Amir Levy/FLASH90

טראמפ מסתבך? עדות דרמטית חדשה בפרשיית "אוקראיינה-גייט"

יום דרמטי בהליך ההדחה נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ: שגריר ארצות הברית לאיחוד האירופי, גורדון סונדלנד, העיד כי הוא עבד יחד עם עורך דינו האישי של הנשיא דונלד טראמפ כדי ללחוץ על אוקראינה "בהוראות הנשיא"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יום דרמטי בהליך ההדחה נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ: שגריר ארצות הברית לאיחוד האירופי, גורדון סונדלנד, אמר היום (רביעי) כי הוא עבד יחד עם עורך דינו האישי של הנשיא דונלד טראמפ כדי ללחוץ על אוקראינה "בהוראות הנשיא". דבריו של סונדלנד, הנחשב לדמות מפתח בחקירת ההדחה נגד טראמפ, מאוששים את השתתפותו הפעילה בפרשה המאיימת על נשיאותו.

לפי עדותו של סונדלנד, היה בפירוש מצב של "מידה כנגד מידה" בנוגע לבקשתו של זלנסקי להיפגש עם טראמפ והובהר לנשיא האוקראיני שלא יקבל פגישה אלא אם יצהיר על פתיחת חקירה נגד בנו של ביידן ובעניין בחירות 2016. באשר להקפאת הסיוע הביטחוני – סונדלנד אומר כי לא היה שותף להחלטה וכי הוא מניח שגם כאן התנאי לשחרור הכסף היה הצהרה של זלנסקי על פתיחת חקירה.

במהלך עדותו אמר סונלנד כי הנשיא טראמפ הורה בעצמו ללחוץ על אוקראינה לחקור את בנו של סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן וכי כל הבכירים המעורבים במגעים ידעו על כך. לטענתו הנשיא הורה לו לעבוד יחדיו עם עו"ד רודי ג'וליאני בנושא. ושר החוץ פומפאו היה מודע לכל מהלך הלחצים על נשיא אוקראינה וכי הוא קיבל דיווח מלא על הכוונה להתנות פגישה עם הנשיא בכך שאוקראינה תכריז על פתיחת חקירה נגד בנו של סגן הנשיא.

השגריר האמריקאי הבהיר ש"כולם" היו מעורבים בנושא האוקראיני. הוא הקריא אימייל ששלח ב-19 ביולי לשורה של בכירים במשרד החוץ ובבית הלבן – בהם שר החוץ מייק פומפאו, שר האנרגיה ריק פרי, ראש הסגל של טראמפ מיק מולבני ויועצו הבכיר של מולבני רוברט בלייר. "דיברתי עם זלנסקי ממש עכשיו… הוא מוכן לקבל את שיחתו של הנשיא", כתב סונדלנד לשורת הבכירים.

"הוא (זלנסקי) מוכן להבטיח לו (טראמפ) שהוא מתכוון לפתוח בחקירה שקופה לחלוטין ו'להפוך כל אבן'. הוא יעריך מאוד אם הנשיא יוכל להתקשר אליו לפני יום ראשון, כדי שהוא יוכל להוציא הודעה לתקשורת על 'שיחת טלפון ידידותית ויעילה', מבלי לפרט, לפני הבחירות לנשיאות אוקראינה שייערכו ביום ראשון", לשון המכתב. לכך הגיב מולבני: "ביקשתי מהמועצה לביטחון לאומי לדאוג לכך מחר".

כזכור, בית הנבחרים האמריקני העביר ברוב מוחץ של 232 תומכים אל מול 196 מתנגדים, את המשך קיום הליך ההדחה נגד הנשיא, בגין מעורבותו בפרשה שזכתה לכינוי "אוקראינה גייט". אף כי מראש ידוע, כי הסיכוי שהנשיא אכן יודח מתפקידו היא נמוכה, הרי שמטרת העברת החוק נועד להיות חלק מצעדי המפלגה הדמוקרטית, להביך את הנשיא בכך שכעת מתאפשר להם לזמן עדים שונים להגיע ולהציג את גרסתם בפני ועדת ההדחה של בית הנבחרים שם קיים רוב דמוקרטי וכך גם לזמן את הנשיא בעצמו להופיע ולהעיד בפני הוועדה ולהביכו כפי שאכן מתרחש כעת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עכשיו גם האמריקנים למדו את מעשי הביזיון של הציונים. גם הם מחפשים עכשיו איך להאשים את המלך בכל מיני תחבולות מתועבות.

שקר וכזב. 3 פעמים חזר ואמר שהוא רק שיער שזה המצב. הוא הודה דמה שאמר שיף לתיקשורת, והכותרת ב cnn הינה שקר. זו לא על דעתו. אז מי הכתב שכותב כאן את כל השקרים הללו. שמאלן שונא טראמפ? ברור. הדמוקרטים בצרות. אפילו לא ראייה אחת מכל המרואיינים, רק her say. מר שמועתי מצד שני שלישי ורביעי, שהחו הפדרלי לא מקבל לפיתחו של הסנאט או כל בית משפט.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture