את ישראל למערכת בחירות שלישית? זה מה שהבוחרים שלכם רוצים? זה מה שמגיע לחולים במסדרונות בבתי החולים? האם ניתן להעמיד את אתגרי הביטחון של ישראל ללא ידיים מנוסות, קבועות ויציבות על ההגה? שחררו את נתניהו ממחויבותו לבלוק ואפשרו לו לנהל מו"מ ישיר. מי שיקבל את קווי היסוד של כחול לבן והליכוד יוזמן להיכנס לממשלת אחדות לאומית".

גנץ פנה לראש הממשלה וכתב, "נתניהו, ההיסטוריה לא תסלח לך אם בשל ההחלטה על כתב אישום תכניס את ישראל לסחרור נוסף. גם אתה יודע היטב בתוך תוכך, שראש ממשלה שהולך לבית המשפט בבוקר, לא יכול לנהל את הקבינט בערב. שים את ישראל לפני הכל, בוא למו׳׳מ מהיר, בלי בלוק החסינות, ונהיה מוכנים לפשרות שיעמדו בעקרונותינו".

נשיא המדינה ראובן ריבלין צפוי להיפגש בשבוע הבא עם ראשי המפלגות החרדיות וראשי הרשימה המשותפת, זאת בניסיון למנוע בחירות שלישיות. בין היתר ייפגש ריבלין עם יו"ר ש"ס אריה דרעי, יו"ר יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן ויו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני. ראשי המפלגות ביקשו להיפגש עם הנשיא במטרה לבחון אפשרויות להקמת ממשלה מבלי לערוך בחירות נוספות.

כזכור, ריבלין נפגש ביום רביעי עם ליברמן. "השניים הסכימו כי לאור ההחלטות המשמעותיות העומדות לפתחה של ממשלת ישראל בתקופה הקרובה, עליה להיות יציבה ורחבה ככל הניתן וזאת, בין היתר, נוכח המצב הביטחוני והכלכלי וכן כי על ממשלה שכזו לכלול את שתי המפלגות הגדולות כמרכיבים מרכזיים בה", נמסר מבית הנשיא.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הליכוד כבר הכין סרטוני בחירות וביבי התחיל את הקמפיין במבצע מרשים בעזה וגנץ עוד מדמיין על ממשלת אחדות……

מעיין שהוא לא אמר את זה שהמנדט היה בידי נתניהו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture