צילום: דוד כהן

הקרב על הירושה: חילוקי דעות בליכוד האם לקיים פריימריז לראשות המפלגה

חילוקי דעות בתוך הליכוד באשר לקיום פריימריז לראשות מפלגת הליכוד, יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ: החלטה בנושא תתקבל בתיאום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. יו"ר סייעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר: ראש הממשלה לא הולך לשום מקום בשנים הקרובות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעקבות חילוקי דעות בתוך הליכוד באשר לקיום פריימריז לראשות מפלגת הליכוד, יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ אמר היום (ראשון) כי קיבל את פניותיהם של חברי הכנסת גדעון סער וניר ברקת בנוגע לקיום פריימריז לראשות המפלגה או לממלא מקום יו"ר המפלגה. בדבריו ציין כי החלטה בנושא תתקבל בתיאום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לנושא הפריימריז בליכוד.

"אפגש עם ראש הממשלה ויו"ר תנועת הליכוד בנימין נתניהו, וביחד נקבל החלטה כאשר רק טובת המדינה והמפלגה לנגד עינינו" אמר כץ. "לגבי פריימריז לרשימת המפלגה – כפי שסוכם ביני לבין יו"ר התנועה, וכפי שדיווחתי לסיעת הליכוד לפני כשבוע, יש לכנס את מרכז הליכוד לטובת ביטול הבחירות לרשימת המפלגה לכנסת. זאת היות וחברי הכנסת שנבחרו כיהנו בכנסת מעבר ולא בכנסת פעילה", דבריו של כץ.

יו"ר סייעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר הגיב לחילוקי הדעות: "אני חולק על ניר ברקת, ראש הממשלה לא הולך לשום מקום בשנים הקרובות, ואם היועמ"ש שנתניהו לא יוכל להרכיב ממשלה, אז הוא מתנקש בדמוקרטיה הישראלית, זוהר התייחס גם להליכה לבחירות שלישיות: "צר לי לומר, לא נותרה לנו שום ברירה אלא ללכת אל העם ולבקש שישמור על בנימין נתניהו, שימשיך להיות ראש הממשלה שלנו. אם ייתן לנו 61 מנדטים – נרוויח עוד ארבע שנים של טובת ואיכותיות מבנימין נתניהו", את הדברים אמר בראיון לרדיו 103.

ח"כ מיכל שיר אמרה בראיון לרדיו 103: "נותרו 18 ימים לכן צריך לפעול כמה שיותר מהר, אני חושבת שצריך לערוך פריימריז בזק לראשות המפלגה, אנחנו מתגאים בזה שאנחנו מפלגה דמוקרטית. עם כל הצער אני חושבת שמנהיגים צריכים לבצע אקט של מנהיגות על מנת לשמר את שלטון הליכוד. ברגע שנבצע פריימריז בזק במסגרת ה-21 יום, מדינת ישראל לא תלך לבחירות שלישיות".

בתוך כך, בחדשות 12 דווח כי נתניהו צפוי להתנגד לקיום פריימריז לראשות המפלגה בשבועות הקרובים, בטענה כי מועמדותו אושרה במרכז הליכוד לאחר הבחירות האחרונות. בהצעה שאושרה נכתב כי נתניהו יהיה "מועמד הליכוד לראשות הממשלה לכל כהונת הכנסת ה-22" וכן כי "הליכוד יהיה שותף אך ורק לממשלה שנתניהו יעמוד בראשה – בין אם לכל תקופת כהונתה או לחלק מכהונתה במסגרת רוטציה" – דבר שנועד להבטיח את מקומו בראשות המפלגה גם בתקופה הנוכחית, שבה המנדט להרכבת הממשלה נתון בידי כל חברי הכנסת.

כזכור, הבוקר הגיש ח"כ גדעון סער פנייה רישמית למזכירות הליכוד בבקשה לערוך פריימריז בזק לראשות מפלגת הליכוד, אמש קרא ח"כ גדעון סער לערוך פריימריז בזק בתוך פחות מ-18 יום, בכדי שייבחר יו"ר ליכוד בתוך התקופה שבה ניתן עדיין להרכיב ממשלה (במסגרת ה-21 הימים שהמנדט בידי הכנסת) ובכך למנוע בחירות: "נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה גם אם נלך לבחירות שלישיות או רביעיות או חמישיות", אמר סער בראיון ל'חדשות 12'. לטענתו, "אוכל להרכיב ממשלה".

סער תקף גם את דברי נתניהו שטען אחרי הגשת כתבי האישום נגדו שמדובר בניסיון להפיכה שלטונית: "אי אפשר לדבר על החלטת היועמ"ש כעל הפיכה שלטונית. זהו לא ניסיון להפיכה שלטונית, זה לא אחראי לומר זאת". לצד הגן גם על נתניהו ואמר כי, "נתניהו לא הורשע בשום עבירה – מי שמרשיע ומזכה זה בית משפט וחזקת החפות עומדת לו, ואני מקווה שאכן יוכיח חפותו".

ח"כ ניר ברקת הגיש הצעה משל עצמו, הבוקר שלח ברקת לנתניהו ולכץ מתווה לחיזוק הליכוד שכולל יצירת תפקיד חדש של מ"מ ליו"ר התנועה שייבחר בפריימריז בהקדם ויחליף את היו"ר בתקופת נבצרות. ברקת מבקש שהמתווה יובא לאישור חברי מרכז הליכוד בישיבת המרכז הקרובה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זו ההזדמנות המכובדת האחרונה של ביבי לפרוש ואולי גם לחזור
לפני שיעיפו אותו בבושת פנים ולא ישאר לו סיכוי לחזור

כולם כבר סופדים לו ורק החרדים בטוחים שהוא אלמוות ואיש ראוי להערצה לאחר ששכחו איך גוזל את פת לחמנו כשהוריד את קצבאות הילדים ל150 שקל ועד היום לא העלה חזרה

גם אם שקרניהו יעוף מהליכוד התדמית המשוחתת של המפלגה לא תעלם ביום אחד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture