צילום יונתן סינדל / Flash90

הרשימה המשותפת דורשים מהיועמ"ש לפתוח בחקירה פלילית נגד רוה"מ בגין הסתה לגזענות

הרשימה המשותפת דורשת מהיועמ"ש אביחי מנדלבליט לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה בגין עבירות הסתה לגזענות. איימן עודה: "הנאום של נתניהו לא היה התחלה של קמפיין, זה היה ניסיון להצית מלחמת אזרחים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הרשימה המשותפת דורשת מהיועמ"ש אביחי מנדלבליט לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה בגין עבירות הסתה לגזענות, בפנייה שהועברה אל היועמ"ש באמצעות מרכז עדאלה, נטען כי התבטאויותיו הרבות של בנימין נתניהו מן התקופה האחרונה מצטברות לכדי מסה של ראיות המחייבת פתיחה מיידית בחקירה.

המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל, שלח היום (שני) בשם הרשימה המשותפת, מכתב אל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה שיפתח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה בעבירות הסתה לגזענות לפי סעיף 144 לחוק העונשין. זאת בעקבות נאומו אמש ב"כנס החרום" שקיים בגני התערוכה נגד הקמת ממשלת מיעוט על ידי מפלגת כחול לבן, בה אמר על חברי הרשימה המשותפת שהם "תומכים בארגוני טרור" ו"רוצים להשמיד את המדינה".

במכתב, שהועבר באמצעות עו"ד סאוסן זהר ממרכז עדאלה מפורטים שורה של התבטאויות הלקוחות מסרטונים ומפוסטים בעמוד הפייסבוק של נתניהו, בהם נתניהו מכנה את חברי הכנסת הערבים "תומכי טרור", מתוך מטרה לחתור תחת הלגיטימיות של הצבעתם בכנסת.

דברים אלה מגיעים לאחר שבמהלך מערכת הבחירות, מערכת ההודעות האוטומטיות של עמוד הפייסבוק של נתניהו ("צ'אט בוט") הפיץ תסריט שיחה לתומכים בו נאמר "הערבים רוצים להשמיד את כולנו". בשל התבטאות זו פנה מרכז עדאלה בשעתו את ועדת הבחירות המרכזית כדי שיוציא צו מניעה שיאסור על נתניהו להפיץ דברי הסתה וכן אל היועץ המשפטי לממשלה כדי שיפתח בחקירה בגין עבירת הסתה לגזענות. בפניית מרכז עדאלה היום, נטען כי שורת ההתבטאויות של ראש הממשלה מפיצים דברי גזענות מובהקים נגד הרשימה המשותפת, חברי הכנסת הערבים והאזרחים הערבים שבחרו בהם, בניגוד לחוק נגד הסתה לגזענות.

"חומרת הצהרותיו של נתניהו מקבלות משנה תוקף בשל היותו ראש סיעה גדולה, שעמד בתור ראש ממשלה בעשור האחרון" ציינה עו"ד סאוסן זהר במכתב אל היועמ"ש, והוסיפה:"מתוקף תפקידו, מר נתניהו מנצל לרעה את מעמד הכח בו הוא נמצא כדי להסית נגד הרשימה המשותפת והאזרחים הערבים כשהוא מודע לכך שלדבריו, המופצים בקרב ציבור גדול, תהיה השפעה גדולה ורצינית ביותר." כמו כן, הזכיר מרכז עדאלה כי לאחרונה בית המשפט העליון פסל את מועמדותו של ד"ר מיכאל בן ארי בשל הצהרות כוללניות דומות שראו בערבים באשר הם אויב, אותן ראה כדברי הסתה לגזענות לפי סעיף 7א לחוק יסוד: הכנסת, המהווים עילה לפסילה.

מן הרשימה המשותפת נמסר:" בימים האחרונים חצה בנימין נתניהו כל גבול בהסתה המסוכנת והפראית ומסע הדה-לגיטימציה נגד חברי הרשימה המשותפת. נתניהו, שעשה ויעשה הכל כדי לשמור על כסאו, ממשיך להסית נגד הציבור הערבי בכללותו, מפיץ שקרים וטוען שחברי הכנסת שלנו תומכי טרור. הציבור הערבי ונציגיו הם לגיטימיים כמו כל ציבור אחר. כל מי שמאמין בערכים דמוקרטים מוכרח להתנגד לציד המכשפות של החשוד מבלפור נגדנו. נמשיך לפעול ללא מורא למען שלום, צדק ושויון".

בתוך כך, יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה אומר בסרטון תגובה להסתה של נתניהו: "הנאום של נתניהו לא היה התחלה של קמפיין – זה היה ניסיון להצית מלחמת אזרחים. מעולם לא היה ראש ממשלה שהרוויח כל כך מפילוג, שנאה וגזענות. ככל שיהודים וערבים שונאים אחד את השני יותר – ככה הוא מרוויח. התקווה היחידה שלו היא הייאוש שלנו. לא ניתן לו להבעיר את להבות השנאה. הפעם נוריד אותו מהמרפסת לפני שיהיה מאוחר מדי. מלחמת האזרחים על שם בנימין נתניהו לא תפרוץ".

עוד אמר עודה: "לציבור הערבי אני אומר – לא נשפיל את הראש! נעמוד איתנים ומאוחדים אל מול המתקפות האלה. לא היה ולא יהיה ראש ממשלה שיצליח לכופף את עמנו. יש לנו כל כך הרבה הישגים להתגאות בהם ועוד נגיע לגבהים שרק דמיינו". והוסיף: "אני פונה אליכם, הציבור היהודי. מי כמוכם מכיר את הסכנה של מנהיגים כריזמטיים שרוכבים על גלים עכורים של שנאה וגזענות. מי כמוכם יודע איך זה להיות מיעוט נרדף. זאת ההזדמנות שלנו, ערבים ויהודים, להראות לו שזמנו עבר ושההסתה לא תעבור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פקה פקה פקה

היועץ צריך לפתוח בחקירה כנגד תומכי טרור הזבל מחבלי פלסטינה

לא הבנתי מה פה הסתה.
ביבי אמר שאתם תומכים בטרור, טענה לגיטימית לקבוצה של אנשים שקוראים להשמדתה של מדינת ישראל ותומכים ומנצלים3 את מעמדם הפוליטי בישראל להגן על העם הפלסטיני. מה הקשר ביניכם לבין ערבי ישראל? שום דבר.
אני בטוח שאם היה לכם אומץ הייתם גם מבצעים בעצמכם פיגוע ירי בכנסת, השם הדמוקרטיה!

ישובו לערב יהמו ככלב ויסובבו עיר

שיקראו לתיק: גייס חמישי
תיק 5000 זה משעמם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture