צילום: אופק אבשלום

דיווח: ליברמן נתן אור ירוק לממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת

ראשי כחול לבן סיכמו עם יו"ר ישראל ביתנו על האצת המגעים עם הח"כים הערבים. התוכנית: להגיע לסיכום על סף חתימה, ולהציב לנתניהו אולטימטום שיכריח אותו לפרק את בלוק הימין. על פי דרישת יעלון, ליברמן יצטרך להצביע בעד ממשלת המיעוט

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ארבעה ימים לפני שפוקע המנדט שהעניק הנשיא לבני גנץ, ראשי כחול לבן סיכמו עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן להאיץ את המגעים לכינונה של ממשלת מיעוט בתמיכת חברי כנסת מהרשימה המשותפת – כך מדווח מטי טוכפלד ב'ישראל היום'. על פי הדיווח, המטרה היא ללחוץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו להתגמש בתנאיו להקמת ממשלת אחדות.

על פי הסיכום, יביאו הצדדים את המגעים עד לסף חתימה בימים הקרובים וישאירו לנתניהו את האפשרות לבוא ללא גוש הימין־חרדים של 55 הח"כים ועם ויתורים נוספים בנושא החסינות. אם נתניהו לא יתגמש, יחתמו ויביאו להחלפתו בשלטון עוד השבוע. ליברמן, שהסכים עקרונית למהלך במסגרת מאמציו לחתור לאחדות ולמנוע בחירות נוספות, עדיין לא התחייב כי במקרה שנתניהו יסרב, באמת יכנס לממשלת מיעוט כזו.

 

נתניהו ב"שיחת חירום": "גנץ החליט להקים ממשלת מיעוט עם הערבים"

 

על פי דיווח של דניאל רוט-אבנרי, גורמים בכחול לבן אישרו הערב כי הרשימה מקדמת ממשלת מיעוט שתישען על תמיכת הח"כים הערבים. בכחול לבן מכנים את אותה הממשלה "ממשלת מעבר", אך גורמים ברשימה הודו כי אכן מדובר שתהיה תלויה בתמיכת הרשימה המשותפת.

"אנחנו רוצים לסגור עכשיו ממשלת אחדות עם הליכוד. לא ויתרנו כי אנחנו מאמינים שזה אפשרי, ועובדים על זה בכל מיני מישורים", צוטטו הגורמים ב'ישראל היום', "אבל אנחנו בקצה ומעדיפים להציג ממשלת מעבר. ממשלת מיעוט זה לא משהו שאנחנו חותרים אליו, אבל אין מה לעשות. זה מה שיגרום לשאר המפלגות לנהל איתנו מו"מ". עוד הבהירו כי "ממשלה כזו תשיג לנו את בני גנץ כראש ממשלה".

 

גנץ מגיב לנתניהו: "מצב חירום זה מאות טילים על אזרחי מדינת ישראל"

 

גם ב'ווינט' דווח כי 'בכחול לבן' לא הסירו הערב את האפשרות של ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת מסדר היום. בכירים במפלגה הבהירו כי ממשלה כזו תקום רק בהסכמת ותמיכת ישראל ביתנו. עוד אמרו כי ליברמן לא נתן שום תגובה אם הוא מוכן או לא לממשלה כזו. "ההעדפה המוחלטת היא ממשלת אחדות עם הליכוד", אמרו.

ב'חדשות 12' דווח כי רביעיית כחול לבן החליטו שאם עליהם לבחור בין בחירות נוספות לבין ממשלת מיעוט, עדיפה עליהם האפשרות השנייה. כמו כן, עדיין עומדת בעינה ההערכה שלפיה ליברמן יישאר "על הגדר": לא יעזור לרה"מ בנימין נתניהו, אך גם לא יאפשר ליו"ר כחול לבן בני גנץ להקים ממשלת מיעוט בתמיכת הערבים.

 

נתניהו לראשי 'כחול לבן': "יצאתם מדעתכם? יש זמן לעצור את הטירוף הזה"

 

ב'כאן חדשות' דווח הערב כי מספר 3 בכחול לבן, ח"כ משה יעלון, אמר ליו"ר המפלגה בני גנץ כי יתמוך בהקמת ממשלת מיעוט שתישען על הרשימה המשותפת – בתנאי שחברי ישראל ביתנו יצביעו בעד המהלך. עוד דווח כי, חברי כנסת אחרים בכחול לבן, חלקם מתל"ם שבראשות יעלון, מתנגדים בכל מקרה להקמת ממשלת מיעוט שתישען על הרשימה המשותפת.

בליכוד החליטו לכנס מחר את ראשי בלוק הימין ב-11:45 בבוקר, כאשר בשעות הערב תיערך "ישיבת חירום" של הליכוד בני התערוכה בתל אביב, אליה הוזמנו גם ראשי שאר מפלגות הימין. "סכנה מיידית לביטחון מדינת ישראל. ביום ראשון – כנס חירום של המחנה הלאומי בשעה 19:00 בביתן 10, גני התערוכה תל אביב. אני אהיה שם. גם אתם", כתב הערב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו.

 

גנץ נפגש עם ריבלין: "עדכן את הנשיא על המו"מ ודנו במרכיבי מתווה הנשיא"

 

ראש הממשלה פרסם הערב סרטון בו קרא לראשי 'כחול לבן' להתעשת מכוונתם להקים ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת, אותו טוען נתניהו שהחליטו להקים: "יש פה טלפון אדום. ערב-ערב הוא מצלצל. אומרים לי: ראש הממשלה, צריך לתקוף כאן. צריך לתקוף שם. ומה אני אגיד, רק רגע, אני צריך לבדוק עם איימן עודה? אני צריך לבדוק עם אחמד טיבי?"

עוד הוסיף ראש הממשלה כי, "מישהו מעלה על הדעת דבר כזה שלא היה בתולדות ישראל, דבר שיפקיר את ביטחון ישראל, דבר שיהווה סיכון קיומי ומיידי למדינת ישראל וסטירת לחי לדמוקרטיה הישראלית, בפרצופם של אזרחים שנתנו את כולם ל״כחול לבן״. הם היו נותנים לו חמישה מנדטים אם הוא היה אומר דבר כזה, גם זה לא".

"לכן אני קורא לגבי אשכנזי ולבוגי יעלון – אתם הייתם במדים. אתם הייתם רמטכ״לים. דברו עם בני גנץ שגם הוא היה רמטכ״ל ותזכירו לו שאלה שאתם רוצים שיהיו שותפים שלכם, שהממשלה שלכם תהיה תלויה בהם, הם רצו להעמיד אתכם – כמו את שאר חיילי צה״ל – לדין כפושעי מלחמה. יצאתם מדעתכם? יש זמן לעצור את הטירוף הזה. דברו איתו, התעשתו, ולכו לאותה ממשלת אחדות שהעם מצפה שנלך אליה ביחד", דברי נתניהו.

 

ממשלה שנשענת על חילול שבת? עדיף ממשלה עם הערבים / דעה

 

בתוך כל, יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ נפגש הערב עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. מכחול לבן נמסר כי,"גנץ עדכן את הנשיא על סטטוס המו"מ הקואליציוני ודן עימו על מרכיבי מתווה הנשיא מתוך מגמה למנוע בחירות נוספות. השניים קבעו כי ימשיכו לעמוד בקשר בהמשך ככל שידרש".

מבית הנשיא נמסר קודם הפגישה כי, "הפגישה נקבעה לבקשת גנץ ובהמשך לשיחות שמקיים הנשיא עם כלל הגורמים במערכת הפוליטית למען כינונה של ממשלה בהקדם". ריבלין צפוי להיפגש השבוע עם ראשי המפלגות החרדיות וראשי הרשימה המשותפת, זאת בניסיון למנוע בחירות שלישיות. בין היתר ייפגש ריבלין עם יו"ר ש"ס אריה דרעי, יו"ר יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן ויו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני.

 

נמר מנייר? חברים ברשימה המשותפת הודיעו – "לא נתמוך בממשלה עם ליברמן"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
14 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מוזר, לא נראה אמיתי
ממשלה כזאת לא תחזיק יותר מכמה חודשים ולאחר מכן בחירות שיורידו לליברמן 3-4 מנדטים

אם תקום ממשלה של גנץ, ביבי כבר לא ראש ממשלה ואם יש נגדו כתב אישום הוא חייב להתפטר כי הוא כבר לא מכהן!

הזוי

הח"כים החרדים חייבים למצוא דרך לחשק מראש אופציה של הקמת ממשלת אחדות בלעדיהם. ברגע האחרון ממש הרשעים מכחול לבן עשויים להכריח את ביבי לזנוח אותם ולהציל את עורו.

זה סופו של חוטא ומחטיא שנתן לגאווה שלו להוביל אותו להפסד צורב…..

לאדון הסתם תמים רק שר צריך להתפטר במקרה של כתב אישום. לא חבר כנסת או יור אופוזיציה. כמובן שאפשר לשנות את החוקים.

אולי יצא מזה רק טוב שנשתחרר מדמיון " שביבי טוב ליהודים " בעוד שהאמת "שביבי טוב לביבי".

גייס חמישי. ליברמן בעצמו

יושב בשמים ישחק" אולי ייצא לטובה תקום ממשלה עם הערבים ואלה ידרשו להחזיר את קצבאות הילדים לאחר מכן ממשלה זו תיפול מהר מאוד ונשאר עם הקצבאות…מה רע?

לאן הגענו? איזה עולם שקרי.האמת מכה בנו בפרצוף! הקמת ממשלת מיעוט בלי חשיבה מינימיליסטית לגבי העתיד. גנץ לא רואה אף אחד בעיניים חוץ מעצו כמובן מחלומו הפרוע להיות ראש ממשלה, העיקא שהשלטון יהיה בידיו. וליברמן הנוכל מתגלה סרחונו כאן באומרו שנתן 'אור ירוק' להקמת ממשלת מיעוט.
אם באמת צריך לחסל מיידית אויב למדינת ישראל המועמד הבא הוא ליברמן בכבודו ובעצמו…!

תדמיינו לעצמכם מה החוקים הראשונים שלפיד יחוקק רק כדי להוכיח לבוחריו את המטרה שלו! א. אין ח"כ מכהן עם כתב אישום לשעבר… ב. כל התקציים לישיבות ולמוסדות חרדיים שהיו עד היום-הסתיימו ג. תחבורה ציבורית בשבת ד. מכולות וסופרים וקניונים הכל פתוח לרווחה בשבת קודש ר"ל… מה יהיה איתנו?! העיקר לא ביבי…
תתאפסו על עצמכם צריך להפוך את העולם

השניים רבים השלישי לוקח. לא להאמין. ממש כמו בנבואות אחרית הימים שהערבים יישלטו עלינו. אבוי לנו

חחחחחח אמרנו לכם שזה מדינת ישמעל.
והכי מצחיק כל אלה שהצביעו גנץ כתובים יזכרו לעולם כמצבעי אחמד טיבי.

ליברמן תתבייש לך , אין לך מקום בפוליטיקה, באם השינאה לנתניהו גורמת לך לחבור למחבלים שונאי ישראל בבחירות שתהיינה בקרוב לא תעבור את אחוז החסימה ותעלם לנצח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture