צילום: הדס פרוש / פלאש 90

ליברמן באולטימטום: "אם עד יום רביעי ב-12:00 אין הסכמות, כל אחד לנפשו"

יו"ר ישראל ביתנו אמר כי "אם לא נגיע לחתום על הסכם קואליציוני - אז כל אחד לנפשו. השאלה אם ממשלה צרה או בחירות שלישיות". יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ: "נתמוך בממשלת מיעוט בראשות גנץ". ישיבת סיעת הליכוד מתכנסת כעת יחד עם כל 55 חברי בלוק הימין

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


ח"כ לברמן היום בישיבת סיעת ישראל ביתנו. צילום: 'חדשות JDN'


דברי יו"ר הבית היהודי, השר רפי פרץ, צילום: 'חדשות JDN'

בליכוד ממשיכים במאבק נגד ממשלת מיעוט ובישיבת הסיעה של המפלגה היום (שני) צפויים להשתתף כל 55 חברי בלוק הימין. זאת פחות מיומיים וחצי לפני תום המנדט שניתן ליו"ר כחול לבן בני גנץ להקים ממשלה בראשותו על ידי הנשיא ריבלין. בפתח ישיבת הסיעה של ישראל ביתנו הציב יו"ר המפלגה חה"כ אביגדור ליברמן אולטימטום ואמר כי אם עד רביעי ב-12:00 לא יחתמו על הסכם קואליציוני – כל אחד לנפשו.

בפתח דבריו אמר יו"ר ישראל ביתנו: "לשאלה מה ליברמן רוצה, התשובה היא מאוד פשוטה: אמרנו את זה מיום הראשון של מערכת הבחירות האחרונה ואנחנו אומרים גם היום – ממשלת אחדות לאומית. לא צריך לחפש מתחת לפנס. אין כוונות אחרות. ברור שזה לא מסיבות אידאולוגיות אלא פרקטיות. כל ממשלה אחרת תתקשה לתפקד. זה יהפוך למסע הישרדות משבוע לשבוע. כל הצבעה בוועדות הכנסת תהפוך לאתגר בלתי רגיל".

"אין לנו אינטרס אישי להיות חברים בממשלה. לא משנה אם זה נתניהו או גנץ. שני הצדדים מציעים לנו חצי המלכות ותוספת 10 אחוז. מבחינת מדינת ישראל, כל ממשלה צרה היא אסון. אנחנו עובדים קשה. אתמול סיימתי ב-3:00 בבוקר את כל המפגשים עם נציגי הקואליציה והאופוזיציה".

ליברמן הצהיר כי "אם עד רביעי ב-12:00 לא נגיע לחתום על הסכם קואליציוני – אז כל אחד לנפשו. השאלה אם ממשלה צרה או בחירות שלישיות זו שאלה טובה. אני אעשה אז הערכת מצב. אני מקווה שכולנו נצליח להתעלות, להתגבר על כל הפערים ולהקים ממשלת אחדות".

יו"ר ישראל ביתנו התייחס לפגישתו אמש עם ראש הממשלה נתניהו ואמר: "הייתה פגישת עניינית. לא בזבזבנו זמן על חשבונות העבר. דיברנו על דברים מעשיים, פרקטיים, איך אפשר להתקדם לכיוון ממשלת אחדות. כשנקים ממשלת אחדות נקציב יום שלם לכל הריבים".

יו"ר העבודה-גשר ח"כ עמיר פרץ התייחס בפתח ישיבת הסיעה למתקפה שמנהל נתניהו נגד ממשלת מיעוט בראשותו של בני גנץ ואמר כי "נתניהו התחיל את מערכת הבחירות, והיא שוב מבוססת על הסתה והדרה של אוכלוסיות שלמות. הוא לא למד את הלקח ושכח שכשמבעירים את השטח, מאבדים שליטה על גובה הלהבות, וזה חלילה עלול להגיע למלחמה פנימית, שהיא יותר מסוכנת מכל מלחמה אחרת.״

יו״ר גשר ח״כ אורלי לוי אבקסיס התייחסה למו״מ הקואליציוני עם ׳כחול לבן׳: ״הקמפיין שלנו דיבר על מהות, ובאותה מידה בדיוק ניהלנו את המו"מ מול כחול לבן. יותר מידי זמן של שלטון של נתניהו שבו קיצצו פעם אחר פעם בנושאים האלו והאזרחים נאלצו להכניס יד עמוק לכיס ולהוציא כסף".

"גם כאן אני יכולה לבשר שיש התקדמויות, באנו עם תוכניות עבודה ובכוונתנו להביא את תוכניות העבודה שלנו לכדי מימוש כדי שכל הציבור יהנה מהם. לא שכרנו ולא דיברנו על תיקים ולא על מקומות שבהם נוכל להאדיר את עצמנו. אני שמחה לומר שרוב הנושאים אכן נפתרו, כפי שהבטחנו".

בחצות הלילה שבין רביעי לחמישי נגמר המנדט של גנץ. אם הוא לא יצליח להרכיב ממשלה, ישראל תיכנס לראשונה בתולדותיה למצב שבו כל ח"כ יכול לקבל את המנדט. לפי החוק, 61 חברי כנסת יכולים להתאחד ולחתום על מכתב לנשיא המדינה, שבו הם מבקשים ממנו להטיל את המנדט על אחד מהח"כים, בתנאי שהוא הסכים.

השר רפי פרץ אמר בפתח ישיבת הסיעה של הבית היהודי: "עמדתינו מאוד ברורה. אנחנו כל הזמן שואפים לחיבור ולאחדות במובן הפוליטי. כגוש ימין אנו מגיעים עם דרישות מאוד צנועות ולא פוסלים אף אחד. אנו מבקשים שלא יהיו פסילות או חרמות לצד שלנו. אני פונה לידידי בני גנץ: זה ייזכר לך כדבר מאוד משמעותי אם תצליח להקים ממשלת אחדות. המצב הביטחוני דורש את האחדות הזו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בשני הסרטונים זה רפיפרץ אין את ליברמן

איך פרץ קורא ללרצות לנסוע לים בשבת "זה בסדר" הוא לא מתבייש בשביל נאום לרמוס את כבוד השבת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture