Marc Israel Sellem/POOL

נתניהו: "ישראל לא התחייבה לכלום, מדיניות הביטחון לא השתנתה" • צפו

ראש הממשלה על הסכם הפסקת האש עם הג'יהאד האיסלמי: "אנחנו שומרים על חופש פעולה מלא, אנחנו נפגע בכל מי שינסה לפגוע בנו. בסוף השבוע בוצע ירי לעבר באר שבע על ידי חמאס, הנחתי את צה"ל לתקוף מיד מטרות חמאס ברצועה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


צילום: חדשות JDN

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה למבצע 'חגורה שחורה' בדרום ואמר כי, "אני מבקש לברך תחילה את כוחות הביטחון על ביצוע מושלם של מבצע חגורה שחורה, אני רוצה להודות לחברי הממשלה שקיבלו פה אחד את ההחלטה החשובה לצאת למבצע. מטרות המבצע הושגו במלואן".

ראש הממשלה הכחיש את הדיווח כי ישראל הסכימה להפסיק את הסיכולים הממוקדים: "אני מבקש להבהיר, ישראל לא התחייבה לכלום. מדיניות הביטחון שלנו לא השתנתה בכלום, אנחנו שומרים על חופש פעולה מלא, אנחנו נפגע בכל מי שינסה לפגוע בנו. בסוף השבוע בוצע ירי לעבר באר שבע על ידי חמאס, הנחתי את צה"ל לתקוף מיד מטרות חמאס ברצועה. שוב, מי שפוגע בנו, אנחנו נפגע בו".

כזכור, גורם מדיני בכיר התייחס ביום שישי לדיווחים כי כחלק מהסכם הפסקת האש עם ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי ישראל הסכימה להפסיק את החיסולים הממוקדים: "בניגוד לטענות הג'יהאד האיסלאמי, ישראל לא הסכימה לדרישה לעצור את הסיכולים הממוקדים", כך הבכיר הישראלי.

העיתון "אל ערבי אל ג'דיד", היוצא לאור בלונדון, חשף את ההבנות שאפשרו את הסכם הפסקת האש בין ישראל והג'יהאד האסלאמי. לפי העיתון שמצטט מקור מיצרי שהיה מעורה במשא ומתן בין הצדדים שטוען כי ישראל הסכימה לשתיים מתוך שלושת הדרישות של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי.

לפי הדיווח שתי הדרישות להן הסכימה ישראל הם – הפסקת ההתנקשויות החיסולים של בכירים ברצועה והפסקת הירי לעבר צעירים בצעדות השיבה, הדרישה השלישית אותה ישראל סירבה לאשר היא – התחייבות ישראל להגיע להבנות על הסכם הרגיעה ושבירת המצור בעזה. בעיתון טוענים כי מצרים התחייבה במקום ישראל שתבצע הקלות לרצועת עזה במעבר רפיח.

המשא ומתן בין הצדדים נמשך ארבע שעות, במרתון דיונים שהחל בחצות בלילה בין רביעי לחמישי והסתיים בארבע בבוקר של חמישי. בתום הדיונים הנהגת הג'יהאד האיסלאמי אישרה את הנוסח הסופי ודרשה שמצרים תחייב את ישראל לעמוד בהסכם וכי מצרים תתחייב להסיר את הסגר מרצועת עזה ולאפשר מעבר של חומרי בניין, מוצרי נפט ותרופות דרך מעבר רפיח המצרי.

עוד טוען אותו מקור מצרי לעיתון הערבי, כי המצרים הצליחו להשיג התחייבות ישראלית בעניין הרחבת שטחי הדיג שסוכמו בהסכמים הקודמים והמספר עובדים שעובדים בתוך ישראל ולהקל במעברים. הג'יהאד האסלאמי התחייב מצידו כי צעדות השיבה יהיו "שלוות" ולא אלימות.

אולם, הגורם המצרי הדגיש כי "מדובר בהסכם שברירי למדיי" וכי הוא מלא במוקשים. עוד אמר כי המשבר הפוליטי בישראל מעמיד בסימן שאלה את יכולתה לעמוד בתנאיו.

בתוך כך, בכיר בג'יהאד האיסלאמי טען בריאיון לעיתון הלבנוני "אל-אחבר" כי "הפסקת האש התבצעה רק לאחר שהמצרים פנו אלינו ואמרו כי 'ישראל הסכימה לכל התנאים שלכם'".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture