צילומים: יונתן סינדל / פלאש 90

נתניהו עדכן את ראשי המפלגות החרדיות: "יש על מה לדבר עם ליברמן"

ראש הממשלה התקשר הערב לראשי המפלגות החרדיות ועדכן אותם בפרטי פגישתו מוקדם יותר עם יו"ר ישראל ביתנו. ל'חדשות JDN' נודע כי בשיחה טען נתניהו ש"יש על מה לדבר" עם ליברמן. מחר: דרעי, ליצמן וגפני ייפגשו עם נתניהו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר הערב לראשי המפלגות החרדיות ועדכן אותם בפרטי פגישתו מוקדם יותר היום עם יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן. ל'חדשות JDN' נודע כי בשיחה טען נתניהו ש"יש על מה לדבר" עם ליברמן. בעקבות כך, נתניהו ייפגש מחר עם ראשי המפלגות – יו"ר שס השר אריה דרעי, יו"ר אגודת ישראל סגן השר יעקב ליצמן ויו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש מוקדם יותר הערב עם יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן. הפגישה שהתקיימה בקרייה בתל אביב, ערכה למעלה משעה. בתום הפגישה פורסמה הודעה משותפת מטעם הליכוד וישראל ביתנו בה נאמר כי, "הייתה שיחה עניינית וטובה שהתמקדה בדרכים להקים ממשלת אחדות. השניים קבעו להיפגש שוב כדי להשלים את הפגישה".

במקביל, מאז הפגישה נרשמו צעדים מינוריים המעידים על התקרבות מסוימת בין הצדדים. ב"כנס החירום" הערב תקף ראש הממשלה רק את ראשי כחול לבן ונמנע מלהזכיר את ליברמן. במקביל, ליברמן אמר באירוע הערב כי, "זה שראש הממשלה נתניהו לא תקף אותי זה כבר טוב. הפגישה איתו היתה עניינית ומחר ניפגש שוב. לא הגענו לנושאי דת ומדינה". סגן השר איציק כהן שהתראיין באותו אירוע אחרי ליברמן אמר כי, "קיבלתי טלפון: אל תתקוף את ליברמן – השיחות מתקדמות יופי".

בנוסף, ליאור הררי, מנהל קבוצות הוואטספ של הליכוד ותומכי נתניהו פרסם הודעה כי, "מרגע זה אבקש לא לתקוף את ליברמן בקבוצות ובפייסבוק". בנוסף, ב'ידיעות אחרונות' דווח כי כמות מתקפות הבוטים נגד ליברמן ברשתות החברתיות ירדה ב-90% מאז הסתיימה הפגישה עם ראש הממשלה.

עם זאת, יצוין כי הבוקר ביציאה מישיבת ראשי הבלוק שבו והבהירו ראשי יהדות התורה כי לא יסכימו להתפשר בנושאים עקרוניים. גפני וליצמן נשאלו על מה יהיו מוכנים לוותר כדי לאפשר את כניסת ישראל ביתנו לממשלה. יו"ר יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן השיב בהומור: "על ארוחת בוקר", ויו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני השיב: "גם על ארוחת צהריים".

גפני הוסיף כי, "אפשר להתפשר על תפקידים – אבל לא על דברים עקרוניים שקשורים למדינה יהודית ודמוקרטית". לדבריו, "רק לליברמן מתאים שלא להכחיש הליכה לממשלת מיעוט. לעבור מקצה אחד – הפצצת סכר אסואן וחיסול הנייה – לישיבה בממשלה. איך הוא מסביר לעצמו את הסתירה הזאת כשהוא הולך לישון בלילה? כנראה שמותר לו הכל והוא יקבל גיבוי. ליברמן מתכוון לרושש את ביבי פוליטית, ואנחנו סובלים כתוצאה מכך. אנחנו לא מודאגים, היות והקדוש ברוך הוא מנהל את העולם".

כזכור, חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד חשף הבוקר, כי הציג בימים האחרונים מתווה פשרה בין החרדים ל'ישראל בתינו', שנועד לאפשר הקמת ממשלת ימין. על פי המתווה שהוצע, תתאפשר בישראל תחבורה ציבורית בשבת שתופעל על ידי גוים, תוך שהתשלום יבוצע מראש במהלך השבוע. עוד מציע זוהר, כי כל רשות מקומית תוכל לאשר חוק עזר להפעלת מרכולים בשבת באמצעות רוב מיוחס בלבד.

בעניין 'חוק הגיוס' מבהיר זוהר, כי כלל ראשי מערכת הביטחון סבורים כי אין כל צורך בגיוס חרדים לצה"ל וכי לצה"ל עודף משרתים המאפשר להפוך אותו לצבא מקצועי לחלוטין. "הצגתי מתווה לחרדים ולליברמן שנועד לאפשר הקמת ממשלת ימין. לדעתי שני הצדדים מבינים שזה הפתרון הנכון", אמר ח"כ זוהר בראיון ל'רשת ב'.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
12 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברור שיש על מה לדבר.
שהחרדים יתפשרו ויספקו את התירוץ לליברמן לרדת מהעץ, ובא לציון גואל… סליחה, ובא לנוקדים גואל..

במקום להתפשר על הכל ולהתפרס לפני ליברמן ובתחנונים לקבל פרורים סגרו עם גנץ ותקבלו עולם ומלאו..

משחק מכור אם יום אחד נדע מי הבמאי של כל הבאלגן שאנו חיים בשנה האחרונה הוא יוכל להוציא את הסדרה הכי יפה שלא היתה אי פעם בעולם ויוכל לעשות ממנה כמה מיליארדים טובים
מי הבמאי? .זה יכול להיות מנדלבליט שהוא בובת נתניהו ששיחק משחק מדהים בזה שתמיד היה נגדו ברב המקרים כל משחק ההתנגחויות בניהם היה טוב אה? רק שבקלף האחרון שפה נתניהו באמת מוכרח לו כגון הורדת סעיף השוחד בתיק 4000 פה מנדלבליט יחזיר לו את טובת ההנאה של הכסא הנכבד "יועץ המשפטי לממשלה"
מנגד נתניהו וליברמן ביחד שיזמו את כל המהלך על מנת לקחת מגוש השמאל שני מנדטים ולהוסיף אותם לגוש הימין כדי לא לדשדש בכל פעם עם ממשלת 61
יכול להיות גם דרעי וליברמן שלא הספיקו להם תוצאות הבחירות והרגישו שניהם שהם מסוגלים לגרוף יותר ליברמן משנאת החרדים דרעי מתקופת אלול שס גדלה במנדט ליברמן ב-3 וכי שכחתם שהם היו חברים טובים?
הרי מה שברור לכולם זה שהולך פה משהוא ששום בר דעת לא מצליח להבין ולרדת לעומק הכוונות של כל חברי הכנסת גם הם בעצמם לא מאמינים ולא מבינים על מה הם מדברים יש פה עולם תחתון שמתנהל על שולחן עליון ואף אחד לא שם לב אין שום כתב שמצליח למצא היגיון בכל המהלכים רב הכתבים ההכי טובים ומנוסים טעו כשלא האמינו לבחירות בפעם השניה
יכול להיות אינספור קונספרציות אולי יום אחד נדע אבל כנראה שלא ובנתיים כל אחד חושב שהוא מבין אבל יש אחד או שניים או שלש אנשים שמסתכלים עלינו וצוחקים יכול להיות גם שכחול לבן זו חברת בד של הליכוד הצבעים של המפלגה דומים וגם גנץ מזכיר את נתניהו לא?
הכל יכול להיות!

אני לא מבינה איך אפשר לרצות שותף כמו ליברמן בממשלה אפילו אם המצב נואש

החרדים עוד יאלצו להוציא הודעת התנצלות בפני ליברמן

מי בכלל קורא את התגובות האלה?

"אדון זייתון"
שיחקת אותה

פשרה עם הקוזק

בסופו של יום גדולי הדור הם שקובעים אבל על פניו נראה שעדיף ללכת עם גנץ ולשמור על השבת בלי שום וויתורים.

גם אם יש פתרון לתחבורה ציבורית בשבת אחרי שנלחמו על זה לוותר ויתורים זה הפגיעה הכי גדולה שיש
בשבת כי היום זה פשרה כזאת ומחר במשהו אחר

דוברמן אבו עלי גדול

רבי אריה אל תאמין לרוסי הזה אל תתפשרו על כלום גם לא על תיקים לך על בחירות 3 אל תפחד שלא ירד מהעץ שישאר בעץ

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture